וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיראק הוא תולעת"

20.2.2003 / 17:24

כך הסביר היום "הסאן" הבריטי לצרפתים במהדורה מיוחדת שהופצה בשפתם; הסיבה: איומו של הנשיא להטיל וטו על תקיפת עיראק; דוברת הנשיא: זה אומר יותר על המעליבים מאשר עליו

הצהובון הבריטי "הסאן" מסלים את מלחמתו המילולית בנשיא צרפת, ז'אק שיראק, בעקבות איומו לטרפד החלטה של מועצת הביטחון שתאפשר פעולה צבאית נגד עיראק. הצעד האחרון במאבק היה הוצאת עיתון שחולק בצרפת וכותרתו "שיראק הוא תולעת" (בשפת המקומיים).

הצהובון הבריטי הידוע הציג בעמוד הראשי של המהדורה המיוחדת פוטומונטאז' של שיראק כתולעת היוצאת מתוך מפת צרפת. הצהובון רצה, כאמור, להיות בטוח שהצרפתים יבינו גם הם את המסרים והוציאו מהדורה מיוחדת בה נכתב בצרפתית "אנחנו חושבים שהנשיא שלכם, ז'אק שיראק, הוא בושה לאירופה בגלל שהוא ממשיך לאיים להטיל וטו על פעולה צבאית שנועדה לכפות את רצון האו"ם בעיראק. הבריטים מרגישים שמר שיראק מנסה לגרום לצרפת להיראות יותר חשובה בעולם ממה שהיא באמת. האם אתם לא מתביישים בנשיא שלכם?", שאל העיתון.

"הסאן" חזה כי "אחרי שסדאם יעלם, אנשים בבריטניה ובאירופה יסתכלו על צרפת וישאלו את עצמם האם היא עדיין בת בריתם". ה"ניו יורק פוסט", עיתון אמריקאי שכמו "הסאן" נמצא בבעלות רופרט מרדוק, עורר הדים בצרפת כשהציג תמונות קברים של חיילים אמריקאים בנורמנדי על פני שני עמודים.

שר בממשלת צרפת כינה את המהדורה המיוחדת של העיתון "מבזה, וולגרית ואגרסיבית". בתקשורת המקומית קיבלו את הפרסומים פחות ברצינות מהגורמים הרשמיים. עיתונאי אחד כינה את הצעד "טריק פרסומי זול". הדוברת של נשיא צרפת, קתרין קולון, אמרה בתגובה כי "עלבונות אומרים לפעמים יותר על המעליבים מאשר על מי שהם מתיימרים לתאר". ברונו סטרן, מלצר צרפתי נעלב בשם נשיאו ואמר כי "העיתונות אמורה להיות חופשית אבל זה די מביש". צלם צרפתי הצהיר בתגובה: "אני גאה בנשיא שלי ובממשלה – הבריטים, לעומת זאת, צריכים להתבייש בבלייר האופרטוניסט שאינו מייצג בכלל את דעות מפלגתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully