וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רצח הסוכן הסמוי ב-2017 הגיע לסיומה: 17 שנות מאסר לעבריין שסייע למעשה

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 12:07

בית המשפט המחוזי בלוד גזר את עונשו של רומן אגרונוב, לאחר שהודה במיוחס לו. לפי כתב האישום המתוקן, המורשע קבע עם הסוכן אנטון רומן בנימוק שקרי כי הם צריכים לבצע עבודה יחד. כשהגיע לנקודת המפגש, נלקח ברכב למקום אחר ונורה שבע פעמים

האקדח שבו השתמשו לרצוח את הסוכן הסמוי/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יוסי אלטר

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) על רומן אגרונוב 17 שנות מאסר בפועל בגין חלקו ברצח הסוכן המשטרתי הסמוי שהוחדר לארגון הפשע של האחים לביא, אנטון רומן, בשנת 2017. בנוסף, הוטל עליו פיצוי למשפחה בסך 35 אלף שקלים. על פי כתב האישום המתוקן, אגרונוב קבע עם הסוכן המשטרתי בנימוק שקרי כי הם צריכים לבצע עבודה ביחד.

אגרונוב הודה במיוחס לו, כשעל פי האישום המתוקן, כשהגיע לנקודה שבה קבעו נדרש להשאיר את הטלפון הנייד שלו. השניים ואדם נוסף הלכו לעבר מקום אחר, ואז הגיע רכב עם אנשים נוספים והורו לרומן לעלות אליו. לאחר נסיעה קצרה, ירדו שניים מנוסעי הרכב עם הסוכן הסמוי, התרחקו מספר מטרים מהרכב, ואז אחד מהם ירה בו שבעה כדורים שהביאו למותו.

רומן אנטון שנרצח לפני חודש ברחובות, 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הסוכן שנרצח. רומן אנטון/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בדצמבר 2019 הרשיע בית המשפט המחוזי בלוד את עמוס לביא ("עמוס הקטן") ודוד פילוס בקשירת קשר ומתן אמצעים לרצח הסוכן המשטרתי. במסגרת הסדר הטיעון עם השניים, נגזרו על לביא תשע שנות מאסר בפועל, ועל פילוס שש שנים. בנוסף, הם יפצו את את משפחתו של רומן ב-70 אלף שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, שבו הודו השניים, הם תכננו להוביל את הסוכן רומן במרמה למקום מבודד בפרדס, סמוך לשכונת קריית משה ברחובות, כדי להרוג אותו. ב-14 ביוני 2017, הורה לביא לקבוע עם רומן פגישה בנימוק שקרי, לפיו עליהם לעשות עבודה ביחד. הפגישה נקבעה, ופילוס ולביא ביצעו יחד עם כמה אנשים אחרים סיור שטח בפרדס, שם דנו באפשרויות השונות לפגוע ברומן. בהמשך, סיפקו לביא ופילוס רכב שישמש לביצוע התכנית. למחרת, בשעות הערב, נרצח רומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully