וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היה העצם הבלתי מזוהה שנצפה בשמי הצפון אמש?

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 10:12

תושבים רבים בצפון הארץ ראו אמש בשמיים כמעין שרשרת אורות שנעה לכיוון צפון-מערב באזור נהריה. רבים חשבו שמדובר בעב"מים, אולם לאחר שהתקבלו תיעודים דומים גם מטורקיה ולבנון התברר מה עומד מאחרי האורות המסתוריים

בווידאו: דיווחים על עצם בלתי מזוהה בשמי הצפון/מערכת וואלה!

האם נצפו אמש (שבת) עב"מים בשמי ישראל? תושבים רבים באזורים שונים בצפון הארץ דיווחו שראו עצם בלתי מזוהה בשמיים שנראה כמעין שרשרת אורות שנצפתה בין היתר בנהריה במבט מערבה כשהיא חולפת מדרום מזרח לצפון מערב.

"אשתי ואני עמדנו על מרפסת הפנטהאוז שלנו, צפינו לכיוון חוף הים וראיתי את הדבר הזה חולף באיטיות מדרום מזרח לצפון מערב", סיפר לוואלה! גדי שבתאי, תושב נהריה. "לא ראינו דבר כזה בחיים. זה היה נראה כמו שרשרת אורות. זה נע באיטיות יחסית. צפינו כ-15 עד 30 שניות ואז זה נעלם". במשטרה מסרו כי לא התקבלו דיווחים בעניין ומצה"ל נמסר אמש כי הם מכירים את הדיווחים, אבל עדיין לא יודעים להסביר במה מדובר והנושא נמצא "בבדיקה".

ככה זה נראה בשמי ישראל

אורות מסתוריים שנצפו בשמים באזור נהריה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אורות מסתוריים שנצפו בשמים באזור נהריה/תמונות גולשים, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בלבנון

ובטורקיה

אז מה זה היה באמת?

כבר אמש לאחר הפרסום דווח שההשערה המובילה לגבי מקור האורות המסתוריים קשורה ללוויין בשם סטארלינק, כשאורות דומים נצפו בביירות, בטורקיה, ובצפון ישראל. הלוויין שייך לחברת SpaceX של אילון מאסק, הוא שוגר אתמול מפלורידה והוא אמור לספק שירותי אינטרנט למדינות שונות. סטארלינק ) הוא מיזם למתן שירותי אינטרנט-לוויני, המופעל על ידי חברת SpaceX האמריקנית. חזונו של המיזם הוא לספק גישה לאינטרנט לוויני לרוב שטחי כדור-הארץ באמצעות שיגור מערך של כ-42,000 לוויינים. כמות הלוויינים ששוגרו עד כה על-ידי החברה עומדת על כ-1,700 לוויינים.

הלוויין Starlink של חברת SpaceX ששוגר מפלורידה

מהאגודה הישראלית לאסטרונומיה נמסר "אמש התפרסמו בתקשורת דיווחים על מקבץ אורות שנעו יחד בשמי צפון ישראל ומדינות נוספות מצפון לנו. מעיון בסרטונים שפורסמו ניתן לראות תנועה איטית בקו ישר של מקבץ האורות. בשל קצב התנועה האיטי, ניתן לומר בוודאות שלא מדובר במטאור. על פי תחזיות, בשעה 22:01 ניתן היה לראות מקבץ של לווייני סטארלינק ששוגרו אמש מארה"ב. לוויינים אלו מקיפים את כדור הארץ במסלול קוטבי (בין הקטבים), ובמעבר מעל ישראל הם נעו צפונה. ככל שהשעות והכיוונים מתאימים לדיווחים, ייתכן מאוד שמדובר בלוויינים האלו. מפת המעבר מוצגת מתוך האתר heavens-above שמשמש לחיזוי מעברי לוויינים".

ואכן, חברת SpaceX שיגרה שלשום מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה 46 לוויינים ומחר היא צפויה לשגר 53 לווינים נוספים. בימים שלאחר השיגור הלוויינים נראים בשמיים כשהם נעים בטור, זה אחר זה. על אף שמחברת SpaceX לא התייחסו לדיווחים בישראל, נראה כי מדובר בשורת הלוויינים שלה שחלפו מאות קילומטרים מערבית לחופי ישראל. למרות בדרך כלל לא ניתן לראות לוויינים הנמצאים במרחק כזה בבהירות כז, אור השמש השתקף בלוחות הסולארים שלהם ולכן ניתן היה לצפות בהם.

כנראה שנאלץ להמשיך לחכות לביקור של חייזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully