וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחאה: הסדר הטיעון עם הקצין הבכיר שנאשם בעבירות מין לא הוצג

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 14:30

התביעה הצבאית תכננה להודיע שהגיעה לעסקת טיעון עם דן שרוני, שנאשם כי צילם עשרות חיילות - אך בעקבות הביקורת על ההסדר המקל, המגעים בין הצדדים יימשכו. עד הדיון הבא, הפרקליטות הצבאית תעדכן את כל נפגעות העבירה על כתב האישום המתוקן, ותאסוף מהן התנגדויות

הרמטכל בהדלקת נרות עם חיילות צה"ל שנפגעו מהסא"ל שצילם אותן ללא ידיעתן/צילום: דובר צה"ל

עסקת הטיעון עם סא"ל דן שרוני, הנאשם ביותר מ-70 עבירות מין לאחר שצילם עשרות חיילות, לא הוצגה היום (ראשון) לבית הדין הצבאי. זאת, בעקבות הביקורת הציבורית על ההסדר המקל. הקראת כתב האישום המתוקן נדחתה ל-8 באוגוסט, והמגעים בין הצדדים יימשכו.

בתיק ישנם 49 נפגעות ונפגעי עבירה, מהם 40 חיילות וחיילים ותשעה אזרחים. ברשותו של שרוני נמצאו מאות תמונות וסרטונים אינטימיים אותם שמר באמצעי אחסון ניידים.

הדיון היום בנושא התקיים בקריה המשפטית נווה צדק של צה"ל, והפרקליטות הצבאית אמורה הייתה להציג בו את כתב האישום המתוקן. התביעה הצבאית צפויה הייתה להודיע שהגיעה לעסקת טיעון עם שרוני, שבמסגרתה הוא יודה בכתב עשרות עבירות, בהן מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות, ולאחר מכן הוא יישלח לתסקיר שירות מבחן ויתחיל בהליך טיפולי. הפרקליטות הצבאית צפויה לדרוש עונש מאסר ממושך לקצין, ולצד זאת, במסגרת העסקה, הוא יורד לדרגת טוראי. הרמטכ"ל אביב כוכבי צפוי לשלול את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים, אך בני משפחתו הגרעינית יהיו זכאים לקבל את הכספים.

גורמים המכירים את עסקת הטיעון אמרו ביממה האחרונה כי התביעה הצבאית לא התחייבה לאשר לו פנסיה או הקלה בעונש. כמו כן, במסגרת העסקה נדרש שרוני לשלם כ-250,000 שקלים לכלל נפגעות העבירה, אך במקביל הוגש נגדו עיקול שלא יאפשר לו בשלב זה לשלם את הכסף.

סא"ל דן שרוני החשוד בעבירות מין בחיילות 29 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
המגעים יימשכו. סא"ל דן שרוני/פלאש 90, אבשלום ששוני

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי התביעה הצבאית עדכנה את נפגעות העבירה בפרטי ההסדר, ואף קיבלה את התייחסותן, ומרבית נפגעות העבירה תמכו בהסדר, אך ההסדר, שעיקריו פורסמו בשבוע שעבר, עורר ביקורת ציבורית. אתמול אתמול אחר הצהריים הוגשה בקשה לבית הדין הצבאי לאפשר לנפגעות העבירה לשאת דברים בפני בית הדין. הסנגוריה התנגדה לבקשה, בטענה שזה מנוגד לחוק, והתביעה הצבאית השאירה את ההחלטה בעניין לשיקול דעת ביה"ד הצבאי, שלא הכריע בבקשה. כמה מהנפגעות הגיעו למקום כדי להתעמת עם שרוני.

למרות שהעסקה לא הוצגה, שרוני נשלח לתסקיר של שירות המבחן כמתוכנן, ובינתיים הפרקליטות הצבאית תעדכן את כל נפגעות העבירה על כתב האישום המתוקן, תבהיר להן את התהליך ותאסוף מהן התנגדויות.

עו"ד עידן דביר שמייצג את אחת נפגעות העבירה, אמר היום כי "בית הדין הצבאי המיוחד הציע בדיון את מה שאנו ביקשנו אתמול בכתב בהתייחסות דחופה שהועברה במוצאי שבת. אנחנו שמחים על ההזדמנות לתקן את הפגם שנפל במיצוי זכויות נפגעות העבירה וכן על ביטול מחטף ההגנה להוביל להכרעת דין ולהסדר שלא קיבלו הסכמה מהנפגעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully