וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים ישראלי נחטף בברזיל עבור כופר - ושוחרר

עודכן לאחרונה: 23.7.2022 / 1:25

הישראלי, משה בנדק, דיווח למשפחתו בארץ על חטיפתו, ואלה מיהרו לעדכן את משרד החוץ. שעות ספורות לאחר מכן, תוך עבודה משותפת של הגופים בישראל ובחו"ל, הצליחה משטרת ברזיל לאכן את מיקומו של החטוף, וחילצה אותו ללא פגע

יחידת שוטרים למיגור הפשיעה בפאבלות בברזיל. GettyImages
איכנו את מיקומו וחילצו אותו. משטרת ברזיל/GettyImages

משה בנדק, איש עסקים ישראלי, נחטף בעיר סאו פאולו בברזיל עבור כופר, ושוחרר היום (שישי) על ידי חוטפיו, לאחר שהמשטרה המקומית חילצה אותו. מאמצי חילוצו החלו לאחר שבנדק דיווח למשפחתו בארץ כי נחטף, ואלה מיהרו לפנות למשרד החוץ.

"משעות הבוקר המוקדמות עומדת הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל, בקשר עם המשפחה והרשויות הברזילאיות במטרה לסייע ולקדם את שחרורו", מסרו במשרד החוץ במהלך האירוע.

"בפעילות מהירה של משטרת ברזיל שוחרר האזרח מידי החוטפים לאחר שמיקומו אוכן", סיפרו נציגי המשרד לאחר החילוץ. "משטרת ברזיל, המשפחה וגורמים בקהילה היהודית עמדו כל העת בקשר עם הקונסוליה הכללית בסאו פאולו, עם הקונסול הכללי, רפי ארדרייך, הקונסול אביאל אברהם ונספח משטרת ישראל, מר משה תורג'מן על מנת לסייע לתהליך השחרור".

פקקי תנועה בעיר סאו פאולו בברזיל. צילום וקריינות: אורן יוסיפוביץ, עריכה: יותם בן דוד, GettyImages
סאו פאולו/GettyImages, צילום וקריינות: אורן יוסיפוביץ, עריכה: יותם בן דוד

בקהילה היהודית בסאו פאולו פשטה הידיעה על שחרורו של הישראלי. "ברוך מתיר אסורים", אמר הרב המקומי לוואלה!, "זו בשורה נפלאה לשבת. התפללנו, והשם יתברך, שמע לתפילתנו וברוך השם החזיר אותו לחיק משפחתו. תודה לאל ושבת שלום לו למשפחתו לכל הקהילה כאן בישראל ובעולם, שדאגה לו".

בנדק מחלק את זמנו בין עסקיו בסאו פאולו לבין ביתו ששוכן ביד בנימין, שבמועצה אזורית נחל שורק. שי רייכנר, ראש המועצה, שהיה בקשר עם כלל הגורמים מהרגע שנודע על החטיפה ועד לשחרור, ביקש להודות לאנשי משרד החוץ, לחברת מגנוס, למשטרת ישראל ולכל האנשים הפרטיים "שנענו לקריאה והעמידו סיוע בתחומים רבים עד שהגענו אל הרגע המיוחל הזה".

רב מקומי שהכיר באופן שטחי את בנדק, אמר לפני שנודע על השחרור, כי זכורים לו מספר מקרים של חטיפת יהודים, ואלה בדרך כלל הסתיימו בשחרור ללא פגע של החטופים. לעומתו, איש עסקים ישראלי נוסף שמנהל את עסקיו בברזיל, אמר לוואלה! כי לכל הדעות מדובר בדיווח חריג. "יש לא מעט פשע, ולא מעט אלימות במדינה ובעיר, ושמעתי על דברים איומים ונוראים, ונזהרים תמיד מהכול - אבל חטיפת ישראלי לא זכורה לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully