וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

187 הדקות בהן סירב טראמפ לגנות את המפגינים: חקירת ה-6 בינואר בדיון אחרון לעונה

עודכן לאחרונה: 22.7.2022 / 15:17

הוועדה ביצע היום את דיונה האחרון עד לחודש ספטמבר, בו התעסקה בעיקר בסירובו של דונלד טראמפ לגנות את המתקפה על הקפיטול. הוועדה השוותה את פעולותיו לאלו של מייק פנס, שהתקשר אל יו"ר המוטות המשולבים ושר ההגנה באותם רגעים. "סירובו לפעול בלתי ניתן להגנה"

187 הדקות בין הודעה של טראמפ לתומכיו לצעוד אל הקפיטול, ובין ההוראה שנתן להם לבסוף "ללכת הביתה

הוועדה הבוחנת את אירועי ה-6 בינואר ערכה היום (שישי) את הדיון הציבורי האחרון שלה עד חודש ספטמבר. בדיון הציגה הוועדה ראיות חדשות מדגישות את סירובו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, לגנות בפומבי במשך שלוש שעות את המתקפה על הקפיטול.

הדיון האחרון התמקד ב-187 הדקות בין הודעה של טראמפ לתומכיו לצעוד אל הקפיטול, ובין ההוראה שנתן להם לבסוף "ללכת הביתה". כמה עדים עם ידע ממקור ראשון על האירועים אמרו כי טראמפ לא תקשר לאף אחד מגורמי אכיפת החוק או הביטחון הלאומי שלו בזמן שהמתקפה בקפיטול התגלגלה. מהוועדה נטען כי עדויות אלו עולה שסירובו של טראמפ להתערב היה בגדר הפרת חובה.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת באלסקה. מערכת וואלה, צילום מסך
סירב לגנות בפומבי את המתקפה על הקפיטול, דונלד טראמפ/צילום מסך, מערכת וואלה

בכירים רבים, בהם יועץ הבית הלבן לשעבר פט ציפולון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר קית' קלוג ועוזרו האישי של טראמפ ניק לונה, סיפרו כי לא היה ידוע להם על שום שיחה שביצע טראמפ לראשי המדינות השונות, למשמר הלאומי או לרשויות אכיפת החוק. קלוג אישר גם כי אם טראמפ היה מבקש לעשות שיחה כזו, היה מודע לדבר.

"מבחינתי, הסירוב שלו לפעול ולבטל את ההמון באותו יום וסירובו לגנות את האלימות היה בלתי ניתן להגנה", אמרה שרה מתיוס , אמרה גם דוברת הבית הלבן לשעבר שרה מת'יוס. עדויות אלו התאימו לראיות נוספות שהוצגו בדיון, בהן גם עדויות כי בנאומו המצולם ב-7 בינואר אמר טרמפ לעוזריו כי הוא "לא רוצה להגיד שהבחירות הסתיימו"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בעימות המועמדים לסגני הנשיאות, 8 באוקטובר 2020. רויטרס
"נתלה אותך", "תגיד שלום למשפחה". איומים על חייו של מייק פנס/רויטרס

כמו כן, עד נסף שעבד בבית הלבן ב-6 לינואר סיפר כי במהלך ההתפרעויות עלו איומים מפורשים על חייו של מייק פנס, ששימש סגן הנשיא תחת טראמפ. העד סיפר כי המתפרעים קראו "לתלות את פנס", וצעקו לו "תגידו שלום למשפחה"

פנס, היווה אחד ממוקדי הדיון המרכזיים בישיבה זו של הועדה, כשפעמים רבות השוו בין התנהגותו, לבין זושל הנשיא לשעבר טראמפ. הוועדה שהגישה כיצד פנס ניסה להתקשר ליו"ר המוטות המשולבים מארק מילי, ולשר ההגנה כריס מילר. "הוא הוציא פקודות מאוד מפורשות, מאוד ישירות, חד משמעיות", אמר מילי בתצהיר לגבי התנהלותו של פנס.

קסידי הצ'ינסון, עוזרת של מארק מדוז, ראש הסגל של דונלד טראמפ, מעידה בשימוע על המתקפה על גבעת הקפיטול, 28 ביוני 2022. רויטרס
שני מקודות נוספים המאששים את עדותה, קסידי הצ'ינסון/רויטרס

הוועדה סיפקה גם ראיות חדשות התומכות בעדותה של עוזרת הבית הלבן לשעבר קאסידי הצ'ינסון, שתיאר כיצד טראמפ ניסה להשתלט על הלימוזינה של השירות החשאי ביום המהומות בקפיטול ודרש להצטרף לתומכיו, וכמעט חנק סוכן חשאי. איליין לוריא, חברת המפלגה הדמוקרטית, אמרה כי לוועדה שני מקודות נוספים המאששים חלקית את עדותה של האצ'ינסון.

הדיון מגיע לאחר שבוע סוער, כשהמפק הכללי של המחלקה לביטחון המולדת האשים את השירות החשאי במחיקת הודעות טקסט מה-5 וה-6 בינואר, שלטענתו היו קריטיות לברירים על אירועי אותו היום. כמו כן, מה-CNN נמסר כי חקירת המפקח הכללי הפכה לפלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully