וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מונה אורי זכי, בן זוגה של השרה זנדברג, לג'וב יוקרתי

קלמן ליבסקינד

עודכן לאחרונה: 23.7.2022 / 21:28

זנדברג מינתה לתפקיד בכיר במשרדה את מי שהתחייב למנות את בן זוגה, ליו"ר מרכז הרצל. לשכתה התערבה כדי לקדם את הבחירה בבן הזוג, כשהיא מחזיקה בכוח להדיח מתפקידו את מי שאמור להשלים את המינוי

מר"צ מתפרקת: תמר זנדברג לא תתמודד בבחירות הקרובות/מערכת וואלה

זה סיפור על האופן שבו מינתה השרה תמר זנדברג לתפקיד בכיר במשרד להגנת הסביבה את מי שהיה בעל הסמכות למנות את יו"ר מרכז הרצל בהסתדרות הציונית העולמית - תפקיד עם כבוד ועם שכר נאה של 25 אלף שקל לחודש במשרה חלקית בלבד - לאחר שהתחייב למנות לתפקיד הזה את בן זוגה.

זה סיפור על האופן שבו המשיך הבכיר לפעול להשלמת המינוי של בן הזוג, גם כאשר הוא מכהן תחת השרה זנדברג. זה סיפור על האופן שבו החזיקו זנדברג ולשכתה בכוח להדיח מתפקידו את מי שנדרש לאשר את המינוי הזה, מינוי שאושר בסופו של יום.

האזינו לתגובת זנדברג כשנשאלה על המינוי:

הקרדיט על החשיפה הראשונה בפרשה הזו, בנובמבר האחרון, מגיע לתומר מיכלזון מהאתר "המקום הכי חם בגיהינום". בעולם מתוקן הפרסום ההוא היה אמור לעורר עניין, ולו בשל ניגודי העניינים החמורים שהוא הצביע עליהם. בפועל, באופן מעורר תמיהה, זה לא קרה. אפשר להעריך בזהירות הנדרשת שאם בפרשה הזו היו מככבים - במקום תמר זנדברג ובן זוגה - מירי רגב ובן זוגה, רק לצורך הדוגמה, היינו עדים לסערה גדולה מעט יותר. כך או כך, בשורות הבאות נחשוף פרטים חדשים שמעלים שאלות קשות לגבי התנהלותם של כמה מהמעורבים בסיפור הזה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תיקון עולם

תמר זנדברג ובן זוגה אורי זכי - המשמש מעבר לתפקידו כיו"ר מרכז הרצל גם כיו"ר הנהלת מרצ - מושכים לא מעט תשומת לב במפלגה שלהם. במציאות הפוליטית שלנו אין יותר מדי דוגמאות לבני זוג שפועלים יחד בצמתים מרכזיים ומשפיעים, באותה מפלגה קטנה. פעם הוא מתמודד, ופעם היא מתמודדת. כאן הוא משמש כראש המטה שלה, ושם היא ממנה לתפקיד בלשכתה את מי שמקדם אותו.

לפני ארבע שנים הביא רביב דרוקר, בטור שפרסם בעיתון "הארץ", חילופי דברים מתוך שיחה שהתנהלה בין כמה מבכירי המפלגה, ובהם גם זנדברג וזכי. "הוא מנהיג מלידה, הוא יהיה חבר כנסת מצוין", צוטטה אז זנדברג כשהיא מדברת על זכי. "נראה לכם הגיוני ששני בני זוג יהיו בשישייה הראשונה?", השיב לדברים עיסאווי פריג'.

עיסאווי פריג' השר לשיתוף פעולה אזורי בתערוכת ברצלונה. דני מרון
"נראה לכם הגיוני ששני בני זוג יהיו בשישייה הראשונה?" עיסאווי פריג'/דני מרון

"זנדברג", סיפרה עליה רוית הכט בכתבת פרופיל ב"הארץ" ב־2018, "עומדת בראש מחנה חזק בעל כוח עסקני גדול. בראשו עומדים בן זוגה אורי זכי, ודרור מורג, דמות מרכזית במרצ, שכיהן בעבר כמזכ"ל התנועה". מורג מכהן כבר למעלה מעשור כחבר הנהלת ההסתדרות הציונית מטעמה של מרצ, ובתפקידו הבכיר מינה כבר לפני שש שנים את זכי לתפקיד ניהולי בהסתדרות.

בבחירות האחרונות בהסתדרות הציונית, באוקטובר 2020, נבחר מורג על ידי ועידת הברית העולמית של מרצ, ומונה לחבר הנהלה בהסתדרות הציונית ולראש המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם. עם המינוי, קיבל מורג גם את הסמכות הבלעדית למנות לבדו ליו"ר מרכז הרצל את מי שיחפוץ כמינוי פוליטי, ומיד הבטיח לאורי זכי שימנה אותו לתפקיד באוקטובר 2022, כאשר התפקיד יעבור לידיה של מרצ.

מדובר, נזכיר שוב, במשרה שמכניסה משכורת חודשית נאה לכיסו של העומד בראש המרכז - במקרה שלנו חשוב לציין שגם לכיסה של זוגתו - אך בשלב ההוא לא הייתה להתחייבות של מורג כל תוקף רשמי או מחייב.

המלצה בעייתית

עברו כמה חודשים, וביוני 2021 הושבעה תמר זנדברג לשרה להגנת הסביבה. ארבעה ימים אחר כך היא מינתה לראש המטה שלה, את לא אחר מאשר דרור מורג, שכמה חודשים לפני כן הבטיח לבן זוגה ולה הכנסה עתידית גבוהה.

כאן רק מתפתחת העלילה. במקומו של מורג, שהתפטר מההסתדרות הציונית ודילג כאמור ללשכת זנדברג, נכנס לתפקיד חבר ההנהלה וראש המחלקה בהסתדרות הציונית, איש השומר הצעיר חגי מיורק. מיורק ירש ממורג את הסמכות למנות לבדו את יו"ר מרכז הרצל, ובספטמבר 2021 מינה לתפקיד את זכי, כשהוא מממש בפועל את ההבטחה של מורג למשפחת השרה שמינתה אותו. איך קרה שמיורק בחר בדיוק במועמד האחד שאותו התכוון גם מורג למנות? ובכן, מיורק הסביר בתגובתו שגם הוא, ממש כמו מורג, חשב שאורי זכי הוא האיש המתאים לתפקיד.

בהמשך עוד נרחיב בעניינו, אבל השבוע, בתגובה לפנייתי, גילה מיורק שמורג פנה אליו, והמליץ לו למנות את אורי זכי, "לאחר שכבר הייתי בתפקידי, קרי לאחר בחירתי... קרי לאחר שדרור יצא למשרד להגנת הסביבה". ובשפה ברורה יותר, בעודו משמש כעובד מדינה בכיר וכראש המטה של זנדברג, המשיך מורג, כך לדברי מיורק, לפעול מולו לטובת מינויו של בן זוגה של זנדברג לתפקיד.

תמר זנדברג ואורי זכי (צילום: רמי זרגנר). רמי זרגנר, מעריב
תמר זנדברג ואורי זכי/מעריב, רמי זרגנר

פרט אחד הפך את ההמלצה של מורג לבעייתית מאוד: מורג, לו היה רוצה, יכול היה להדיח את מיורק מתפקידו. מיורק, המחזיק כאמור בסמכות למנות את יו"ר מרכז הרצל - היה תלוי בהמשך כהונתו במורג, ולכן גם בזנדברג. במילים אחרות, ראש המטה המכהן של זנדברג המליץ לממלא מקומו בהסתדרות הציונית, שאותו הוא יכול להדיח בכל עת, שימנה ליו"ר מרכז הרצל את בן זוגה של השרה - שיכולה להדיח את שניהם. מיורק עשה זאת.

רגע, יהיה ודאי מי שיעיר, הרי לכאורה ברגע שמורג התפטר מההסתדרות הציונית ועבר לקריירה בלשכת זנדברג, אין לו עוד יכולת להשפיע על מינויו של זכי לתפקיד, כשיגיע מועד המינוי. הרי חגי מיורק, שהחליף אותו, חופשי לעשות בתפקיד כראות עיניו. למנות את מי שבא לו, ולא למנות את מי שלא בא לו. כיצד יכול ראש מטה במשרד ממשלתי להדיח חבר הנהלה בהסתדרות הציונית, שהיא גוף אחר לגמרי?

ובכן, כאן עולה הסיפור מדרגה, ולצורך כך אנחנו עורכים היכרות עם עמותה לא מאוד מוכרת. העמותה הזו, "הברית העולמית של מרצ־יחד", הוקמה בשנת 2006. במכתב שעליו חתם יו"ר מרצ־יחד אז, יוסי ביילין, נכתב, בין השאר, שמדובר ב"עמותה העוסקת בעידוד החשיבה הפלורליסטית היהודית ברחבי העולם". האיש החזק בעמותה והמזוהה איתה הוא דרור מורג.

לקחת פסק זמן

נחזור מעט אחורה. ב־10 במאי 2021 - חמישה ימים אחרי שנשיא המדינה הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד, וממשלה עם מרצ הפכה עניין ריאלי - התכנסו חברי העמותה לאסיפה, שבראשה עמד מורג, ושבה אושר לעמותה תקנון חדש, לראשונה מאז היווסדה.

אחד מסעיפי התקנון הזה מאפשר למי שנבחר לתפקיד בכיר בהסתדרות הציונית, למשל כמו מורג, לצאת להפסקה מתפקידו, כאשר העמותה תמנה לו ממלא מקום בהנהלת ההסתדרות הציונית, עד שישוב. הסעיף הזה קבע, בין היתר, כי "במקרה שאחד מבעלי התפקיד הנבחרים מבקש לסיים את תפקידו או לצאת לתקופה מסוימת מחוץ לתפקיד, ימונה על ידי הוועד המנהל ממלא מקום לתפקיד לתקופה מוגבלת המוגדרת מראש".

בקול קורא שיצא לאיתור מועמד מתאים, הובהר כי "ממלא המקום יכהן עד לשובו של ראש המחלקה הקבוע (מורג - ק"ל), בין אם לאחר תקופה קצרה או ארוכה, וזו עד סיום תקופת הקונגרס הנוכחי (שנת 2025 - ק"ל)". בעברית פשוטה, חברי העמותה, באמצעות התקנון החדש, אישרו למורג לקחת פסק זמן מתפקידו כראש מחלקה בהסתדרות הציונית לטובת תפקיד ראש המטה של השרה זנדברג, להשאיר ממלא מקום אישי במקומו, ולהבטיח שכאשר ירצה לשוב לתפקיד, מכל סיבה שהיא, יוכל להזיז את ממלא המקום ולהתיישב שוב על הכיסא ועל המשכורת.

דרור מורג - ראש המחלקה למפעלים ציוניים. יח"צ,
הבטיח לזנדברג ולבן זוגה ולה הכנסה עתידית גבוהה, דרור מורג/יח"צ

בשפה ברורה יותר, העמותה אפשרה להציב בהנהלת ההסתדרות הציונית אדם שיהיה תלוי לחלוטין במורג. מי שאותר לתפקיד הוא חגי מיורק, שהוזכר קודם לכן ושכעבור כמה חודשים מינה את זכי. מיורק, שהחזיק עכשיו את הסמכות למנות את יו"ר מרכז הרצל הבא, סיפר, כאמור, שמורג המליץ לו, כאשר כבר שימש כעובד בכיר בלשכת השרה זנדברג, למנות לתפקיד את בן זוגה.

בהינתן הסעיף שמאפשר למורג לחזור לתפקיד כשיחפוץ, נוצרה עכשיו סיטואציה בעייתית, כאשר תמר זנדברג ודרור מורג מצפים שמיורק ימנה את אורי זכי לתפקיד המכובד, בעוד עתידו התעסוקתי מוחזק בידיהם. מדובר במציאות מטורפת. אורי זכי, בן זוגה של זנדברג, היה בין חברי העמותה שאישרו את התקנון שאפשר לבחור בחגי מיורק - שאחרי שלושה חודשים מינה אותו ליו"ר מרכז הרצל.

מיורק, מצדו, מינה את זכי כשהוא יודע שמורג יכול בכל רגע לחזור להסתדרות הציונית ולהדיח אותו. אין כאן, חלילה, טענה שמיורק פעל משיקולים לא נקיים. יש כאן טענה שהאינטרס הטבעי שלו היה לדאוג לכך שמורג יהיה מרוצה בלשכת זנדברג, ושזנדברג תהיה מרוצה ממורג, כדי שרגע ההחלפה שלו יידחה ככל שניתן, אולי אפילו עד הקונגרס הבא, ב־2025. וכשמדובר במשרה נחשקת, ובשכר של 45 אלף שקל לחודש, הסיטואציה הלא בריאה הזו היא לא משהו שניתן להתעלם ממנו.

אבל הסיפור הזה לא מסתיים כאן. כי כדי להבין עד כמה עמוק היה ניגוד העניינים של השרה זנדברג נדמיין לרגע את הסיטואציה הבאה. תארו לעצמכם, רק לצורך הדוגמה, שמורג היה מתגלה על ידי השרה זנדברג כראש מטה רע. תארו לעצמכם שהוא לא היה מתעורר בבוקר לעבודה, שהיה גורם נזקים למשרד, או שסתם היה מתגלה כמי שהתפקיד הזה גדול עליו. האם זנדברג הייתה יכולה באמת לשקול את פיטוריו, כאשר צעד כזה מחזיר אותו בתוך רגע, כועס או פגוע, לתפקידו הקודם כראש המחלקה בהסתדרות הציונית, זה שאמור להכריע אם למנות את אורי זכי בן זוגה, או לא?

תלויים בפרנסתם

חזרה לעמותה. האופן שבו בחרה העמותה את חגי מיורק כממלא מקומו של דרור מורג, מעלה גם הוא כמה וכמה תהיות. מורג עצמו, שאותו החליף מיורק, לא נבחר כלל בעמותה. מדובר בעמותה עצמאית שאנשיה בחרו זה בזה, ללא שום הליך דמוקרטי, ולא לגמרי ברור מהיכן היא שואבת את הסמכות למנות מישהו לתפקיד בכיר בהסתדרות הציונית, במקומו של מישהו אחר שנבחר לתפקידו באופן דמוקרטי על ידי צירי הוועידה.

השבוע בקשתי מדרור מורג, היושב בראש העמותה, להציג בפניי נייר כלשהו המסמיך את העמותה לבצע מינויים כאלה בהסתדרות הציונית. מורג לא העביר מסמך כזה. תגובתו המלאה בהקשר זה - בסוף הטור. האם יש כאן טענה שאורי זכי לא מתאים לתפקיד? לא. האם יש כאן הוכחה לכך שאלמלא קמה הממשלה, ואלמלא מורג היה הופך לראש המטה של זנדברג, זכי לא היה מקבל את התפקיד? גם לא. זה וזה אינם רלוונטיים.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בהצגת התכנית הסביבתית החדשה ליישובי החברה הערבית, דיר אל אסד, 13 ביולי 2021. יואב איתיאל
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג/יואב איתיאל

מה שרלוונטי זה שמורג קיבל את התפקיד הבכיר במשרד להגנת הסביבה, אחרי שהבטיח לבן זוגה של השרה לדאוג לו למשרה טובה. מה שרלוונטי זה שכאשר הוא עבד כבכיר במשרדה, הוא המשיך לפעול למינוי בן זוגה לתפקיד, כפי שמספר מיורק. מה שרלוונטי זה שבן זוגה של זנדברג מונה לתפקיד בכיר בהסתדרות הציונית כאשר מי שאמור למנות אותו תלוי בפרנסתו בבת זוגו של זכי - השרה תמר זנדברג.

לפני כחודש, עם ההודעה של נפתלי בנט על החלטתו לפזר את הכנסת, התפטר מורג מלשכת השרה זנדברג וחזר לתפקידו בהסתדרות הציונית, כשהוא מדיח את מיורק, שהיה תלוי בו כל התקופה הזאת, תשעה חודשים אחרי שאורי זכי מונה ליו"ר מרכז הרצל, לשביעות רצונם של כל המעורבים.

תגובות:

תגובת תמר זנדברג: "כשרה להגנת הסביבה אני תומכת במיחזור, אם כי הדרך הטובה ביותר לטיפול בפסולת, לפני מיחזור, היא לא לייצר אותה. בהתאם, גם הסיפור הממוחזר הזה לא אמור היה לבוא לעולם מפני ש- בפשטות - אין בו אמת. עם כניסתי לממשלה קראתי לדגל לדרור מורג לשמש בתפקיד ראש המטה. הוא עזב תפקיד בשכר ובתנאים טובים בהרבה והתגייס לשירות בממשלה מתוך תחושת שליחות ציבורית. הוא תכנן להישאר חצי שנה רק לתקופת ההקמה ובסוף נשאר שנה בגלל העניין שגילה בנושא הסביבתי והאתגר הציבורי בעבודת הממשלה. אין לכך שום קשר לתפקידו של אורי שאליו התמנה בזכות עצמו וללא כל קשר אליי, בארגון שכבר כיהן בו בעבר, ו/או לכל אחד אחר".

תגובת אורי זכי: "אני פעיל בתחום הציבורי זה כ־24 שנים. מילאתי תפקידים שונים, ואני יכול לומר בצניעות המתבקשת שאני אחד הקולות הבולטים בשמאל היום. כל התפקידים שאותם מילאתי והמעמד שאליו הגעתי, בכולם זכיתי בעשר אצבעותיי, בהתמדה ובסירוב להתפשר על עמדותיי. אני גאה בכך. בין השאר, שימשתי כיועץ שר המשפטים, כחבר בצוות המו"מ המצומצם של יוזמת ז'נבה, כמייסד ומנהל 'בצלם' ארה"ב, כחבר הוועד המנהל של האגודה לזכויות האזרח בישראל, כמייסד החזית להגנת הדמוקרטיה ובמרצ, כיו"ר צעירי המפלגה, נשיא הוועידה, וכיום כיו"ר ההנהלה".

"בבסיס תיאוריית הקונספירציה העומדת מאחורי השאלות ישנה הנחת עבודה שזכיתי בתפקידי כיו"ר מרכז הרצל לא על בסיס כישוריי ומעמדי הציבורי, אלא בזכות בת זוגי. זוהי טענה מקוממת ומשפילה. אילו הייתה מופנית לאישה עם קורות חיים זהים לשלי, הייתה עולה טענה מוצדקת לשוביניזם בוטה. התבשרתי על המינוי העתידי שלי ליו"ר מרכז הרצל של ההסתדרות הציונית העולמית כבר באוקטובר 2020, עם חתימת ההסכם הקואליציוני הפנימי במוסדות הלאומיים".

"עובדת מינויי הייתה ידועה לכל הנוגעים בדבר. מובן שבזמן זה לא יכול אף אחד היה להעלות בדעתו שמרצ תהיה חלק מהממשלה שמונה חודשים מאוחר יותר. זאת ועוד, זהו התפקיד הבכיר השני שאליו התמניתי בהסתדרות הציונית העולמית. בשנת 2016 מוניתי על ידי ראש המחלקה למפעלים ציוניים דאז דרור מורג למנהל המחלקה. בתפקיד זה הקמנו יחד את המחלקה מהיסוד, ושימשתי בתפקיד זה כשנתיים".

"האם אז ניחן מורג ברוח נבואית שלפיה ידע שאם ימנה אותי ב־2016, חמש שנים לאחר מכן הוא יקבל תפקיד בלשכת שרה, שהייתה אז חברת כנסת בירכתי הרשימה של מרצ באופוזיציה? מובן שלא. מורג ייעד אותי לתפקיד יו"ר מרכז הרצל, בהכירו את כישוריי, יכולותיי, ועל בסיס היכרותי העמוקה עם הארגון, ומתוך שותפות ארוכת שנים בינינו".

"לעניין העמותה: מכיוון שידעתי שמרגע שדרור מורג ביקש מהעמותה להפעיל את הנוהל שאושר לפני כן, ייתכן שממלא המקום הוא שיצטרך להחליט לגבי המינוי שלי, הדרתי עצמי מכל הליך מילוי המקום, ולא השתתפתי בהצבעה שאישרה את המלצת ועדת האיתור למנות את חגי מיורק לממלא המקום. זאת ועוד, דחיתי על הסף גישושים מצד ועדת האיתור לראות בי עצמי מועמד למלא מקומו של דרור, לאור מראית העין של הקשר בין מינוי כזה לבין מינויו של דרור לתפקיד ראש המטה של השרה זנדברג. זאת למרות שניסיוני בהקמת המחלקה הזו עצמה הפך אותי למועמד אידיאלי ומתבקש לתפקיד".

"אני מכיר את חגי מיורק יותר מעשור נוכח פעילותנו המשותפת במרצ. יש לי הערכה עמוקה כלפיו, ואני יכול לומר בביטחון רב שזוהי הערכה הדדית. אני שמח ומוקיר את העובדה שלאחר שיחה בינינו הוא קיבל את המלצתו של מורג ומינה אותי לתפקיד שאליו יועדתי מראש. מיורק לא מינה אותי מתוך חשש ערטילאי, אלא מכיוון שסבר שאני מתאים מאוד לתפקיד. השרה זנדברג לא חשבה לרגע לפטר את מורג, שותף לדרך של שנים, כדי לדאוג לי למשהו, בעיקר כי אינני זקוק לסוג כזה של דאגה".

תגובת חגי מיורק: "גם ללא ההמלצה של דרור הייתי בוחר למנות את אורי עקב התאמתו לתפקיד. לא ידוע לי על כל 'מנוף', ולא הרגשתי מעולם בלחץ כלשהו בנוגע למינוי אורי זכי. ידעתי מראש שכהונתי תהיה למספר חודשים, ושמחתי מאוד שהתארכה בסופו של דבר לשנה. מאמין שהצלחתי להשפיע ולבצע לא מעט בתקופה זו".

תגובת דרור מורג, באמצעות עורכי דינו: "התפקיד של יו"ר מרכז הרצל הוא משרת אמון שממונה על ידי ראש המחלקה, בדומה למשרות אמון אחרות בארגון. מדובר בתפקיד ביצועי שאליו ממנה ראש המחלקה את מי שהוא מוצא לנכון לפי מיטב הבנתו ושיקולו המקצועי כמי שאמון על מחלקתו".

"בכל הקשור לטענה שזנדברג מינתה את מורג אחרי שהוא פעל למינוי בן זוגה: "אין קשר בין המינויים. תמיכתו הפומבית של דרור מורג במינויו של אורי זכי לתפקיד יו"ר מרכז הרצל הייתה ידועה ברבים זמן רב לפני הבחירות לכנסת ה־24, אשר בסופן קמה 'ממשלת השינוי' וחברת הכנסת זנדברג הפכה להיות שרה. הטענה לקשר בין המינויים היא שקרית, ואין לה עיגון בלוח הזמנים".

"בנוסף, וזה הוא העיקר, דרור מורג לא קיבל שום הטבה ממינויו לתפקיד ראש המטה. הסכמתו ורצונו לקבל עליו את התפקיד של ראש מטה השרה נבעו מהפצרתה של גב' זנדברג להצטרף אליה למשרד ולסייע לה בתפקידה כשרה. מתוך תפיסת עולם ונאמנות, נעתר מורג לבקשתה, תוך שהדגיש שמדובר בכמה חודשים, עד שמטה השרה ייכנס לשגרת עבודה. נדגיש כי אין בצדה של הסכמתו של מורג כל הטבה נוספת. להפך, מדובר בתפקיד בשכר של כמחצית משכרו בתפקידו הקודם ובתפקיד תובעני הרבה יותר".

"בתשובה לטענה שלפיה מיורק מינה את זכי כאשר הוא יודע שמשרתו תלויה בראש מטה השרה, אשר יכול להחליף אותו בכל עת שיחפוץ: "לאחר כשנה בתפקיד, ובטרם הודיע ראש הממשלה על הליכה לבחירות, הודיע מורג לשרה כי הגיעה העת לשוב לתפקידו. מורג לא היה תלוי ברצונותיה של השרה, וקיבל את החלטותיו האישיות לפי מיטב הבנתו. מיותר לומר כי גם חגי מיורק ידע מראש שמדובר במינוי זמני. לא הייתה לו כל ציפייה למינוי קבוע, ומכאן כי התיזה המוצגת כאן על 'מאזן אימה תעסוקתי' אין בה ממש".

"ביקשתי ממורג להפנות אותי לנייר כלשהו המסמיך את העמותה, שאיש לא בחר באופן דמוקרטי את אנשיה, ושחבריה ממנים את מי שיחפצו לחברות בעמותה ללא כל קריטריונים - למנות ממלא מקום לראש מחלקה בהסתדרות הציונית, שהוא עצמו נבחר באופן מסודר בבחירות דמוקרטיות".

מורג לא העביר מסמך כזה, ומסר: "העמותה הוקמה בשנת 2006 במסגרת הליך הסדרת פעילות מרצ העולמית מול המוסדות הלאומיים, באופן דומה להליך ההסדרה שביצעו מרבית התנועות העולמיות. באותה העת נבחרו כחברי הוועד המנהל בעלי תפקידים מרכזיים בברית העולמית. הנך מופנה לתקנון המעודכן שבו קיים נוהל ממלא מקום אשר קובע ועדה, אשר קובעת קריטריונים, מראיינת וממליצה לוועד המנהל על ממלא המקום הזמני. הדבר אינו תחליף לבחירה הקבועה שנעשתה ותיעשה על ידי הוועידה העולמית, אשר מתכנסת מדי חמש שנים".

"ההסתדרות הציונית היא פדרציה של ארגונים ובריתות המתמודדים ונבחרים בבחירות לפני כינוסו של כל קונגרס. לאחר הבחירות, ומשנודעות התוצאות, מתקיים משא ומתן קואליציוני, שבמסגרתו מחולקים התפקידים. לאחר מכן הארגונים החברים מעבירים להסתדרות את מועמדיהם לתפקיד שעליו סוכם במשא ומתן, ואדם זה עובר הליך בחירה בתוך ההסתדרות העולמית. מן האמור עולה כי העמותה היא הגורם הממליץ על המועמד אשר נבחר על ידי ההסתדרות העולמית".



המתמודדים לראשות מרצ, זהבה גלאון וח"כ יאיר גולן, סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully