וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרה של האישה החשודה שהרעילה את בעלה הוארך: "מודה במיוחס לה"

עודכן לאחרונה: 22.7.2022 / 18:05

בית משפט המחוזי בחיפה האריך את מעצרה של האישה החשודה בהרעלה של בעלה הרופא הבכיר בשלושה ימים. בתחילת חקירתה האישה, בת 46, הכחישה את החשדות נגדה באופן גורף. בהמשך היא הפלילה עצמה והודתה כי נתנה לבעלה כדורי הרגעה ממרשם שלה

אילוסטרציה - אזיקים 18 באוקטובר 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, אתר רשמי
"מודה במיוחס לה". אזיקים, אילוסטרציה/אתר רשמי, יוסי זמיר, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בחיפה האריך היום (שישי) את מעצרה של אשת הרופא שנעצרה בחשד שניסתה להרעיל אותו עד ליום ראשון. האישה, תושבת חיפה בת 46, עוכבה לחקירה אתמול לאחר שבן זוגה בן ה-49, מנהל מחלקה בבית חולים, אושפז כי חש ברע. מבדיקות שערכו לו עלה כי ככל הנראה הורעל באמצעות חומר מסוכן. הוא בחר שלא להגיב.

אמש דחה השופט זיו אריאלי את בקשת הסנגוריה הציבורית למנוע את כליאתה של החשודה וקבע כי "קיים בסיס לחשד הקושר אותה למיוחס לה". בתחילת חקירתה של האישה היא הכחישה את החשדות נגדה באופן גורף, אולם בהמשך הפלילה עצמה והודתה כי נתנה לבעלה כדורי הרגעה ממרשם בו היא עצמה משתמשת. עם זאת, היא טענה כי עשתה זאת לא כדי להרוג אותו - אלא כדי להרגיע אותו.

הסנגורית עו"ד מונא עבד אליונס חטיב המייצגת אותה מטעם הסנגוריה הציבורית טענה כי באף שלב לא התכוונה לפגוע בבעלה. "היא משתפת פעולה עם החוקרים, מדובר באישה נורמטיבית שסובלת מבעיות רפואיות ונפשיות בעקבות תאונת דרכים קשה שעברה לפני כמה שנים", אמרה. השופט אבישי קאופמן אמר כי החשודה "מודה למעשה במיוחס לה".

מוקדם יותר, בבימ"ש השלום בחיפה, שחרר השופט התורן אבישי קאופמן, את האישה, למעצר בית בבית אחותה.

החקירה נפתחה לאחר שהרופא אושפז בבית החולים בני ציון כאשר חש שלא בטוב ורופאים שם סברו כי נתגלו אצלו תסמינים של מחלה קשה. אלא שעם אשפוזו השתפר מצבו במהירות וכך התחזק החשד המיוחס שחוזק גם במידע שהתקבל במשטרה. החקירה הוטלה על החידה למאבק בפשיעה של מרחב כרמל (יל"פ כרמל).

הבוקר, לאולם היא הובאה כשהיא כפופה, ושמרה על שתיקה וחוקר היל"פ רס"ב אלכס סווטקין ביקש את הארכת מעצרה בשבעה ימים. "מודה למעשה במיוחס לה", ציין גם השופט אבישי קאופמן לאחר שעיין בתיק החקירה. אחותה התנדבה לפקח עליה באם תשוחרר אליה למעצר בית.

"העבירה היא לא רק כלפי הבעל, רופא המבצע פעולות רפואיות מסובכות, אלא גם כלפי המטופלים שהיו תלויים במצבו בימים שהיה תחת השפעת כדורים", נזעק סוויטקין. מנגד, הסנגורית עו"ד מונא עבד אליונס חטיב המייצגת אותה מטעם הסנגוריה הציבורית טענה כי באף שלב לא התכוונה לפגוע בבעלה. היא אמרה שהאשה לקחה אחריות על הביצוע וביקשה להורות על שיחרורה.

השופט קאפמן נעתר. היא סבר כי המסוכנות היא "נקודתית", וכי טיעוני המשטרה לחשש למטופליו של הרופא אינם רלוונטים לענין מסוכנותה. הוא שיחרר אותה אך בית המשפט המחוזי הפך את החלטתו זו.

השופט רון סוקול ציין כי האישה "חשודה שהכניסה למשקאות ששתה בעלה חומרים מסוכנים" וכי "כתוצאה מכך שובשה פעילותו של בן הזוג, הוא חש מסוחרר וכנראה סבל בבריאותו עד אשר החשד התגלה והפעילות הופסקה". הוא הוסיף כי "היא נחקרה, ולמעשה הודתה בביצוע הפעולות החשודות או לפחות חלקן".

"שוכנעתי כי לפחות חלק מפעולות החקירה עשויות להיות נתונות לשיבוש. ניתוק האינטרנט אינו מספק לאור האמצעים הטכנולוגיים", ציין בהחלטתו להאריך את המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully