וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש כתב אישום נגד השודד שהדיר שינה מעיני עובדי הדואר בחיפה ובקריות

עודכן לאחרונה: 22.7.2022 / 15:34

הראיות בתיקי השוד נגד זוהר ביבי ממלאות שלושה קלסרים תפוחים. זאת למרות שהוא שוחרר ממאסרו האחרון לפני פחות מחצי שנה, והבטיח "לא לחזור על הדברים האלה". שיטת הפעולה שלו כללה עטיית מסיכת קורונה ולבישת חולצה עם שרוולים ארוכים, שהסתירו את הקעקועים המזהים אותו

בווידאו: תיעוד שוד של שני סניפי דואר בצפון בידי שודד סדרתי/צילום: מצלמות אבטחה

עובדי הדואר בחיפה והקריות יכולים לנשום לרווחה. בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש השבוע (שני) כתב אישום כנגד תושב קריית מוצקין, זוהר ביבי, עבריין מוכר ורב מעללים, שעל פי כתב האישום נגדו הוא מי שעומד גם מאחורי אירועי השוד וניסיון השוד שהדירו שינה מעיניהם העת האחרונה. זאת, למרות ששוחרר ממאסרו האחרון לפני פחות מחצי שנה.

"אני לא אחזור על הדברים האלה", אמר בבית משפט השלום בתל אביב לשופטת מעין בן ארי באותו משפט בו נגזר עליו מאסרו האחרון. אבל, לא הרבה זמן חלף משחרורו, וביבי נעצר לפני שלושה שבועות בפעילות משותפת של שוטרי תחנות חיפה וזבולון, בחשד לביצוע עבירות השוד וכן עבירות התפרצות לדירות קשישים בתחבולה שנקט בה בעבר. "ניצל בדרכי תחבולה קורבנות מבוגרים ובעלי מוגבלויות", כפי שהגדירה זאת בזמנו השופטת בן ארי.

השוד הראשון התרחש בסניף הדואר ברחוב גושן בקרית מוצקין, לפנות ערב ב-21 ביוני. הוא התיישב על ספסל בסניף, חיכה עד שכל הלקוחות עזבו ואז קם, ניגש לדלפק, למרות השעה חבש משקפי שמש, והודיע לפקידה: "זה שוד, תביאי לי את כל הכסף". בסך הכול שדד שם למעלה מ-5,000 שקל.

גבר שדד סניף דואר בהצרליה באיומי אקדח 12 יולי 2022. הללי שפנצר, מערכת וואלה
שוד סניף דואר בהרצליה, 12 ביולי 2022/מערכת וואלה, הללי שפנצר

ניסיון השוד היה בשעת בוקר ב-30 ביוני, בסניף הדואר ברחוב טבנקין בשכונת נווה שאנן בחיפה. "תביאי את כל הכסף אחרת אני יורה מתוך השקית", אמר לפקידה שם. היא בתגובה לחצה על לחצן האזעקה והודיעה לו שהמשטרה בדרך. הוא הבטיח לה בתגובה: "אני אבוא עוד פעם ואתם תתנו לי כסף", ונמלט בריצה מהסניף.

רפ"ק יוסי אטיאס, קצין החקירות והמודיעין של תחנת חיפה, סיפר כי "מרגע קבלת הדיווח על השוד הזה ועד שלכדנו אותו, חלפה רק כחצי שעה והוא נעצר כשהוא במנוסה. במהלכה הזמן הקצר הזה בוצעו מספר פעולות טכנולוגיות בהובלת קצין המודיעין והבילוש שמהן עלה שהוא נמלט מהמקום בתחבורה ציבורית. כשהתברר מיקומו בסיוע מודיעין מהשטח, הוא אוכן על מטרונית בקריות. בלשים הורו לנהגה לעצור וביבי נעצר עליה כשהוא עדיין בבגדים שנראים על השודד בדואר, וזה כמובן תרם משמעותית לטיפול בתיקי החקירה הקשורים לו והקשה עליו להתנער מהמיוחס לו".

החקירה נוהלה במשותף בשתי תחנות, כיוון שזירת הפעילות שמיוחסת לו לא יודעת גבולות מוניציפליים או גזרות מרחבי המשטרה. בחקירותיו לרוב שמר על זכות השתיקה. אבל הודות למצלמות אבטחה שתיעדו את ביקוריו בבתי הדואר המדוברים, הצטברו הראיות כנגדו בתיקי השוד לשלושה קלסרים תפוחים. חקירת ההתפרצויות עדיין נמשכת.

עובדות הדואר דיווחו על שיטה קבועה: אלמוני רעול פנים במסכת קורונה הגיע לסניף עם שקית, איים לירות בהן אם לא ייתנו לו כסף. החוקרים מדגישים שלמרות מזג האויר הקיצי, הוא הקפיד על שרוולים ארוכים, במטרה להסתיר את הקעקועים על זרועותיו מפני שיסגירו את זהותו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כרטיס הרב קו סיפר את סיפור הדרך

אבל החוקרים שצפו שוב ושוב בסרטוני מצלמות האבטחה הבחינו כי הוא נוגע בדלפק, ואכן במקום נמצאו אחר כך טביעות אצבעותיו. ביבי טען כי לבת הזוג שלו יש חשבון בנק דואר והיא מידי חודש מתייצבת על מנת למשוך כספים ואולי הותיר שם הוא את טביעות כף היד שלו כאשר התלווה אליה עשרה ימים לפני השוד בסניף. החוקרים אינם מאמינים לו, ומדגישים כי את הדלפק מנקים מדי יום, בסיום יום העבודה. תדפיס רישומי הנסיעות בכרטיס רב-קו של זוגתו, בו על פי החשד עשה שימוש אותו יום, מספר את סיפור הדרך שלו מהבית לבנק, ומשם בחזרה לכיוון הבית, עד שנעצר. מצלמות תחנת אגד תיעדו אותו במעברים.

עברו הפלילי המכביד של ביבי כולל 18 הרשעות במגוון רחב של עבירות מרמה, רכוש, שוד ואלימות והוא ריצה מספר רב של מאסרים בפועל. בגין צבר רב של עבירות התפרצות בשיטה המיוחסת לו הוא נשלח ב-2019 לארבע שנות מאסר, אבל בפועל הוא כבר שוחרר. במקביל להגשת כתב האישום כנגדו, מבקשת הפרקליטות את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד יתקיים ובינתיים, תוך שעו"ד לאוניד פרחובניק, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, לומד את תיק החקירה התפוח, האריך כבר השופט ניצן סילמן את מעצרו עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully