וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-WAZE של המדוזות: האפליקציה שתגלה איפה הן נמצאות ותרחיק אתכם מהצריבות

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 21:15

המדוזות עדיין נמצאות כאן בהמוניהן ומתרכזות בעיקר לחופי חיפה ואשקלון. אחרי ההתקדמות של הנחיל ניתן לעקוב באפליקציה חדשה בשם "מדוזות בעם" שמסתמכת על דיווחי משתמשים. מפתחה, האקולוג הימי ד"ר דור אדליסט: "לרוב הן עוזבות בתחילת אוגוסט, אבל השנה הן הגיעו מאוחר"

נחיל המדוזות הגדול שהתקרב לחופי הארץ עדיין לא התרחק מהם אבל גם לא ממש נחת לחוף. מיליוני מדוזות נצפות עדיין בתצלומי אוויר באיזור מפרץ חיפה ורוחצים בים מדווחים על ריכוז מדוזות גדול בים מול הגן הלאומי אשקלון.

ניתן לעקוב אחרי ההתקדמות והפרישה הנוכחית של נחיל המדוזות באמצעות "מדוזות בעם", "סוג של ווייז למדוזות", כפי שמכנים זאת מפתחי היישומון. בדומה לאפליקציה שהפכה לברירת המחדל של נהגי ישראל, גם הפלטפורמה הזאת מסתמכת על דיווחי משתמשים כדי לסייע לכל השאר לבחור באיזה מסלול/חוף רחצה לבחור. הם אומרים כי "כך, כל האכזבה הכרוכה בהגעה לבילוי בחוף הים, עמוסים לעייפה בשמשיות, בצידניות, בילדים ובמגבות, רק כדי לגלות שנחיל מדוזות הגיע למים לפניכם - יכולה להיחסך בקליק אחד, שיאפשר למשתמשים לבחור חופים שאין בהם בזמן אמת מדוזות".

מפת המדוזות, 21 ביולי 2022. מדוזות בע"מ, אתר רשמי
מפת המדוזות העדכנית/אתר רשמי, מדוזות בע"מ

חוקר אוניברסיטת חיפה, האקולוג הימי ד"ר דור אדליסט, שפיתח את האפליקציה עם עמיתו ד"ר דרור אנג'ל, אמר לוואלה! כי "תקופת השנה הזו היא עדיין העונה הרגילה של נוכחות המדוזות. אנחנו רגילים לראות אותן עוזבות אותנו בשבוע הראשון של אוגוסט, אבל ייתכן שהשנה הן תתעכבנה עוד. הן הגיעו מאוחר יחסית ויכול להיות שתעזובנה מאוחר יותר. יכול להיות שזה קשור לכך שהים התחמם מאוחר, לחשבוננו בכשבועיים אחרי התאריך הרגיל".

האקולוג הימי ד"ר דור אדליסט. סטפן גרנזוטו, באדיבות המצולמים
"לבדוק באפליקציה לפני שמגיעים לחוף". ד"ר אדליסט עם מדוזה/באדיבות המצולמים, סטפן גרנזוטו

לדברי אדליסט, אחד המומחים הגדולים בעולם לנושא המדוזות, "הנחיל לא ממש בקו החוף אלא כקילומטר מערבה ממנו, ואף יותר. בשנה שעברה, על רקע חום כבד, עזבו המדוזות מוקדם מהרגיל".

אדליסט אומר כי מי שמתכנן גיחה יומית קצרה לים בסוף השבוע יכול לעשות זאת ללא חשש רב מדי. "אין דיווחים חריגים מבתי חולים על צריבות מדוזות. אולי נזהרים יותר, ובאמת צריך להיזהר. צריך לשאול את המצילים בחוף וצריך לבדוק באפליקציה לפני שמגיעים. אבל מי שמתכנן שבוע של נופש על החוף, מומלץ להתחשב בכך שעזיבתן תתאחר השנה ולשקול את התאריכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully