וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינלנד: כמות הקרח שנמס ביומיים יכולה למלא 7.2 מיליון בריכות אולימפיות

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 12:45

הטמפרטורות באי הגדול ביותר בעולם בצפון האוקיינוס האטלנטי, הן 15 מעלות צלזיוס - גבוהות ב-10 מעלות מהממוצע בתקופה הנוכחית של השנה. כמות הקרח שנמס בגרינלנד ב-15 ביולי-17 ביולי בלבד - 6 מיליארד טון מים ביום

כמה ימים של מזג אוויר חם מהרגיל בצפון גרינלנד גרמו להמסה מהירה של הקרח, שמשתקפת בנהרות של מי קרח שזורמים כעת לאוקיינוס. הטמפרטורות באי כעת הן 15 מעלות צלזיוס - גבוהות ב-10 מעלות מהממוצע בתקופה הנוכחית של השנה, אמרו מדענים ל-CNN.

כמות הקרח שנמס בגרינלנד ב-15 ביולי-17 ביולי בלבד - 6 מיליארד טון מים ביום - תספיק למלא 7.2 מיליון ברכות אולימפיות, על פי נתוני המרכז הלאומי לנתוני קרח ושלג בארצות הברית. על פי CNN, הכמות הזאת מספיקה לכסות את כל מדינת וירג'יניה מערבית במים בגובה 30 ס"מ. שטחה של וירג'יניה מערבית הוא 62,259 קמ"ר - לשם השוואה, שטח ישראל הוא 22,145 קמ"ר.

"המסת הקרח בשבוע האחרון היא אינה נורמלית, אם בודקים את הממוצע ב-30-40 השנים האחרונות", אמר טד סקמבוס, מדען מחקר בכיר במרכז הלאומי לנתוני קרח ושלג של אוניברסיטת קולורדו. "קצב ההמסה גובר".

"זה מדאיג אותי", אמר קוטאלמיס סיילאם, מדען מחקר באוניברסיטת טקסס שמוצב בגרינלנד. "אתמול יכולנו להסתובב פה בחולצה קצרה - זה לא צפוי", הוא הוסיף.

קצב המסת הקרחונים בגרילנד חסר תקדים

הקרחונים נמסים בקצב מואץ/רויטרס
העיר טאסילאק, גרינלנד, יוני 2018. רויטרס
המדענים דואגים. העיר טאסילאק בגרינלנד/רויטרס

המדענים חוששים כי תרחיש דומה למה שקרה בקיץ 2019, כ-352 מיליארד טון של קרח זרמו לים. אביב חם מהרגיל וגל חום ביולי באותה שנה גרמו לכך שמדף קרח שלם נמס. גובה פני הים עלו ב-1.5 מ"מ כתוצאה מכך. אם כל הקרח בגרינלנד יימס, גובה פני הים יעלה ב-7.5 מטר ברחבי העולם.

ב-2020, מדענים מצאו כי מדף הקרח של גרינלנד נמס מעבר לנקודת האל חזור. שום מאמצים לרסן את ההתחממות הגלובלית לא יעצרו כעת את המסת הקרח, אמרו חוקרים באוניברסיטת אוהיו. שיעור ההמסה בשנים האחרונות עולה על כל מה שגרינלנד חוותה ב-12אלף השנים האחרונות, על פי מחקר אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • גרינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully