וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מתה מחום: גל שריפות ומאות מתים ברחבי היבשת

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 16:40

הטמפרטורות באירופה שוברות שיאים, ויחד איתן גל שריפות שמתפשט ביבשת. באתונה מאות מטופלים נאלצו להתפנות מבית החולים וכך גם באיטליה, שם מכלי גז התפוצצו בשל שריפה. בפורטוגל ובספרד מנסים להיאבק בשריפות ענק, שגבו את חייהם של יותר מאלף איש

בווידאו: שריפות משתוללות באירופה/צילום: רויטרס

החום ברחבי אירופה שובר שיאים, ויחד איתו גל שריפות מתפשט ביבשת. בפורטוגל, ספרד ויוון גל החום והאש גבו את חייהם של יותר מאלף איש עד כה, ועוד אלפים רבים פונו מבתיהם. מספר הקורבנות בשאר אירופה טרם ידוע, אך מומחים טוענים כי הוא עשוי להגיע לאלפים ברחבי היבשת.

באתונה שביוון שריפה שפרצה בשל הרוחות הסוערות הובילה לפינוי מאות מטופלים מבתי חולים. כך גם באיטליה, שם מכלי גז התפוצצו בשריפה ליד העיירה הטוסקנית, לוקה. בפורטוגל משתוללת שריפת ענק, שכבר כילתה בין 38 ל-46 מיילים רבועים מאז יום ראשון. מפקד ההגנה האזרחית של האזור הצפוני במדינה, ארמנדו סילבה, הזהיר כי הטמפרטורות הגבוהות והרוחות העוצמתיות יקשו על המאבק באש. בספרד, שם משתוללות שריפות בחמישה אזורים שונים, חוזים עלייה נוספת בטמפרטורות.

שריפת יער באזור ז'ירונד בצרפת, 14 ביולי 2022. רויטרס
שריפה בצרפת, השבוע/רויטרס
שריפות ענק בספרד בעקבות גל החום 19 ביולי 2022. רויטרס
שריפה בספרד, אמש/רויטרס

הטמפרטורות בצפון ומרכז איטליה צפויות לעלות עד ל-40 מעלות צלזיוס, רף שנחצה כבר בבריטניה לראשונה אתמול. ראש משרד המדע והטכנולוגיה הבריטי, סטיבן בליצ'ר, הזהיר כי אם לא תהיה הפחתה בפליטת גזי החממה, המדינה תתמודד עם גלי חום דומים מדי שלוש שנים.

אתמול חוותה בריטניה את היום החם ביותר בתולדותיה. על פי הלשכה למטאורולוגיה במדינה, הטמפרטורה בצ'ארלווד בחבל סארי הגיעה ל-40.2 מעלות צלזיוס - הגבוהה ביותר שאי פעם נרשמה בבריטניה. השיא הקודם היה 38.7 מעלות צלזיוס שנרשם בקיימברידג' ביולי 2019.

שריפות ענק בגרמניה בעקבות גל החום 19 ביולי 2022. רויטרס
שריפת ענק בגרמניה. אתמול/רויטרס
שריפות ענק באנגליה בעקבות גל החום 19 ביולי 2022. רויטרס
שריפת ענק באנגליה. אתמול/רויטרס

למעשה, בעת מדידת מידות החום - בריטניה הייתה חמה מ-98.8% מכדור הארץ. לדברי בן נול, מטאורולוג אמריקני, בריטניה היא אחד המקומות החמים ביותר בכדור הארץ, למעט, קליפורניה, מדבר סהרה, צרפת, בלגיה, המזרח התיכון, הודו ומערב סין חמים יותר. "הטמפרטורות הגבוהות ביותר בבריטניה צפויות להיות חמות ב-30 מעלות צלזיוס מהממוצע הגלובלי של הטמפרטורה המקסימלית. במלים אחרות, זאת אנומליה ברמה גלובלית".

בנוסף, זיהום האוויר מזנק בבריטניה, צרפת ודרום אירופה על רקע גל החום והשריפות. מדענים בשירות ניטור האטמוספירה קופרניקוס של האיחוד האירופי (CAMS) הזהירו היום מפני רמות לא בריאות של זיהום אוזון ברחבי דרום ומערב אירופה, ובקרוב בצפון מערב. ייצור האוזון מואץ במהלך גל חום, ולפי מדענים, זיהום האוזון ילך ויחמיר עם ההחרפה בשינוי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully