וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: רה"מ לשעבר, ה"שועל" רניל ויקרמסינגה, מונה לנשיא

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 11:37

עורך הדין, שכיהן כראש ממשלת סרי לנקה שש פעמים, הצליח לבסוף להשיג את המשרה הרמה ביותר על רקע המשבר כלכלי והחברתי העמוק במדינה - ונבחר לנשיא לאחר שניצח בהצבעה בפרלמנט

רניל ויקרמסינגה, עורך דין שכיהן כראש ממשלת סרי לנקה שש פעמים, הצליח לבסוף להשיג את המשרה הרמה ביותר במדינה - ונבחר לנשיא לאחר שניצח בהצבעה בפרלמנט היום (רביעי), למרות התנגדות חריפה מצד האופוזיציה.

"אני מודה לפרלמנט על הכבוד", אמר בן ה-73 לאחר ניצחונו. ויקרמסינגה קיבל 134 קולות מתוך 225 חברי פרלמנט. יריבו, המחוקק דולאס אלהפרומה ממפלגת השלטון, קיבל 82 קולות.

בווידאו: המפגינים בסרי לנקה כובשים את משרד ראש הממשלה בשירים ובריקודים/צילום: רויטרס
בווידאו: אלפים פרצו למעונו הרשמי של נשיא סרי לנקה ואחר כך הציתו אותו/צילום: רויטרס

עלייתו של ויקרמסינגה מדהימה. הוא התמודד פעמיים לנשיאות ונכשל, לפני שהבטיח מספיק קולות בקרב המחוקקים, אף שהיה לו רק מושב בודד - כמנהיג המפלגה הלאומית המאוחדת (UNP). הניסיון שלו במשרות רמות בשילוב מוניטין של אדם ערמומי שזכה לכינוי "השועל", עומדים כעת במבחן בזמן שהוא מנסה להוציא את המדינה מהמשבר הכלכלי העמוק שבו היא שקועה. ויקרמסינגה גם ניהל משא ומתן באחרונה עם קרן המטבע הבינלאומית ונהנה מיחסי עבודה טובים עם מדינות תורמות כולל הודו.

הניצחון של ויקרמסינגה בפרלמנט הגיע לאחר שהבטיח לעצמו את התמיכה של רבים במפלגה הגדולה בסרי לנקה, Podujana Peramuna (SLPP), שנשלטת על ידי משפחת רג'פקסה. הנשיא לשעבר גוטביה רג'פקסה נמלט מהמדינה מוקדם יותר החודש לאחר הפגנות נרחבות שבמהלכן חדר ההמון לארמון הנשיאות ונעלה באש את משכן ראש הממשלה בבירה קולומבו, בדרישה כי השניים יתפטרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בווידאו: מחאה נגד הממשלה בסרי לנקה בעקבות המצב הכלכלי/צילום: רויטרס

ויקרמסינגה מונה לראש ממשלה במאי לאחר שאחיו הגדול של גוטביה, מהינדה רג'פקסה התפטר מהתפקיד לאחר עימותים קשים בין מפגינים מתנגדי הממשלה לתומכיה. מאז ויקרמסינגה מעורב במשא ומתן עם קרן המטבע על חבילת סיוע בסך 3 מיליארד דולר ועובד על תקציב זמני שמטרתו לקצץ את הוצאות הממשלה. כהונתו של ויקרמסינגה תסתיים ב-2024, המועד שבו היתה אמורה להסתיים כהונת רג'פקסה.

ויקרמסינגה נולד למשפחה מכובדת של פוליטיקאים ואנשי עסקים עם השקעות בתקשורת. בגיל 29 הוא מונה לשר הצעיר ביותר על ידי דודו, הנשיא ג'וניוס ג'אייווארדנה, ב-1978. ב-1994, לאחר שורה של התנקשויות בכמה מעמיתיו הבכירים יותר, הוא מונה למנהיג UNP.

בניגוד למשפחת רג'פקסה, לא היתה לו תמיכה גדולה בקרב המצביעים האורבניים העשירים, אך זה לא מנע ממנו להתמנות לראשות הממשלה. ב-9 ביולי, ויקרמסינגה הודיע כי הוא מכן לפרוש מתפקיד ראש הממשלה למראה המפגינים שהשתלטו על משכנו. ויקרמסינגה הוא ליברלי מבחינה כלכלית וגיבש קשרים טובים עם סין והודו. המבקרים אותו טוענים כי עיכב כמה חקירות נגד משפחת רג'פקסה, כולל לגבי זכויות אדם ושחיתות, אך הוא מכחיש את הטענות.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully