וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במדינה הזאת תקבלו עונש מאסר בגלל הכלב שלכם

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 18:10

איראן היתה אחת בעבר המדינות הראשונות במזה"ת שקידמה זכויות בעלי חיים, אך המהפכה האיסלאמית ב-1979 שינתה את הכל. המשטר האיראני גם רואה בחיות מחמד סמל ל"מערביות" שנואה - כולל החתולים הפרסים המפורסמים שאיראן היא מולדתם

רשויות איראן פתחו בגל מעצרים חדש ברחובות טהרן - והיעד הוא אינו בני אדם. המשטרה בבירת איראן הודיעה באחרונה כי טיול רגלי עם כלבים בפארקים בעיר נחשב כעת פשע. ההצדקה היא כי זה אמצעי "הגן על בטיחות הציבור", דיווחה היום (שלישי) רשת BBC.

גם הפרלמנט האיראני עשוי בקרוב לאשר את חוק "ההגנה על זכויות הציבור נגד בעלי חיים", שיאסור את הבעלות על חיות מחמד ברחבי המדינה. על פי החקיקה המוצעת, הבעלות על חיות מחמד תהיה מותנית ברישיון שמונפק על ידי ועדה מיוחדת. בנוסף, יוטל קנס בסך 800 דולר לפחות על "יבוא, רכישה ומכירה, העברה ושמירה", על מגוון חיות, כולל חתולים, צבים וארנבים.

לדברי נשיא איגוד הווטרינרים של איראן, ד"ר פאייאם מוהבי, שמתנגד לחוק, "דיונים על חוק מסוג זה נערכו כבר לפני עשור, כשקבוצה של חברי פרלמנט ניסו לקדם אותו כדי להחרים את כל הכלבים והחתולים ולמסור אותם לגני חיות או להשאיר אותם במדבר. הם אפילו דנו בעונש גופני לבעלי החיות", הוא אמר ל-BBC.

אישה איראנית מנשקת את הכלב שלה בטהרן. GettyImages
אישה איראנית מנשקת את כלבה/GettyImages

איראן היתה אחת המדינות הראשונות במזרח התיכון שחוקקה חוקים של רווחת בעלי חיים, וב-1948 המדינה אפילו מימנה את המכון הראשון שיפעל לטובת זכויות בעלי חיים. גם למשפחת המלוכה היו כלבים. אך המהפכה האיסלאמית ב-1979 שינתה את הכל. חיות נחשבות טמאות במסורת האיסלאמית. בעיני המשטר האיראני כלבים הם סמל ל"מערביות" שנואה.

לדברי ד"ר אשקאן שמיראני, וטרינר בטהרן, "המשטרה עוצרת אנשים שהולכים ברחוב עם הכבלים שלהם או אפילו במכונית. הרשויות הקימו סוג של 'כלא' לחיות שהיא תופשת, שם על פי סיפורי הזוועה, הם נמצאים בחללים פתוחים ללא מזון או מים, בזמן שבעליהם מתמודדים עם בעיות משפטיות".

גור חתול פרסי לבן עם עיניים כחולות יושב. Rui Vale de Sousa, ShutterStock
לא בטוח במולדת שלו. חתול פרסי לבן/ShutterStock, Rui Vale de Sousa

המצב הכלכלי העגום של איראן גם כן תרם לקידום החוק. הרשויות אסרו יבוא של מזון חיות במשך יותר משלוש שנים בניסיון לשמור על מט"ח בתוך המדינה.

החקיקה מתייחסת גם לחתולים אף שאיראן היא ביתם של החתולים הפרסים המפורסמים. "אפילו חתולים פרסים לא בטוחים יותר במולדת שלהם", אמר וטרינר מטהרן ל-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully