וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בגבול לבנון: "אין לנו עניין בהסלמה, אבל תוקפנות חיזבאללה עלולה להוביל להסלמה מיותרת"

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 15:21

ראש הממשלה ושר הביטחון סיירו בגבול הצפון, יממה לאחר שצה"ל הפיל רחפן שחצה מלבנון לשטח ישראל. לפיד: "ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת שאינה פלטפורמה לטרור". גנץ: "ישראל מוכנה לעשות הרבה בכדי ששכנותיה ישגשגו. אם לבנון תבחר בנתיב האש - היא תיפגע"

בווידאו: רה"מ לפיד ושר הביטחון גנץ בסיור בפיקוד הצפון/צילום: לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ סיירו היום (שלישי) בגבול הצפון, ואיימו כי "התוקפנות של חיזבאללה עלולה להוביח להסלמה מסוכנת". אתמול הפיל צה"ל רחפן שחצה לשטח ישראל בגבול לבנון, וההערכה היא כי מדובר ברחפן של חיזבאללה, שאסף מודיעין על פעילות הצבא לאורך הגבול ובמוצבים.

"ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת שאינה מהווה פלטפורמה לטרור של חיזבאללה ושאינה כלי שרת של איראן. הפעילות של חיזבאללה מסכנת את לבנון, את אזרחיה ואת רווחתם", אמר לפיד בגבול הצפון, והדגיש: "אין לנו עניין בהסלמה. אבל התוקפנות של חיזבאללה אינה מקובלת ועלולה להוביל את האזור כולו להסלמה מיותרת, דווקא כאשר יש הזדמנות של ממש ללבנון לפתח את משאבי האנרגיה שלה".

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ, סיירו בפיקוד הצפון ובקו הגבול עם לבנון, 19 ביולי 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד וגנץ מסיירים בגבול לבנון עם אלוף פיקוד הצפון, אמיר ברעם/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"מדינת ישראל פועלת ותמשיך לפעול כנגד כל שלוחת טרור איראנית באיזור ובכלל. איראן היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. נפעל בעצמנו ובשיתוף פעולה עם מדינות אחרות באזור כדי למנוע מאיראן לערער את היציבות האזורית", הוסיף.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי ישראל עוקבת אחר הנעשה בלבנון. "ישראל מוכנה לעשות הרבה בכדי ששכנותיה ישגשגו ומוכנה לפעול כל העת כדי להגן על אזרחיה. אנחנו מוכנים בכל המימדים - באוויר, בים, ביבשה ובסייבר", אמר. "עינינו צופות אל המשבר המתחולל בלבנון, שפוגע באזרחים. לבנון ומנהיגיה יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש - ייפגעו ויכוו קשות. אם יבחרו בנתיב היציבות - יסייעו לאזרחי לבנון".

בשנה האחרונה הגביר חיזבאללה את החיכוך עם צה"ל באמצעות "מלחמת רחפנים", כהגדרת גורמי צבא, ומפעיל רחפנים מסוגים שונים על ידי יחידה ייעודית בחיזבאללה, במטרה לאסוף מודיעין ולהתחקות אחר פעילות של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully