וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת יונט: השר לשעבר משה כחלון נחקר ברשות לניירות ערך

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 14:09

שר האוצר לשעבר עמד בראש דירקטוריון החברה העוסקת באשראי חוץ-בנקאי עד שהתפטר לאחרונה תוך אזכור "אירועים שהתרחשו לפני הצטרפותו". במסגרת החקירה נגד החברה נבדקים חשדות לגניבה, דיווח כוזב, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות זיוף ומידע פנים בעשרות מיליונים

משה כחלון. אתר רשמי, פלאש 90
נחקר בפרשה. כחלון/פלאש 90, אתר רשמי

שר האוצר לשעבר, משה כחלון, נחקר אתמול ברשות לניירות ערך כחלק מהחקירה נגד חברת האשראי יונט קרדיט, העוסקת במתן הלוואות חוץ בנקאיות ובהמרת מט"ח. כחלון עמד בראש הדירקטוריון של החברה עד שעזב את תפקידו לאחרונה, ובמכתב ההתפטרות שלו ציין כי "אנו מבינים כיום כי ייתכן וקיימת לחברה חשיפה כספית משמעותית, אשר נגרמה בגין אירועים שהתרחשו לפני הצטרפותי לחברה".

במסגרת הפרשה, הרשות לניירות ערך חוקרת חשדות לגניבה, דיווח כוזב, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וגם לעבירות זיוף ומידע פנים בעשרות מיליוני שקלים. בשבוע שעבר פשטו חוקרי הרשות על משרדי החברה, הנסחרת בבורסה, ובין היתר נחקרו בעלי השליטה ביונט - המנכ"ל צחי אור (שפוטר על רקע האירועים), שי פנסו ושלמה אייזיק. החשודים שוחררו על ידי ביהמ"ש בערבויות של מיליוני שקלים ובתנאים מגבילים. כולל צו איסור יציאה מהארץ.

בין היתר, החברה דיווחה לבורסה על אי התאמות בספריה בהיקף של 50 מיליון שקלים. לפי הדיווח לבורסה, "מבדיקות שבוצעו לבקשת הדירקטורים הבלתי תלויים בחברה עולה, לכאורה, כי במקביל לביצוע עסקת ההקצאה לבעלי השליטה, ביצעה החברה עסקאות, במסגרתן הועברו מהחברה ליונט הפרטית כ־50 מיליון שקלים, במסווה של עסקאות הלוואה לצדדים שלישיים, אשר, כפי הנראה, לא אושרו כנדרש על-פי הדין ולא דווחו לציבור".

בימים האחרונים הודיעו ממשרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג כי הם מושכים את חתימתם מהדוחות הכספיים של יונט לשנים 2020-2021.

עו"ד נתי שמחוני, פרקליטו של כחלון, מסר כי הפוליטיקאי לשעבר "מברך על החקירה ומשתף פעולה עם גורמי האכיפה באופן מלא". הוא הדגיש כי "אנו סמוכים ובטוחים שבסיומה, המסקנה היחידה תהא שלא דבק כל רבב ביושרתו. אף לא אחד יכול לחלוק על יושרו וטוהר דרכו של מר כחלון. כל חייו קודש לכלל ואיש של עשייה ציבורית הוא. כך, גם התנהלותו כיו"ר חברת יונט הייתה למען הציבור וכשטובת הכלל לנגד עיניו".

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully