וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לו להיות הומו": נער מאום אל-פחם הותקף בידי קרוביו בגלל הומופוביה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 15:18

סרטון ובו מצולם הנער בן ה-17 מטייל עם חברים בטול כרם הופץ ברשת "ובייש" את משפחתו, ואביו ודודו מואשמים שבתגובה הכו אותו ואיימו עליו ועל חבריו באלימות קשה. בחקירתם אמרו: "הם רוצים להשפיע עליו להיות הומו. המשפחה לא מקבלת את זה"

בווידאו: הסרטון שהוביל לתקיפת 3 צעירים מאום אל פחם/תיעוד ברשתות החברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

נער בן 17 מאום אל-פחם הותקף באלימות על ידי אביו ודודו בגלל הומופוביה, בעקבות סרטון טיקטוק שעלה לרשת שרמז כי הוא משתייך לקהילת הלהט"ב. יחידת התביעות של מחוז חוף הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום נגד הדוד בגין תקיפה, גניבה ופגיעה בפרטיות, וכן נגד האב המואשם גם באיומים. במקביל, מבקשת התביעה את הארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

השופט יעקב גולדברג עוד ידון לגופה של הבקשה ובינתיים, בשני דיונים נפרדים שקיים היום ובהסכמת עו"ד עומר מסארווה המייצג את השניים ויילמד עכשיו את תיק החקירה, הוא האריך את מעצר האבא והדוד עד החלטה אחרת.

הפרשה החלה בעקבות סרטון שתיעד את הנער עם שני חבריו בני ה-18 ברחובות טול כרם במכנסי ג'ינס צמודים, בחולצות ורודות ובנעליים לבנות, עלה לרשת ועורר סערה במשפחתו של הנער בן ה-17. כותרת הסרטון הכריזה כי טרנסית דרוזית מוכרת מרמת הגולן נמצאת בטול כרם.

בעקבות פרסום הסרטון ולאור הכעס במשפחתו של הנער, אבי הנער בן ה-47 ודודו בן ה-40 תקפו אותו באלימות קשה, כשהדוד סטר לו בפניו ונתן לו אגרוף בעין, כשהאב עומד לצידו ואומר לו להמשיך. האם התעלפה במקום. אמבולנס הוזעק והנער הוחבא כדי שלא יספר על מה שקרה. בעקבות זאת, הוא ברח מהבית.

מבנים בעיר אום אל-פחם ב-30 בינואר 2020. רויטרס
"זו עיר מוסלמית. לא יקבלו את זה כאן". אום אל-פחם/רויטרס

למחרת, כשהחברים מהטיול המדובר לטול כרם שוב אספו אותו, עקבו אחריהם האב והדוד, חסמו את רכבם והורו להם לצאת מהרכב בו נסעו. האב הוציא "קאטר" מתא המטען, גנב לשלושה את הטלפונים, איים כי "יירה עליהם ויחתוך להם את האצבעות בידיים", לקח לבנו את המשקפיים ואיים כי ישבור אותם, נתן לו אגרוף והשניים משכו אותו בכוח, הכניסו אותו בכוח למכוניתם וקראו לעוברים ושבים להכות אותו. הדוד סובב את ידו של הנער, וכשזה ביקש ממנו להפסיק וקרא לו "דוד", ענה לו האחרון: "אני כבר לא דוד שלך".

אחד הצעירים, בתושייתו, הזעיק משטרה בטלפון נוסף שהיה ברשותו, שוטרי תחנת אום אל פחם הגיעו במהירות לזירה ועצרו את האב והדוד. בחקירתו טען האב כי "בסך הכול לקח את הבן שלו ששוב ברח, כי "שני האנשים האלה הם כמו בחורות, הם הומואים. הבן שלי רגיל, הוא לא הומו, הם רוצים להשפיע עליו שיהיה הומו". הדוד אמר במשטרה כי "אסור לו להיות הומו, אני לא מקבל את זה וגם לא אבא ואמא שלו, וגם המשפחה שלו וגם העדה האסלאמית לא מקבלת את זה". לטענתו, "הדרך לא מתאימה לנו ולא מתאימה לו ולא מתאימה למשפחה ולא לכפר, דרך ההומו הזה" [כך במקור].

הנער הועבר למקלט להגנתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"זו עיר מוסלמית, אף פעם לא יקבלו את זה"

"זה קורה פה כל הזמן", סיפרה לוואלה תושבת העיר, צעירה בשנות העשרים לחייה, שאמרה שכלל אינה מופתעת. "זו עיר מוסלמית ומוסלמי אף פעם לא יקבל את זה", טענה.

"זה טאבו, וזה תפוח אדמה לוהט בחברה הערבית", אומר תושב העיר בשנות העשרים לחייו. "לא חושב שמישהו יעז לגעת בנושא הפעם במערכת הבחירות".

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר כי "זו אלימות פושעת ומלאת שנאה רק בשל נטייתו המינית של הנער. אנחנו מצפים מהמדינה למצות את הדין המלא עם התוקפים ולהבטיח את שלומו של הנער. לחברי וחברות הקהילה הערבית הגאה מגיע לחיות בביטחון ובשוויון כמו אחד אחר. קו הקשב של "בית אל-מים" ללהט"ב בשפה הערבית פועל בווצטאפ במס' 054-8732110 בימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:00-21:00. לדיווח וסיוע במקרה להט"בופובי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully