וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר מואשם בהצתת דירת גרושתו בזכרון יעקב כשהיא וילדיהם בתוכה

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 8:41

בתיעוד מהזירה נראה הגבר מגיע לבניין כשהוא מצוייד במיכלי בנזין, ואז מצית את המקום. באירוע שאירע בחודש שעבר, לא היו נפגעים אך נגרם נזק רב. במקביל לתיק זה, נגד הגרוש מתנהל משפט על תקיפת האישה במהלך הריונה ב-2019. "האישה הרגישה שלא נותר לה אלא לעזוב את הארץ"

גבר הצית את את דירת גרושתו בזכרון יעקב כשהיא וילדיהם בפנים/תיק החקירה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש בשבוע שעבר כתב אישום כנגד תושב פרדס חנה, אביאל לוי בן ה-35, בגין הצתת דירת גרושתו בזכרון יעקב, בעת שהיא ושלושת ילדיהם ישנו בדירה. באירוע לא היו נפגעים, אך לדירה עצמה נגרם נזק כבד. יום קודם לכן היה בין הגרושים ויכוח, הפעם על רקע דרישתה של האשה כי יסדיר את תשלומי קופת החולים של הילדים.

יום לאחר הויכוח, בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר ב-21 ביוני, תיעדו מצלמות אבטחה את הגבר מגיע ברכבו לרחבת החנייה של הבית בשכונת רמת צבי ביישוב, כשהוא מצויד במיכל ובבקבוק פלסטיק מלאים בבנזין. בהמשך תועד כשהוא יורד מהרכב, בוחן את השטח, ואז שופך בנזין בחצר ומצית אותו תוך שאש גדולה פורצת, והוא נמלט במהירות מהמקום. לוי נעצר לאחר יממה, בטבריה.

שכן שהבחין באש הזעיק את כוחות הבטחון וההצלה, שהגיעו בתוך דקות ומצאו את האמא צועקת באימה, כששלושת ילדיה לצידה. שכנים רבים שראו את הלהבות או חשו בעשן, התפנו מדירותיהם בבניין ובבניינים סמוכים אל הרחוב. צוותי כיבוי שעבדו במקום פעלו לכיבוי השריפה וסרקו אחר לכודים במקום.

"אש כזו יכולה לדלג ממרפסת למרפסת, העשן ממלא את חדר המדרגות, ותוך דקות ולפעמים אף שניות אירוע כזה יכול להסתיים באסון כבד", אמר לוואלה! רס"ר יהונתן דרום, שפיקד על צוות כיבוי שהגיע מאור עקיבא, "בלילה אנשים ישנים, ואנחנו סרקנו דירה דירה כדי לוודא שאיש לא נותר בבית. לצערנו תופעת ההצתות של דירות, עסקים ומכוניות הולכת ומתפשטת בשנים האחרונות, משמשת לחיסול חשבונות אישיים ומבלי לקחת בחשבון את התוצאה הקטלנית האפשרית".

הצית את בית גרושתו בזכרון יעקב. Giphy
הגרוש מואשם בהצתת דירתה של גרשותו, שעה ששהתה בה עם ילדיה. תיעוד/Giphy

חוקרי זכרון יעקב פענחו את האירוע, לאחר סריקות הזירה ואיתור מצלמות האבטחה שתיעדו את ההצתה. על שקית שנותרה בזירה נמצאו טביעות האצבעות של אביאל לוי, וקרובי משפחתו זיהו אותו בסרטון המפליל.

על פי כתב האישום, בתחנת המשטרה המשיך לוי להשמיע איומים קשים כנגד גרושתו, בנוסף לאלה שהשמיע כלפיה טרם אירוע ההצתה. גם בתחנה, בעוד היא יושבת בחדר סמוך, הוא אמר לחוקרת, "אני מלאך המוות שלה, שתמות... אתם תגרמו לי בסוף לרצוח אותה... את אמא שלך ואותך אני אדליק בפעם הבאה". כעת הוא מואשם בהצתה ובאיומים.

"נעשתה בתיק הזה עבודה מאומצת", אמרה רפ"ק ליאת אליתים, מתחנת זכרון יעקב, "בתחילה הוא הכחיש אבל בהמשך הסתבך בשקריו וכשהוטחו בו הראיות הוא קשר עצמו למקום ולזמן, הודה בעובדות ובהמשך גם בעבירות". היא מדגישה, "היה לנו חשוב מאד להגיע לכתב אישום ולו מפאת הסכנה שנשקפה לה לאשה, שכבר חשבה שלא נותר לה אלא לעזוב את הארץ".

במקביל להגשת כתב האישום, פרקליטות מחוז חיפה ביקשה את הארכת מעצרו של לוי עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. השופט ניצן סילמן צפוי עוד לקיים דיון לגופה של הבקשה, ובינתיים, תוך שעו"ד ישי ניב המייצג את לוי מטעם הסניגוריה הציבורית לומד את תיק החקירה, הוא האריך את המעצר עד להחלטה אחרת.

כנגד לוי מתנהל משפט אחר זה כשנה וחצי, בגין שני אירועי תקיפה כנגד אשתו ב-2019, בעת שהיתה בחודש תשיעי להריונה. טרם התקיימה הקראת כתב האישום. הילד שנולד כיום בן 3, ושהה בדירה במהלך ההצתה. המשפט, שלא ממש החל עדיין, מתנהל בעצלתיים כיוון שהחשוד לא התייצב לדיונים. גם לדיון בתיק הנוכחי, שהתקיים ב-26 ביוני, הוא לא התייצב - למרות שנעצר על ידי המשטרה בתיק ההצתה ארבעה ימים קודם לכן. גם נגד אחיו של הגרוש הוגש כתב אישום בנובמבר 2020, בגין הצתת רכבה של הגרושה וכן עבירות נוספות. בית המשפט המחוזי בחיפה שלח אותו לארבע שנים בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully