וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי: "הכנת האופציה הצבאית נגד הגרעין האיראני - חובה מוסרית וצו הביטחון הלאומי"

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 21:29

הרמטכ"ל התייחס לתוכנית הגרעין האיראנית בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף: "היערכות לפעולה צבאית נמצאת במוקד ההכנות בצה"ל, והיא כוללת מגוון תוכניות מבצעיות, הקצאת משאבים רבים, הצטיידות באמל"ח מתאים, מודיעין ואימונים"

כוכבי: "הכנת אופציה צבאית נגד הגרעין האיראני - צו הביטחון הלאומי"/אתר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב (ראשון) כי "הכנת האופציה הצבאית נגד הגרעין האיראני היא חובה מוסרית וצו הביטחון הלאומי". את הדברים אמר במהלך נאומו בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף.

"הכנת העורף למלחמה זו משימה שחייבת להיות מואצת בשנים הקרובות, במיוחד לנוכח האפשרות שנידרש לפעול נגד איום הגרעין", אמר כוכבי. "צה"ל ממשיך להתכונן לתקיפה באיראן באופן נמרץ וחייב להיערך לכל התפתחות ולכל תרחיש. היערכות לפעולה צבאית נגד תוכנית הגרעין נמצאת במוקד ההכנות בצה"ל והיא כוללת מגוון תוכניות מבצעיות, הקצאת משאבים רבים, הצטיידות באמל"ח מתאים, מודיעין ואימונים".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס סיום מסלול ההסמכה בקומנדו הימי, שייטת 13,13 ביוני 2022. דובר צה"ל
מסר לאיראן, הרמטכ"ל כוכבי/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום אמר יועץ בכיר של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי טהראן מסוגלת "טכנית" לייצר פצצה גרעינית. בריאיון לרשת "אל-ג'זירה" בערבית, אמר כמאל חראזי, שר החוץ לשעבר של איראן, כי מדינתו לא תנהל משא ומתן על תוכנית הגרעין שלה ועל המדיניות האזורית שלה, והוסיף כי טהראן תגיב ישירות נגד ישראל, אם זאת תפגע בה.

"בימים ספורים הצלחנו להעשיר אורנים לרמה של 60% ונוכל בקלות לייצר אורניום מועשר ב-90%... לאיראן יש את היכולות הטכניות לייצר פצצה גרעינית אך לא התקבלה החלטה אם לבנות פצצה כזאת", אמר חראזי.

לפני שבוע, סוכנות רויטרס דיווחה כי בדוח של הסוכנות הלאומית לאנרגיה אטומית שהגיע לידיה נאמר שאיראן החלה להעשיר אורניום בצנטריפוגות מתקדמות בכור בפורדו. השימוש בצנטריפוגות המתקדמות מאפשר לעבור בקלות רבה יותר בין דרגות שונות של העשרה, ולהאיץ את היכולת לפתח נשק גרעיני. על פי הסוכנות לאנרגיה אטומית, איראן החלה להזין את הצנטריפוגות באורניום מועשר לריכוז של 5%. איראן הודיעה בעבר שהיא מתכוונת להעשיר את האורניום לרמת ריכוז של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully