וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 בני אדם ששבו מחו"ל אובחנו כמאומתים לזן הקורונה החדש

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 19:16

מדובר במקרים ראשונים שאובחנו בארץ של תת הזן BA.2.75 של קורונה. הגרסה הזו של הנגיף זוהתה לראשונה בהודו בתחילת מאי ומאז התפשטה למדינות נוספות בהן בריטניה, אוסטרליה וארה"ב. השלושה שאובחנו בארץ הגיעו מהודו וצרפת

בווידאו: תדרוך של פרופ' זרקא בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

שלושה בני אדם ששבו לאחרונה מחו"ל אובחנו בתת הזן החדש של הקורונה, BA.2.75 - כך נמסר היום (ראשון) במשרד הבריאות. בין השלושה, מאומת אחד חזר מהודו ושניים נוספים מצרפת.

הגרסה BA.2.75, המכונה "קנטאורוס", זוהתה לראשונה בהודו בתחילת מאי. מאז המקרים של תת הזן הזה התפשטו לבריטניה, שם התרבו, ככל הנראה מהר יותר מאלו של גרסת BA.5 המדבקת במיוחד, שקיימת גם בהודו, וגרסת BA.2, שהייתה הדומיננטית בעבר במדינות רבות.

המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות הגדיר את הזן החדש כ"וריאנט תחת ניטור" ב-7 ביולי, כלומר קיימת אינדיקציה שהוא עלול להיות מדבק יותר או קשור למחלה חמורה יותר, אך העדויות לכך חלשות או שטרם נמצאו. ארגון הבריאות העולמי עוקב גם הוא מקרוב אחר הגרסה החדשה, אם כי המדען הראשי שלו, ד"ר סומיה סוואמינאתן, אמר שעדיין לא היו מספיק דגימות כדי להעריך את חומרתה.

חולי קורונה בבית חולים בילינסון פתח תקווה, 19 באוגוסט 2021. רויטרס
מקרים ראשונים של הזן החדש התגלו בארץ./רויטרס

בנוסף לצמיחתו המהירה לכאורה והתפשטות גיאוגרפית רחבה, הווירולוגים קיבלו התרעה על המספר העצום של מוטציות נוספות שמכיל BA.2.75, ביחס ל-BA.2, ממנו הוא כנראה התפתח. "ייתכן שהייתה לו הזדמנות לפתח יתרון על פני שושלת וירוסים שהיא כבר מוצלחת", אמר ד"ר סטיבן גריפין, וירולוג מאוניברסיטת לידס לאתר הגרדיאן הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully