וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה ביקשה מראש הממשלה לא להתפטר

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 14:56

ראשי ערים, מנהלי עסקים וראשי איגודים דחקו בראש ממשלת איטליה מריו דראגי בסוף השבוע לחשוב מחדש על החלטתו להתפטר, והזהירו כי היציבות של המדינה בעלת החוב נמצאת בסכנה

ראשי ערים, מנהלי עסקים וראשי איגודים דחקו בראש ממשלת איטליה מריו דראגי בסוף השבוע לחשוב מחדש על החלטתו להתפטר, והזהירו כי היציבות של המדינה בעלת החוב, נמצאת בסכנה.

דראגי הגיש את התפטרותו בשבוע שעבר לאחר שמפלגת "חמשת הכוכבים", מהקואליציה סרבה לתמוך בממשלה בהצבעת אי אמון פרלמנטרית. הנשיא סרג'ו מטרלה דחה את ההתפטרות של דראגי וביקש ממנו לפנות לפרלמנט השבוע בתקווה כי ימצא קונצנזוס שימנע בחירות מוקדמות בתקופה של מבר כלכלי ומתיחות גלובלית.

דראגי ניצח בהצבעת אי אמון לגבי חבילה של אמצעים שמטרתם להוריד את יוקר המחיה למשקי הבית והעסקים. אך לדבריו, ללא תמיכה מלאה של כל שותפותי בקואליציה, ממשלת האחדות הלאומית אינה יכולה להמשיך.

בווידאו: הכלכלן מריו דראגי מתמנה לתפקיד ראש הממשלה/צילום: רויטרס

ממפלגת חמשת הכוכבים הפופוליסטית, שסובלת ממריבות פנימיות, נמסר כי לא עזבה את הקואליציה, אך קראה לדראגי להעניק לה ערבויות כי יישם את המדיניות המוסכמת, כמו העלאת שכר המינימום. "איננו יכולים לחלוק באחריות של הממשלה אם אין ביטחון לגבי הסוגיות שהדגשנו", אמר ג'וזפה קונטה, מנהיג המפלגה. מקור במשרד ראש הממשלה אמר כי דראגי לא ייכנע ל"אולטימטומים" ונחוש בדעתו להתפטר.

עם זאת, הוא נתון ללחצים לשנות את דעתו על רקע אזהרות כי איטליה מסכנת באובדן של מיליארדי יורו מכספי קרנות ההתאוששות מהקורונה של האיחוד האירופי, ותתקשה להכיל את מחירי האנרגיה הגואים ללא ממשלה מתפקדת.

שוטרים במהלך בדיקות קורונה, רומא, איטליה, 15 במרץ 2021. רויטרס
קורונה באיטליה/רויטרס

110 ערים באיטליה, כולל עשר אזורים מטרופוליטניים, כתבו במכתב פתוח כי הם עוקבים אחר הסערה הפוליטית ב"חשש ותדהמה" וקראו לכל הצדדים לגלות אחריות. "אנחנו ראשי הערים, שנקראים מדי יום לנהל ולפתור את הבעיות שפוקדות את תושבינו, מבקשים ממריו דראגי להסביר לפרלמנט את הסיבות הטובות לכך שהממשלה צריכה להמשיך", הם כתבו. איגודים מקצועיים מתחומי התעשייה, החקלאות והסחר, פירסמו גם כן הצהרות שמפצירות בממשלה להמשיך הלאה.

עם זאת, הסיכויים גבוהים לכך שבחירות לאומיות ייערכו בספטמבר או באוקטובר באיטליה. דראגי נכנס לתפקיד בתחילת 2021, כשעליו מוטלת המשימה ללוות את איטליה בהתאוששות ממגפת הקורונה. הכהונה צפויה להסתיים בתחילת 2023 ועל פי סקרים, גוש של מפלגות שמרניות צפויות לנצח ברוב ברור.

שתיים מהמפלגות האלה, "לה ליגה" ו"פורצה איטליה", יצרו קואליציה, והסיכוי הגבוה שלהן לנצח בבחירות בסתיו מעניק להן מניע לרצות בהתפרקות הקואליציה הנוכחית. שתיהן אמרו כי הן מוכנות להישאר בממשלה - בתנאי שחמשת הכוכבים תפרוש ממנה - דרישה שדראגי כבר שלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully