וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: נאשם שזוכה בפיגוע טרור קטלני ב-1985, נורה למוות

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 12:44

ריפודמאן סינג מאליק, נמצא מת במכוניתו בסארי בבריטיש קולומביה. מאליק נמצא לא אשם במרץ 2005 בתכנון שני פיצוצים במטוסים של חברת אייר אינדיה, שבהם נהרגו 331 בני אדם ב-23 ביוני 1985

אדם שזוכה מאשמת מעורבות בפיגוע הטרור שבו נהרגו 329 נוסעים בטיסת אייר אינדיה ב-1985 לחופי אירלנד, נורה למוות ביום חמישי, לדברי הרשויות בקנדה. לדברי גורמים רשמיים, הקורבן, ששמו ריפודמאן סינג מאליק, נמצא מת במכוניתו בסארי בבריטיש קולומביה. סמוך לזירה המשטרה מצאה כלי רכב נוסף שרוף.

מאליק נמצא לא אשם במרץ 2005 בתכנון שני פיצוצים במטוסים של חברת אייר אינדיה, שבהם נהרגו 331 בני אדם ב-23 ביוני 1985.

המשטרה הקנדית בתחילה לא חשפה את זהות האיש שנורה ביום חמישי, אך לאחר שבנו של מאליק, ג'ספריט מאליק, דיווח על רצח אביו ברשתות החברתיות, הוחלט לפרסם את שמו.

"התקשורת תמיד תתייחס אליו כאדם שהואשם בפיצוץ באייר אינדיה", כתב מאליק הבן בפייסבוק. "הם לא קיבלו את החלטת בית המשפט, ואני מתפלל שהטרגדיה כיום אינה קשורה לכך", הוא כתב.

אנדרטה להרוגים בהתרסקות מטוס אייר אינדיה באירלנד. Wikimedia, אתר רשמי
אנדרטה לזכר ההרוגים בהתרסקות מטוס אייר אינדיה, 1985/אתר רשמי, Wikimedia

במשפט של מאליק, בית המשפט העליון בבריטיש קולומביה שמע כי פצצה במזוודה הועלתה למטוס בנמל תעופה בוונקובר, ואז הועברה בטורונטו לטיסה 182 של אייר אינדיה. המטוס התרסק באוקיינוס האטלנטי לסמוך לחופי אירלנד, ו-329 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו.

שעה לאחר מכן, פצצה, שהיתה אמורה להיות על גבי מטוס אחר של חברת אייר אינדיה, התפוצצה לפני הזמן בשדה התעופה נריטה בטוקיו, ושני אנשי צוות נהרגו.

לאחר משפט שנמשך שנתיים, מאליק, איש עסקים סיקי, ונאשם נוסף בשם אג'אייב סינג בגרי, זוכו מאשמה ברצח המוני. השניים הואשמו בשתילת הפצצות על גבי המטוס. אך התביעה לאחר מכן עירערה את אמינותו של עד ראשי, שטען כי הנאשמים הודו באופן פרטי במעורבות.

הפיצוצים, שעל פי הסברה, בוצעו על ידי סיקים קנדים כנקמה על ההסתערות הקטלנית של רשויות הודו ב-1984 על המקדש המוזהב, המקדש הקדוש ביותר לדת הסיקית, הם מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בקנדה עד היום.

המשטרה קנדית מסרה כי היא עדיין חוקרת את המניע לרצח של מאליק. בהצהרה של המשטרה נכתב כי "אנחנו מודעים לרקע של מאליק, אך נכון לעכשיו אנחנו עדיין חוקרים את המניע. אנחנו יכולים לאשר כי הירי היה מכוון וכי אין סכנה נוספת לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully