וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה לוהטת: התחזית ל-2050 מתגשמת ב-2022

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 13:32

בקיץ 2020, הלשכה המטאורולוגית של בריטניה ערכה חישובים כדי לחזות מה יהיו הטמפרטורות בעולם בעוד שלושה עשורים. עורכי הניסוי הקפידו להדגיש כי "זאת אינה תחזית אמיתית". השבוע - 28 שנים לפני המצופה - התחזית שלהם צפויה להתממש

בווידאו: שריפות בצרפת ובספרד והתרעת חום חריגה בבריטניה/צילום: רויטרס
גל חום, בריטניה. GettyImages
גל חום בבריטניה/GettyImages

ניסוי שנערך לפני שנתיים והיה אמור להיות היפותטי לגמרי התגלה כמציאות מוקדם בהרבה מהצפוי. תחזית של סוכנות מזג האוויר של בריטניה, שחזתה מה יהיה מזג האוויר ב-2050 במדינה, התגלתה כנכונה מוקדם בהרבה מהצפוי - בשלושה עשורים.

בקיץ 2020, המטאורולוגים בלשכה המטאורולוגית של בריטניה, ערכו חישובים באמצעות שימוש במודלים ארוכי טווח של אקלים כדי לחזות מה יהיו הטמפרטורות בעולם בעוד 30 שנה. עורכי הניסוי הקפידו להדגיש כי "זאת אינה תחזית אמיתית", אלא "דוגמאות למזג האוויר העתידי בהתבסס על תחזיות אקלימיות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גל חום, לונדון. GettyImages
גל חום בבריטניה/GettyImages

עורכי הניסוי נדהמו לראות שהתחזית שלהם מתממשת השבוע - 28 שנים לפני המצופה - כשגל החום שאופף את המדינה ואת אירופה אמור להוביל לטמפרטורות שיא שלא נרשמו כמותן מעולם באזור.
בבריטניה פורסמה לראשונה בהיסטוריה במהלך סוף השבוע התרעה אדומה למזג אוויר קיצוני, לאור התחזיות ל-30 מעלות צלזיוס ואולי אף ל-40 באזורים מסוימים במדינה.

על פי סיימון לי, מדען אטמוספירה מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, "מדהים לראות עד כמה התחזית ליום שלישי בבריטניה זהה בעבור חלקים גדולים של המדינה", הוא צייץ. "מה שקורה כעת מעניק לנו תובנה לגבי העתיד".

השבוע, צפויות הטמפרטורות בבריטניה להיות גבוהות ב-15-10 מעלות צלזיוס מהממוצע השנתי. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה לפני כן במדינה הייתה 38.7 מעלות צלזיוס בגנים הבוטניים בקיימברידג' ב-2019.

גל חום, בריטניה. GettyImages
גל חום בבריטניה/GettyImages

"שינוי האקלים כבר משפיע על הטמפרטורות בבריטניה. הסיכוי לימים שבהם הטמפרטורה מגיעה ל-40 מעלות עשוי לגדול פי עשרה באקלים הנוכחי שמושפע מבני האדם", אמר ניקוס כריסטידיס, מדען אקלים בלשכה למטאורולוגיה בבריטניה. "הסיכוי לעבור את 40 המעלות גם כן עולה במהירות". על פי דיווחים, רק ל-5% ממשקי הבית בבריטניה יש מיזוג אוויר.

גבריאל וקי, מדען אקלים באוניברסיטת פרינסטון, אמר כי זה סימן של משבר האקלים. לדבריו, גלי חום קורים בדחיפות גבוהה יותר לעומת גלי קור. "זה מה שיש לצפות לו מההתחממות הגלובלית שמונעת מפליטות גזי חממה", אמר ל-CNN. מדענים הסיקו בשנה שעברה כי עם כל חלקיק מעלה של התחממות, ההשפעות של משבר האקלים מחריפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully