וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפריימריז יידחו? השינוי בשיטת הבחירות שמסעיר את הליכוד

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 11:51

בית הדין קבע כי המועמדים החדשים ברשימת הליכוד, שמתמודדים על משבצות מחוזות אזוריות שמורות, ייבחרו על ידי המתפקדים ולא על ידי חברי מרכז הליכוד. כוחם של חברי כנסת כמו חיים כץ ודוד ביטן עלול להיחלש מההחלטה - אך מי שככל הנראה מרוצה ממנה הוא נתניהו

בווידאו: נתניהו בתום פגישתו עם ביידן/צילום: דוברות הליכוד

מלחמת עולם פרצה בסוף השבוע בליכוד, בעקבות החלטה של בית הדין של התנועה להורות על שינוי בשיטת הבחירות בפריימריז לרשימת המפלגה. בית הדין קיבל פה אחד עתירה שדרשה להעביר את הבחירות של המועמדים החדשים ברשימה, שמתמודדים על משבצות מחוזות אזוריות שמורות, מחברי מרכז הליכוד למתפקדים בכל מחוז.

ההחלטה מבטלת תיקון שנעשה בחוקת הליכוד ב-2015 שחיזק את חברי המרכז, ומחזירה את הכוח לבחירות מועמדי המחוזות למתפקדים. לפי גורמים בליכוד, היא פוגעת ביכולתם של הח"כים החזקים במרכז הליכוד, כמו חיים כץ, ישראל כ"ץ ודוד ביטן, להשפיע על בחירת המתמודדים החדשים שייכנסו לרשימה, והיא מעוררת התנגדות אצל חברי המרכז שיאבדו את כוחם בעיצוב הרשימה ובסגירת הדילים. ואולם, בליכוד מעריכים שיו"ר המפלגה, בנימין נתניהו, דווקא מרוצה מהחלטת בית הדין - שכן הוא חושש מניסיונות של הכצים וביטן להריץ מועמדים מטעמם ולהקים מאחז כוח פנימי בסיעה בכנסת.

בנימין נתניהו,ישיבת סיעת הליכוד, 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מרוצה מההחלטה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

הפריימריז בליכוד אמורים להתקיים ב-3 באוגוסט, אך החלטת בית הדין עשויה לגרור דחיה בלוחות הזמנים, שכן היא מחייבת לאשר מחדש את תקנון הפריימריז במוסדות המפלגה, ומתנגדיה ינסו לעכב את ההליכים באמצעים משפטיים. מבקר הליכוד, שי גלילי, כבר הגיש בקשה לדיון נוסף בהחלטה, הפעם בהרכב מורחב של בית הדין, ובמפלגה מעריכים כי ההליכים עשויים להגיע עד לבית המשפט המחוזי.

בסביבתו של חיים כץ אומרים כי ההתנגדות שלו לשינוי שיטת הבחירות במחוזות היא התנגדות עקרונית ולא פרסונלית. לדבריהם, "זה מחטף שנועד לחסל את המרכז שבועיים לפני יום הבוחר". הם הוסיפו כי "כץ אינו מריץ מועמדים במחוזות וכוחו מבוסס גם בקרב המתפקדים במחוזות הריאליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully