וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בניסיון החטיפה בכרכור: "היה במצב נפשי לא ברור"

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 19:43

לדברי נציג המשטרה, החשוד, אלכס מוזגובוי, לא אמר דבר על מצבו הבריאותי. עברו מסגיר חיים קשים של הזנחה בילדות באוקראינה, התייתמות, והתבגרות בארץ ללא משפחה. לאחר שירותו בצה"ל נותר ללא מסגרת, וחרף בקשתו לקבל סיוע נפשי, הדבר לא צלח

בווידאו: החשוד בניסיון חטיפת הנערה משחזר את האירוע, בני משפחתה של הנערה מגיבים בבית המשפט/צילום: שלומי גבאי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בבית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (ראשון) בשלושה ימים את מעצרו של אלכסנדר-אלכס "סשה" מוזגובוי, שנעצר בחשד לתקיפה וניסיון החטיפה של נערה בכרכור, שטלטל את היישוב ועורר עניין ציבורי רב. נציג המשטרה הסביר כי "החשוד היה במצב מצוין, ענה בצורה רלוונטית ועניינית. לא אמר שום דבר על מצב רפואי. לא בדקנו את עברו".

על פי החשד, מוזגובוי ניסה להכניס לרכבו בכוח את בת ה-16, כשיצאה להליכה ביישוב. כשלא הצליח - נמלט מהמקום. הוא הודה במעשה ואף שיחזר אותו, אבל הפתיע את החוקרים כשטען כי המניע שלו הוא "לזעזע את הציבור ולעורר מודעות לפשיעה המשתוללת ברחובות היישוב". לבקשת עו"ד בוריס שרמן, המייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית ובעקבות גרסה תמוהה זו ומטעמים נוספים, השופט שלמה בנג'ו, שהאריך את מעצרו עד היום, הורה כי תיערך לו הסתכלות פסיכיאטרית.

אלכס מוזגובי, החשוד בניסיון החטיפה בכרכור 17 ביולי 2022. יואב איתיאל
אלכס מוזגובוי עם עו"ד אייל בסרגליק, היום/יואב איתיאל

צוות החקירה המיוחד בראשותו של רב פקד תומר קסלסי, נחוש לסיים את החקירה בהקדם, ובשיתוף פעולה עם פרקליטות מחוז חיפה, להביא לכתב אישום חמור נגדו, בתוך פרק זמן קצר. משפחתה של הנערה בת ה-16 שחוותה את האירוע הטראומתי, מלווה את ההליך ודורשת שימוצה עמו הדין בגין התקיפה. "אלמלא תושייתה היום לא הייתה לי בת", הדגיש זאת פעם אחר פעם אביה.

בתוך כך, בסוף השבוע שעבר שכרה משפחתו המאמצת של מוזגובוי כסנגור עבורו את עו"ד אייל בסרגליק, מבכירי עורכי הדין בישראל, המכהן בין היתר כיו"ר משותף של הפורום הפלילי הארצי בלשכת עורכי הדין. "הוא כמעט ולא זוכר פרטים מהאירוע המיוחס לו", אמר בסרגליק לוואלה!, "דומה שהיה במצב נפשי לא ברור. תוצאת בדיקה שנערכה לו בסוף השבוע האחרון טרם הגיעה לידי ולגבי מצבו, כבר ברור לפי דבריו שבשלב מסוים היו צעקות של המתלוננת והיא שוחררה עצמאית ללא התערבות גורם אחר, דבר המהווה לכל הפחות 'פטור עקב חרטה'".

בסרגליק אמר גם כי "נדהמנו למצוא באינטרנט שיש תמונות של סוג של שחזור, בניגוד להוראות החוק. לאחר קריאה של פרוטוקול הדיון שנערך בעניינו, התברר גם שבית המשפט התייחס לכך בהחלטת המעצר ודרש מהמשטרה לבדוק כיצד דלף. ממה שכן פורסם רואים בבירור שלא מדובר בשחזור אלא בהנחיה של החוקרים צעד אחר צעד מה לעשות. יתרה מכך, כמי שנשלח לבדיקה פסיכיאטרית ועוד טרם יוצג באותו שלב וגם זאת בניגוד להוראות החוק, תמוה בעיניי איך בכלל נעשה לו שיחזור".

עוד בוואלה!

נעצר חשוד בניסיון חטיפת הנערה בפרדס חנה: "רצה להכניסה לתא המטען"

לכתבה המלאה

ילדות קשה ואובדן דרך

בינתיים, מבדיקת וואלה! בעברו של אלכס מוזגובוי בן ה-30, המתגורר כשני קילומטרים ממקום האירוע, עולה ילדות קשה והיסטוריה חריגה לא פחות מגרסתו לניסיון החטיפה שהסעיר את המדינה והוביל למעצרו של הצעיר שגדל כילד יתום ובודד.

אלכס-סשה מוזגובוי, לו אין עבר פלילי, נולד בדצמבר 1991 ברוסיה, להורים אלכוהוליסטים, שהסתבכו עם החוק והזניחו אותו. כשהיה בן חודשיים, עברה המשפחה לעיירה צ'רניהיב באוקראינה, שם עסקו הוריו בגניבות ומכירת ברזל ונחושת. עוד כפעוט נטל חלק בפריצות לבתים, ולמעשה הוריו השתמשו בו בתור סייען. ימים ארוכים היה נותר לבד בבית, מוזנח, כשאיש לא מטפל בו במשך שעות ארוכות, ואף עבר התעללויות שחלקן נצרב בזיכרונו.

כשהיה בן חמש, מת אביו מקור כשנרדם שתוי ברחוב, ובאותו זמן אימו נשלחה למאסר בכלא. סבתו לקחה אותו תחת חסותה, ובכך הצילה אותו. בגיל 6 הלך בפעם הראשונה לגן, ומאוחר יותר לבית הספר, כל זאת תוך שהמצב הכלכלי בבית נותר רעוע. הוא עלה ארצה כשהיה בן 11 מכוח חוק השבות על בסיס יהדותו של סבא שלו.

בשנת 2003, כשהיה בן 12, הגיע לכפר הנוער "ימין אורד" של עליית הנוער, במסגרת פרויקט של הג'וינט. צוות ההדרכה בכפר זוכר אותו כילד פיקח שיצר קשרים חברתיים, שאוהב חוגי ספורט, ובמיוחד ריצה. הוא התחבר בעיקר לאנשים שהקרינו חום ואהבה כמו חיים פרי, עטור פרסי החינוך ומדליק המשואה, שהיה אז מנהל הכפר, ועימו הוא שומר על קשר עד היום.

החשוד בחטיפת נערה בפרדס חנה, , 11 ביולי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ללא עבר פלילי. מוזגובוי/אתר רשמי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אלכס נשלח לבית ספר בחיפה, ובגיל 16.5 כבר סיים אותו עם תעודת בגרות מלאה. אחר כך למד שנה במכינה קדם צבאית של ימין אורד, שייסד פרי בחצור, והוא התגייס לצה"ל בשנת 2010. באותו הזמן פרצה השריפה הגדולה בכרמל, ובית הבוגרים בו התגורר אלכס ניזוק. ללא התרעה מוקדמת הופנה אלכס למשפחה "מאמצת", והיא זו שתומכת בו גם היום, אלא שלאחרונה העתיקה את מושבה לאיטליה.

בדצמבר 2013 סיים אלכס שלוש שנות שרות צבאי כנהג משאית בגדוד אבירי הצפון, וכנהג כלי רכב משוריין. במהלך שנים אלה עלתה אימו לארץ ויצרה עמו קשר, אך הוא סירב לסלוח לה ולא רצה עימה קשר. ב-2017 נמצאה האם במחסה לדרי רחוב ללא רוח חיים. סיבת המוות שלה שנקבעה מאוחר יותר הייתה שחמת הכבד, הנגרמת בעקבות שתייה מופרזת של אלכוהול. היא נקברה ללא נוכחותו בבית הקברות לחסרי דת בבאר שבע.

עורך הדין אייל בסרגליק. באדיבות המצולמים
עורך הדין אייל בסרגליק/באדיבות המצולמים

מוזגובוי חווה משבר משמעותי אחרי הצבא, כשמצא את עצמו ללא מסגרת. למקורביו הוא סיפר שאינו יודע מה לעשות עם עצמו, שנותר ללא מטרה וללא חלומות, והוא נכנס לדיכאון וחווה עצבות גדולה. הוא שב להתגורר עם המשפחה המאמצת, נרשם ללימודי כלכלה באוניברסיטה הפתוחה ואחר כך ללימודי עיסוי רפואי במכללת כרכור. במקביל החל לעבוד ואף נסע פעמיים לאוקראינה לבקר את סבתו ואחיו שמתו שניהם בשנתיים האחרונות. סבתו מצאה את אחיו ללא רוח חיים, בעקבות מנת יתר, והיא עצמה מתה ממחלת הפרקינסון שממנה סבלה שנים.

לפני שלושה חודשים, בזמן רכיבה על אופניים חשמליים, עבר תאונה בעקבותיה שבר את ידו ונאלץ לעבור ניתוח שגרם לו לאובדן עבודה, ותקופת השיקום התארכה והוא שקע בחובות. הוא פנה לעזרה לקבלת סיוע נפשי תוך אמונה כי טיפול נכון יאפשר לו להתחיל לחיות את חייו בצורה מלאה ומשמעותית, ובהרגשת שחרור והקלה. אולם התוכנית בה עמד להשתלב בוטלה בשל הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully