וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור ראשון של רמטכ"ל ישראלי: כוכבי ימריא בשבוע הבא למרוקו

עודכן לאחרונה: 16.7.2022 / 13:40

לאחר חימום היחסים והחתימה על הסכמים ביטחוניים, הותר לפרסום כי כוכבי יהיה הרמטכ"ל הראשון שיגיע למדינה הערבית. הביקור ייערך כמה ימים, שם ייפגש עם מקבילו המרוקני ויערוך סיורים בבסיסים הצבאיים

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בוועדת חוץ וביטחון, כנסת, 9 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
רמטכ"ל ראשון במרוקו. כוכבי/פלאש 90, יונתן זינדל

הרמטכ"ל אביב כוכבי יבקר בשבוע הבא במרוקו - כך הותר היום (שבת) לפרסום. מדובר בביקור ראשון של רמטכ"ל ישראלי במדינה הערבית. הביקור יימשך מיום שני עד חמישי, כוכבי צפוי להיפגש עם מקבילו המרוקני, יבקר בבסיסי הצבא, כולל בחטיבת הקומנדו, ויקבל סקירה על פעילות הצבא במדבר סהרה.

בנובמבר האחרון חתמו ישראל ומרוקו על הסכם ביטחוני היסטורי, שמהווה מזכר הבנות לשיתוף פעולה שיסייע להידוק היחסים בין המדינות. על ההסכם חתמו שר הביטחון בני גנץ שביקר במדינה ומקבילו עבד אל-לטיף לודיי.

ביקור שר הביטחון בני גנץ בבית הכנסת תלמוד תורה ברבאט, מרוקו. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ביקור גנץ במרוקו. נובמבר 2021/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בהודעה מטעם לשכת שר הביטחון נמסר כי ההסכם מספק מסגרת עבודה ליחסי הביטחון בין שתי המדינות, ומאפשר את תחילת שיתוף הפעולה הביטחוני הרשמי ביניהן. בין השאר, כלל ההסכם את הסדרת שיתוף הפעולה המודיעיני, ומאפשר קשרים בין התעשיות, רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים.

"זה דבר מאוד משמעותי שיאפשר לנו גם להחליף דעות, יאפשר להיכנס לפרויקטים משותפים, יאפשר ייצוא ישראלי לכאן", אמר גנץ לאחר החתימה. אני חושב שהיחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק, להמשיך להתפתח ולהתרחב ואני שמח שיש לנו חלק בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully