וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באנגליה: פורסמה התרעה אדומה על חום קיצוני

עודכן לאחרונה: 16.7.2022 / 23:22

"חום יוצא דופן צפוי להשפיע על חלקים של אנגליה בתחילת שבוע הבא", דיווח המשרד המטאורולוגי הבריטי, וציין כי הטמפרטורות עלולות להגיע ל-30 מעלות צלזיוס בכמה חלקים, ואולי אף ל-40

בווידאו:שריפות ענק משתוללות בספרד כתוצאה מגל החום באירופה/צילום: רויטרס

הטמפרטורות בבריטניה צפויות להגיע לשיא בתחילת שבוע הבא, וממשלת בריטניה פירסמה התרעת חום קיצוני "אדומה" לראשונה וציינה את ההשפעות המסוכנות על הבריאות כתוצאה מהחום. מיזוג, בעודו נפוץ במקומות חמים יותר ברחבי העולם, הוא נדיר בבתים בריטיים, משום שהטמפרטורות בקיץ בדרך כלל מתונות יותר ואף קרירות.

מסוק כיבוי בספרד, 15 ביולי 2022. רויטרס
הטמפרטורה מגיעה בימים האחרונים ל-45 מעלות. מסוק כיבוי מעל שריפת יער בספרד, 15 ביולי 2022/רויטרס

"חום יוצא דופן צפוי להשפיע על חלקים של אנגליה בתחילת שבוע הבא", דיווח המשרד המטאורולוגי הבריטי בהצהרה לעיתונות אתמול (שישי), וציין כי הטמפרטורות עלולות להגיע ל-30 מעלות צלזיוס בכמה חלקים, ואולי אף ל-40. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה אי פעם בבריטניה הייתה 38.7 מעלות.

התרעה אדומה לחום קיצוני פורסמה לראשונה אי פעם בחלקים של מרכז, צפון, מזרח ודרום מזרח אנגליה, כולל לונדון, לקראת שני-שלישי, כשהטמפרטורות צפויות להגיע לשיא.

ב-38 מתוך 96 אזורים בצרפת הוכרזה כוננות כתומה. התושבים הונחו לנהוג זהירות. גל החום בצרפת אמור להגיע גם הוא לשיאו ביום שני, והטמפרטורות אמורות לעבור את סף 40 המעלות.

שריפת יער באזור ז'ירונד בצרפת, 14 ביולי 2022. רויטרס
12,200 איש התפנו מבתיהם. שריפה באזור ז'ירונד בצרפת/רויטרס
שריפת יער בספרד, 16 ביולי 2022. רויטרס
360 איש מתו עד כה בגל החום. שריפת יער בספרד, 16 ביולי 2022/רויטרס

שריפות משתוללות בימים האחרונים בצרפת ובספרד. אלפי אנשים נאלצו לפנות את בתיהם בגלל השריפות שנגרמו בעקבות גל החום העובר על אירופה. באזור ז'ירונד בדרום מערב צרפת פונו היום 12,200 איש מבתיהם בעקבות כ-1,000 שריפות שפרצו באזור. "השריפות ימשיכו להשתולל כל זמן שלא נצליח לייצב אותן", אמר סגן יו"ר המועצה האזורית לנגדון שבז'ירונד.

השריפות בצרפת, ספרד ופורטוגל כילו כ-100 קמ"ר של יער. בספרד הגיעה הטמפרטורה בימים האחרונים ל-45 מעלות. כ-3,000 איש נאלצו לפנות את בתיהם בגלל דליקה ליד העיר מיחאס שבמלגה, אזור פופולרי המושך תיירים רבים. רבים נאלצים כעת לשהות במחסה שהוקם במרכז ספורט אזורי. הרשויות בספרד דיווחו כי כ-360 בני אדם מתו בגלל גל החום.

שריפת יער באזור ז'ירונד בצרפת, 16 ביולי 2022. רויטרס
שריפת יער באזור ז'ירונד בצרפת, 16 ביולי 2022/רויטרס

"זה מפחיד. אי אפשר להבין מה קורה", אמר אזרח בלגי בן 68 המתגורר באזור. "המשטרה נכנסה לעיר עם הסירנות ואמרה לכולם לעזוב. פשוט לעזוב. בלי שום הוראות לאן", הוסיף אזרח בריטי בן 83. גם במקומות אחרים בספרד - בקסטיליה ולאון ובגליסיה שבצפון בוערות דליקות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully