וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טהרן נגד ביידן ולפיד: "הם מודעים למחיר של השימוש במילים 'כוח נגד איראן'"

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 11:36

דובר צבא איראן הזהיר את ארה"ב וישראל מפני איומים על מדינתו. "ביידן בטח היה מנומנם כשהוא איים על איראן", אמר. "תסתכל על המכנסיים של חייליך - הם עלולים להירטב במפרץ הפרסי". זאת, ברקע דבריו של ביידן כי ישתמש בכוח כמוצא אחרון בכדי למנוע מטהרן להשיג נשק גרעיני

ביידן ולפיד נפגשים/רויטרס

דובר צבא איראן אבולפזל שקרצ'יה הזהיר היום (שישי) את ארצות הברית וישראל מפני איומים על איראן. "הם יודעים היטב את המחיר לשימוש במילים 'כוח נגד איראן'", אמר בריאיון לתקשורת המקומית. זאת, ברקע אמירתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך ביקורו בישראל כי הוא ישתמש בכוח כמוצא אחרון בכדי למנוע מטהרן להשיג נשק גרעיני.

"ביידן בטח היה מנומנם כשהוא איים על איראן", הוסיף שקרצ'יה. "תסתכל על המכנסיים של החיילים שלך - הם עלולים להירטב במפרץ הפרסי".

מפגש וירטואלי של ראש הממשלה, יאיר לפיד נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן לצד  נשיא הודו וראש ממשלת איחוד האמירויות I2U2. רויטרס
"איים על איראן". ביידן ולפיד/רויטרס

ביום חמישי חתמו ביידן ולפיד על התחייבות משותפת לשלול מאיראן נשק גרעיני. עם זאת, איראן מצידה מכחישה שהיא מחפשת נשק גרעיני וטוענת כי תכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום בלבד.

ב-2015 איראן חתמה על הסכם עם שש מעצמות גדולות במסגרתו הוגבלה תכנית העשרת האורניום שלה. זאת, על מנת להקשות על פיתוח והשגת נשק גרעיני עבור איראן ובתמורה להקלה בסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התנער מההסכם ב-2018 והטיל מחדש סנקציות קשות על איראן - מה שגרם לה להפר את המגבלות שהוטלו עליה במסגרת ההסכם. מאז, כל המאמצים הדיפלומטיים לחדש את ההסכם כשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully