וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

750 כרטיסי סים בדירת מחסן: כך נשלחו מסרוני הקנאביס שהציפו את ישראל

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 18:29

לפי המשטרה, קצין במיל' ביחידה טכנולוגית בצה"ל עמד בראש התארגנות לסחר בסמים "בהיקף שלא נראה כמותו". 3 מכונות אוחסנו בבני ברק, בהן מאות כרטיסי סים - שמכל אחד מהם ניתן לשלוח כ-5,000 מסרונים. "קטינים נחשפו להודעות שנשלחות ללא אבחנה, יש פה רווח כלכלי עצום"

בווידאו: המשטרה איתרה את "המכונה" בה נעשה שימוש להפצת מיסרונים לצורך סחר בסמים/צילום: דוברות משטרת ישראל

מיליוני מסרוני סחר בסמים נשלחו לאזרחי ישראל באמצעות שלוש מכונות גדולות בדירת מחסן בבני ברק, שבכל אחת מהן כ-250 כרטיסי סים. "מכל כרטיס ניתן לשלוח כ-5,000 מסרונים, מה שמאפשר לשגר 5-4 מיליוני הודעות בפרק זמן קצר מאוד", הסביר רפ"ק אריאל רווה, ראש מחלק חקירות ביחידת הסייבר של להב 433. "איתור המכונות הוביל אותנו לחשוד ולמעצרו זאת לצד פעולות חקירה נוספות".

בבית משפט השלום בראשון לציון הוארך היום (חמישי) בשישה ימים מעצרו של החשוד בהפצת המסרונים לרכישת סמים. במשטרה סבורים כי החשוד, קובי מגנאזי, תושב פתח תקווה בן 30, קצין במיל' ביחידה טכנולוגית בצה"ל, עמד בראש התארגנות לסחר בסמים "בהיקפים מהגדולים שנראו בישראל". בחקירתו במשטרה טען החשוד כי אדם שאיננו מכיר שכר ממנו שירותי הפצת מסרונים, אך אין ברשותו את מספר הטלפון של אותו אדם.

נציג יחידת הסייבר של להב 433 אמר היום בדיון בבית משפט כי "הגענו להתפתחויות, אפילו פריצת דרך, בחקירת התיק, כשאנחנו עדים לתופעת הסחר בסמים בהיקף שלדעתי עוד לא נראה כמותו ובאמצעים שלא נעשה בהם שימוש". לדבריו, בארבעת ימי המעצר שחלפו, "ביצענו עשרות פעולות חקירה, תוך עבודה של כמה חוקרים מעל 12 שעות ביממה, באינטנסיביות גדולה מאוד ואכן הפעולות הניבו פרי".

תופעת הסחר בסמים. דוברות משטרת ישראל
"סחר בסמים באמצעים שלא נעשה בהם שימוש". מכונות המסרונים/דוברות משטרת ישראל

רפ"ק רווה הדגיש כי המסרונים נשלחו גם לקטינים, מה שמהווה בעיניו החלק החמור ביותר בפרשייה. "ההודעות האלה שנשלחות ללא כל אבחנה מגיעות בין היתר לקטינים שנחשפים להודעות שמציעות להם לרכוש סמים ולהיכנס לעולם הזה". הוא הוסיף, "אנחנו בעיצומה של החקירה, שמתפתחת בכל יום". במשטרה מעריכים כי מדובר "בתפוצה של מיליוני הודעות, אם 5% ממי שקיבל אותם רכש סמים, אנחנו מגיעים למאות אלפי רכישות חוזרות. יש פה רווח כלכלי עצום, אם מישהו מרשה לעצמו לרכוש את המכונות, ששוויין מוערך במאה אלף שקלים".

לפני כחודש המשטרה החלה "בפעילות אינטנסיבית לאיתור אותו האמצעי ששולח את כל ההודעות האלה", ציין רפ"ק רווה. "הצלחנו לשים את היד על שני סוחרי סמים שהופיעו באותם הודעות וסוחר סמים נוסף, הגשנו נגד שניים כתבי אישום, והשלישי נשלח למעצר בית. בינתיים, המשכנו בפעילות לאיתור המעורבים הנוספים, שכלל שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully