וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הבסטיליה בפריז השנה הוקדש לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 13:25

חיילם צרפתים שמוצבים קרוב לאוקראינה מאז הפלישה של רוסיה בפברואר, קיבלו מקום מיוחד באירוע, שבו נכח נשיא צרפת עמנואל מקרון, שרי הקבינט ומנהיגים זרים: "המצעד נערך בהקשר אסטרטגי"

בווידאו: חגיגות יום הבסטיליה בצרפת/צילום: רויטרס

מצעד יום הבסטיליה המסורתי נערך היום (חמישי), ה-14 ביולי, בפריז, והצדיע לאוקראינה ולבעלותה ברית של צרפת במזרח אירופה, שנציגיהן היו בין אורחי הכבוד השנה.

חיילם צרפתים שמוצבים קרוב לאוקראינה מאז הפלישה של רוסיה בפברואר, קיבלו מקום מיוחד באירוע, שבו נכח נשיא צרפת עמנואל מקרון, שרי הקבינט ומנהיגים זרים. "המצעד נערך בהקשר אסטרטגי", אמר גורם בכיר בלשכת מקרון. "הרעיון הוא להדגיש את הסולידריות האסטרטגית עם בעלות בריתנו".

המצעד נפתח בתצוגה של הדגלים הלאומיים של המדינות האורחות, מרביתן שכנות של אוקראינה או רוסיה: אסטוניה, לטביה, ליטא, פולין, צ'כיה, סלובקיה, הונגריה, רומניה ובולגריה.

חיילים שמייצגים את הכוח הצרפתי בחזית המזרחית של נאט"ו צעדו לאחר מכן. צרפת שלחה 500 חיילים לרומניה לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה. היא שלחה גם מטוסי קרב לפולין.

המצעד ב-14 ביולי מציין את המתקפה על כלא בסטיליה ב-1789 על ידי המורדים, אירוע שנחשב ליריית הפתיחה של המהפכה הצרפתית. זאת הזדמנות שנתית להציג את הכוח הצבאי של צרפת אל מול אלפי צופים לאורך שדרות שאנז אליזה, שבו צופים מיליונים בטלוויזיה.

השנה אמורים היו להשתתף במצעד 6,300 אנשים, 64 מטוסים, 25 מסוקים, 200 סוסים ו-181 אופנועים. מטוסי קרב יצבעו את השמיים בצבע דגל צרפת, כחול, אדום ולבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully