וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סרי לנקה עזב את המלדיביים לסינגפור; עוצר שורר במדינה

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 14:44

רג'פקסה התחייב להתפטר עד יום רביעי אך לא הגיש מכתב רשמי עד כה. המנהיג, שבתור נשיא נהנה מחסינות מפני תביעה, רצה ככל הנראה להימלט לחו"ל לפני שיתפטר, על מנת להתחמק ממעצר אפשרי על ידי הממשל החדש

בווידאו: המפגינים בסרי לנקה כובשים את משרד ראש הממשלה בשירים ובריקודים/צילום: רויטרס

נשיא סרי לנקה גוטביה רג'פקסה עזב את המלדיביים על גבי טיסה של חברת תעופה סעודית לסינגפור, אמרו היום (חמישי) מקורות לרשת BBC.

הנשיא נמלט לאיים המלדיביים שלשום על רקע ההפגנות הסוערות במדינה בשל המשבר הכלכלי העמוק. לא ברור אם ביין יישאר בסינגפור או ימשיך משם למיקום אחר.

רג'פקסה התחייב להתפטר עד יום רביעי אך לא הגיש מכתב רשמי עד כה. המנהיג, שבתור נשיא נהנה מחסינות מפני תביעה, רצה ככל הנראה להימלט לחו"ל לפני שיתפטר, על מנת להתחמק ממעצר אפשרי על ידי הממשל החדש.

ביתו של נשיא סרי לנקה, קולומבו, 13 ביולי 2022. רויטרס
ביתו של נשיא סרי לנקה/רויטרס

הנשיא בפועל רניל ויקרמסינגה הטיל היום (חמישי) עוצר זה היום השני. הממשלה הורתה על עוצר מצהריי היום עד חמש בבוקר ביום שישי כדי לרסן את המחאות ברחבי המדינה. ויקרמסינגה מונה לנשיא בפועל לאחר שרג'פקסה ברח - אך המינוי עורר הפגנות נוספות בדרישה שגם הוא יתפטר. אדם אחד נהרג ו-84 נפגעו בהפגנות אתמול בבירה קולומבו, כולל בבית ראש הממשלה .

הצבא הודיע כי אישר לחיילים להשתמש בכוח הנדרש כדי למנוע הרס של נזק ופגיעה בחיי אדם. אתמול ירו השוטרים גז מדמיע לעבר המפגינים שניסו לפרוץ את שערי לשכת ראש הממשלה בקולומבו, ולבסוף הצליחו. לאחר מכן המפגינים עשו דרכם לפרלמנט. היום דובר של המפגינים אמר כי החליטו לסגת מבנייני הממשלה. גם לא נערכה הפגנה בפרלמנט.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully