וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה יזרח "ירח אייל" - הירח הגדול והבהיר ביותר השנה

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 11:21

האיילים המשילים את הקרניים שלהם מדי שנה מתחילים לגדל אותן מחדש ביולי, ולכן השם האינדיאני לירח המלא של יולי, "ירח אייל", המוגדר גם "ירח-על" - מצב שבו הירח נמצא בנקודה קרובה ביותר במסלולו לכדור הארץ

אם תביטו לשמיים הלילה (רביעי), יש סיכוי טוב שתראו את הירח הגדול והבהיר ביותר השנה. "ירח אייל" (Buck Moon, אחד הכינויים של הירח המלא) מוגדר גם "ירח-על" - מצב שבו הירח נמצא בנקודה קרובה ביותר במסלולו לכדור הארץ.

האיילים, המשילים את הקרניים שלהם מדי שנה, מתחילים לגדל אותן מחדש ביולי, ולכן השם האינדיאני לירח המלא של יולי, "ירח אייל".

"ירח אייל" המלא של יולי סובב קרוב יותר לכדור הארץ מכל ירח מלא אחר השנה, מה שהופך אותו לירח-העל הגדול והבהיר ביותר של 2022. בנקודה הקרובה ביותר שלו, "ירח האייל" יהיה במרחק של 222,089. 357,418 ק"מ מכדור הארץ, מה שמקרב אותו בכ-240 ק"מ מ"ירח התות" של יוני (שגם מוגדר ירח-על).

סופר מון בשמי אתונה, יוון 26 במאי 2021. רויטרס
ירח על בשמי אתונה/רויטרס

על פי נאס"א, הירח יופיע במשך כשלושה ימים, מ-14 ביולי. לדברי טניה מרקס, אסטרונומית במצפה הכוכבים Royal Observatory Greenwich באנגליה, אמרה ל-BBC כי ירח-על נראה גדול יותר ב-14% ובהיר יותר ב-30% מהירח כשהוא בנקודה הרחוקה ביותר מכדור הארץ.

לדבריה, הירח הלילה ייראה אפילו גדול עוד יותר ברגעים לאחר זריחתו, בשל אפקט אופטי שנקרא "אשליית ירח". המונח "ירח-על" נטבע ב-1979 על ידי האסטרולוג ריצ'רד נול.

  • עוד באותו נושא:
  • ירח
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully