וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא האמריקני חיסל את מנהיג דאעש בסוריה

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 16:47

מפיקוד מרכז של ארצות הברית כי מאהר אל אקאל נהרג במתקפת מל"ט בצפון מערב סוריה וכי מקורבו נפצע קשה. "תכנון רב הושקע במבצע כדי להבטיח את הוצאתו לפועל המוצלחת. ביקורת ראשונית מראה כי לא היו נפגעים בין אזרחים"

מנהיג דאעש בסוריה, מאהר אל אקאל, נהרג היום (שלישי) בתקיפה אווירית אמריקנית בג'ינדיריס, כך דיווח הצבא האמריקני. יעד המתקפה היה אל אקאל וסגנו, אף שלא ברור אם הסגן נפגע או נהרג גם כן. אל אקאל היה אחד מחמשת המנהיגים הבכירים של דאעש.

בהצהרה, נמסר מפיקוד מרכז של ארצות הברית כי מאהר אל אקאל נהרג במתקפת מל"ט בצפון מערב סוריה וכי מקורבו נפצע קשה. "תכנון רב הושקע במבצע כדי להבטיח את הוצאתו לפועל המוצלחת. ביקורת ראשונית מראה כי לא היו נפגעים בין אזרחים". עוד נמסר כי אל אקאל היה אחראי על פיתוח רשתות דאעש מחוץ לסוריה ולעיראק.

אופנוע לאחר חיסול בסוריה שבוצע ע"י ארצות הברית 12 ביולי 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
אופנוע לאחר חיסול בסוריה שבוצע ע"י ארצות הברית 12 ביולי 2022/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בתחילת יולי, סוריה האשימה הבוקר את ישראל בתקיפה אווירית במערב המדינה, דרומית לעיר הנמל טרסוס. לפי כלי תקשורת במדינה, שני אזרחים נפצעו במהלך התקיפה, אחת מהם אישה.

לפי מקור צבאי בסוריה, התקיפה אירעה בסביבות השעה שש וחצי, אז ביצעה ישראל תקיפה אווירית מעל הים התיכון, מערבית לטריפולי, במטרה לפגוע באזור חמידיה, דרומית לעיר הנמל טרטוס. שני אזרחים נפצעו, בהם אישה, ונזק נגרם לרכוש.

בחודש שעבר האשימה סוריה את ישראל בתקיפה בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, שבעקבותיה הושבתו הטיסות הנכנסות והיוצאות בנמל. לאחר התקיפה, רוסיה פרסמה גינוי תקיף וחריג נגד ישראל. "פעולות בלתי אחראיות אלו מסכנות את התעבורה האווירית הבינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully