וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גודזילה רדף אחריהם": סרטון של אריות ים רודפים אחרי מתרחצים קיבל 10 מיליון צפיות

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 12:37

לדברי מומחים,החיות הגדולות לא התכוונו לתקוף את בני האדם, אלא פשוט התנהגו כמו שזכרים אריות ים מתנהגים בעונת הרבייה, שנמצאת בעיצומה. הסרטון עורר דיון לגבי צמצום שטחי המחיה של חיות: "מדובר בזכות להזדווג"

סרטון טיקטוק שבו נראים עשרות אנשים בחוף ים בסן דייגו נמלטים משני אריות ים שרדפו אחריהם, קיבל כ-10 מיליון צפיות - ועורר דיון חשוב לגבי מרחב המחיה המצטמצם של החיות ברצועת החוף הצרה לה הויה קוב.

אריק אוטיין, מומחה לאריות ים בעולם הים בסן דייגו אמר כי החיות הגדולות לא התכוונו לתקוף את בני האדם, אלא פשוט התנהגו כמו שזכרים אריות ים מתנהגים בעונת הרבייה, שנמצאת בעיצומה.

הוא אמר ל"גרדיאן" כי בפועל, הזכר הראשון שנראה כאילו הוא רודף אחרי האנשים, נמלט מהזכר השני שהתקרב אליו, משום שהשניים רבו על נקבות שרצו להשיג. לשני אריות הים היו הזדמנויות רבות לתקוף את האנשים אם היו רוצים בכך, אך הם פשוט עקפו אותם והמשיכו בשלהם, הוא אמר.

"מדובר פה בזכות להזדווג. רואים שבשלב מסוים מתרחצים בים סבבו את אחד הזכרים במים, והוא לא התייחס אליהם. ההתנהגות הזאת אינה יוצא דופן כלל. הסיבה שהסרטון קיבל כל כך הרבה צפיות היא משום שכולם רצים כאילו גודזילה רודף אחריהם", הוא הוסיף.

"זה אולי נראה מצחיק שכולם בורחים, אך זאת ההחלטה הלא נכונה. גם אם אריות הים לא ינשכו אותם, זה לא נעים כש-100 קילו ויותר רומס אותך", הוא אמר.

על פי הנחיות מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי, על אנשים להישאר במרחק של לפחות 15 מטר מאריות ים, כלבי ים ומינים אחרים שמוגנים תחת חוק הגנת יונקים ימיים בארצות הברית.

תקרית נוספת שבה בני אדם נתקלו בחיות במקום לא צפוי אירעה בהודו. יותר ממאה אריות הפכו את החופים המערביים של מדינת גוג'ארט במערב הודו לביתם. על פי מומחים, התופעה מתרחשת משום שאזור המחיה של האריות מצטמצם.

בפארק הלאומי יער גיר - האזור היחיד שבו חיים אריות בטבע מחוץ לאפריקה - חיו כ-400 אריות אסייתים ב-2020, על פי נתוני מחלקת היערות של המדינה. בשאר המדינה חיים כ-275 אריות, מתוכם 104 אריות בחרו להתפרש לאורך חופי גוג'ארט.

על פי מומחי שימור, התנועה יוצאת הדופן של החיות מתרחשת כעת משום שאזור המחיה הטבעי של האריות צפוף מדי. "בדרך כלל, אריות מתקשים להסתגל לחיים בחוף, אך אין להם בריר אחרת לאור צמצום שטח המחיה", אמר נישית דהארייה, מומחה חיי בר, ל-BBC.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלט של סדרה חדשה על האריות ביערות גיר. טוויטר, אתר רשמי
שלט לסדרה חדשה על האריות ביערות גיר/אתר רשמי, טוויטר

מספר האריות שחיים בגוג'ארט ירד לכמה עשרות בלבד בתחילת המאה העשרים, בעיקר בשל ציד ובצורת. מאמצי שימור סייעו להגדיל שוב את אוכלוסיית האריות ביערות גיר. אך לדברי מומחים רבים, המקלט ביערות גיר נהפך לקטן מדי.

"אריה זקוק בדרך כלל לשטח של 100 קמ"ר, והאזור אמור לכלול גם שלוש-ארבע לביאות שחיות שם עם הגורים שלהן. כשהגורים גדלים, הם לוקחים את השטח מהאריה המבוגר או עוזבים את המקום להתחיל להקה משלהם", אמר שיאמאל טיקדאר, ממחלקת היערות של גוג'ארט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully