וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הדיווח כי איראן מתכננת לחמש את רוסיה: פוטין יגיע לביקור בטהראן

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 12:19

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר הלילה בתדרוך לכתבים כי לפי מידע מודיעיני שבידי ארצות הברית, איראן מתכננת למסור לידי רוסיה בהליך מואץ כמה מאות מל"טים. גם נשיא טורקיה ארדואן יגיע לטהראן לפגיה שתיערך ב-19 ביולי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגש עם נשיא איראן אברהים ראיסי, ב-19 יולי, לאחר ששתי המדינות הסכימו כי טהרן תשלח "כמה מאות" מל"טים לרוסיה, כך אישר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. על פי פסקוב, גם נשיא ארדואן, רג'פ טייפ ארדואן יגיע לפגישה.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר הלילה (שלישי) בתדרוך לכתבים כי לפי מידע מודיעיני שבידי ארצות הברית, איראן מתכננת למסור לידי רוסיה בהליך מואץ כמה מאות מל"טים, כולל מל"טים חמושים לשימוש הצבא הרוסי במלחמה באוקראינה. לדבריו, איראן מתכוונת להתחיל בקרוב לאמן חיילים רוסים בהפעלת המל"טים.

הוא אמר את הדברים ברקע נסיעתו המתוכננת של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למזרח התיכון, במסגרתה הוא צפוי להגיע לישראל מחר. מהארץ ימריא ביידן בטיסה ישירה לעיר ג'דה שבסעודיה שם יקיים פסגה עם תשעה מנהיגים ערבים.

נשיא איראן אבראהים ראיסי בפרלמנט הרוסי, מוסקבה, 20 בינואר 2022. רויטרס
נשיא איראן אברהים ראיסי/רויטרס

סנקציות מערביות מקשות על רוסיה לצייד מחדש את מאגרי התחמושת שלה בעבור המלחמה באוקראינה, ומוסקבה פנתה לטהרן - שגם כן נתונה תחת סנקציות אמריקניות - שתספק לה כלי תעופה בלתי מאוישים (UAVs).

סאליבן אמר כי "המידע שלנו מצביע על כך שממשלת איראן מתכוננת לספק לרוסיה כמה מאות מל"טים בקצב מואץ. למעשה, לא ברור אם איראן כבר שלחה אותם לרוסיה", הוא הוסיף כי "זאת רק דוגמה אחת של האופן שבו רוסיה מחפשת מדינות כמו איראן שיש להן יכולות שבהן נעשה שימוש בעבר, לפני שהשגנו הסכם הפסקת אש בתימן, על מנת לתקוף את ערב הסעודי. נמשיך למלא את חלקינו בסיוע לשמר את ההגנה של אוקראינה ולסייע לאוקראינים להראות כי המאמץ הרוסי למחוק אותה מעל המפה, לא יצליח", הוסיף סאלבין.

ראיסי נפגש עם פוטין בפסגה אזורית בחודש שעבר, ולפי דיווחים בתקשורת האיראנית הממלכתית, הפגישה המתוכננת ביניהם תהיה בטהראן.

ביום ראשון פרסם ביידן טור בוושינגטון פוסט לקראת ביקורו במזרח התיכון ובו התייחס גם למשא ומתן על החזרה להסכם הגרעין עם איראן וציין כי "טהרן תישאר מבודדת עד שהיא תחזור לקיים את תנאי ההסכם שנחתם ב-2015. עד אז, אנחנו נמשיך להפעיל לחץ דיפלומטי וכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully