וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איראן מתכננת לספק מאות מל"טים לרוסיה

היועץ לביטחון לאומי חשף מידע מודיעיני שלפיו טהראן תשלח למוסקבה מאות כלי טיס בלתי-מאוישים, חלקם מסוגלים לשאת נשק, לטובת מלחמתה באוקראינה. זאת ערב ביקורו של ביידן באזור והסתייגותן של ישראל וסעודיה מהעיצומים על מוסקבה

בווידאו: אוקראינה החלטה לעשות במערכות טילים לטווח ארוך מתוצרת ארה"ב/צילום: רויטרס

בכיר בממשל בארצות הברית אמר הערב (שני) כי איראן מתכננת לספק לרוסיה מאות מל"טים המסוגלים לשאת תחמושת לטובת מלחמתה באוקראינה. ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר שהמידע שהגיע לידי וושינגטון מחזק את ההערכות שלפיהן ההפצצות הכבדות של רוסיה באוקראינה, שעזרו לה להתקדם במזרח המדינה בשבועות האחרונים, "גובות מחיר" ממאגרי הנשק שלה.

"ממשלת איראן מתכוננת לספק לרוסיה כמה מאות מל"טים, כולל מל"טים בעלי יכולת נשק, בלוח זמנים מואץ", אמר סאליבן. "המידע שלנו מצביע על כך שאיראן נערכת לאמן כוחות רוסיים להשתמש במל"טים הללו, ותחילת ההכשרות צפויה כבר בימים הקרובים".

סאליבן אמר שעדיין לא ברור אם איראן החלה באספקת המל"טים לרוסיה וציין כי המל"טים של איראן שימשו את המורדים החות'ים בתימן כדי לתקוף את ערב הסעודית. "מנקודת המבט שלנו, נמשיך לעשות את חלקנו כדי לסייע בשמירה על ההגנה האפקטיבית של אוקראינה ולעזור לאוקראינים להראות שהמאמץ הרוסי לנסות למחוק את אוקראינה מהמפה לא יכול להצליח", אמר סאליבן.

מל"טים באתר תת-קרקעי סודי באיראן, 28 במאי 2022. רויטרס
מדאיגים את ישראל ושכנותיה. מל"טים באתר תת-קרקעי סודי באיראן/רויטרס

חשיפת המודיעין מגיעה ערב נסיעתו של הנשיא ג'ו ביידן לישראל ולערב הסעודית, כשתכנית הגרעין של איראן וחתרנותה באזור יעמדו במרכז הדיונים. ההחלטה של ​​ארצות הברית לחשוף בפומבי כי האויבת של ירושלים ושל ריאד סייעה בחימוש מחדש של רוסיה מגיעה בין היתר גם כי שתיהן לא הצטרפו לסנקציות המערביות על רוסיה בשל האינטרסים הפנימיים שלהן.

לקראת נסיעתו, פרסם ביידן טור ב"וושינגטון פוסט" שבו הגדיר את נסיעתו כ"סמל קטן להידוק היחסים והצעדים לנורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי, שהממשל שלי פועל להרחיב". הוא הוסיף כי בביקורו הקרוב בג'דה שבערב הסעודית "מנהיגים מכל האזור יתאספו ויכוונו לאפשרות של מזרח תיכון יציב ומחובר יותר, כשארצות הברית משחקת בכך תפקיד הכרחי".

למל"טים יש חשיבות מכרעת עבור שני הצדדים של המלחמה באוקראינה, החל מירי טילים מרחוק, להטלת פצצות קטנות על מטרות ועד לעריכת סיור עבור כוחות ארטילריה וקרקע. אוקראינה הפיקה תועלת רבה מהמל"טים החמושים מדגם באירקטאר, המיוצרים בטורקיה. בנוסף לכך, ארצות הברית ובעלות ברית אחרות סיפקו לקייב סוגים רבים של מל"טים קטנים יותר.

המל"טים האיראניים מדאיגים מאוד את יריבותיה במזרח התיכון, במיוחד את ישראל ואת ערב הסעודית. לפי דיווחים שונים, ישראל פגעה בחודשים האחרונים במתקני מל"טים של איראן בשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully