וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב סירבה לאפשר לנציג ישראל להצטרף לביקור ביידן בביה"ח הפלסטיני במזרח ירושלים

11.7.2022 / 20:30

בכירים במשרד הבריאות פנו לאמריקנים בבקשה לצרף נציג לביקורו של ביידן בביה"ח אוגוסטה ויקטוריה, אלא שארה"ב השיבה בשלילה בטענה כי הביקור מוגדר "פרטי". בישראל לא אוהבים את הסירוב, לאור ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל, ולוחצים על האמריקנים לשנות את דעתם

בווידאו: הכנות לביקור הנשיא ביידן בירושלים/צילום: רויטרס

ארצות הברית סירבה לבקשת ישראל לאפשר לנציג משרד הבריאות להצטרף לביקורו של הנשיא ג'ו ביידן בבית החולים הפלסטיני "אוגוסטה ויקטוריה" במזרח ירושלים - כך אמרו היום (שני) לוואלה! ארבעה בכירים ישראלים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חותם על חוק הרפורמה בתחום הנשק, 25 ביוני 2022. רויטרס
ביקור רגיש מבחינה מדינית. נשיא ארה"ב ביידן/רויטרס

למה זה חשוב

  • ביקורו של ביידן במזרח ירושלים רגיש ביותר מבחינה מדינית לאור העובדה שמדובר במזרח ירושלים. לאור ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, מצפה ישראל כי נציג רשמי של הממשלה יתלווה לביקור.
  • העובדה שמדובר בתקופת בחירות הופכת את הסוגיה לרגישה ונפיצה עוד יותר מבחינה פוליטית. כל החלטה שתתקבל בעניין ביקור ביידן במזרח ירושלים עלולה לעורר תגובות פוליטיות ולגרור את נשיא ארה"ב לתוך מערכת הבחירות.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

במוקד החדשות

  • ביידן יגיע לביקור בבית החולים "אוגוסטה ויקטוריה" ביום שישי בבוקר, לפני שייצא לבית לחם לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הנשיא האמריקני אמור לפגוש בבית החולים נציגי ארגוני חברה אזרחית פלסטינים.
  • אתמול פורסם בוואלה! כי ביידן יודיע במהלך הביקור על סיוע אמריקני בסך מאה מיליון דולר לרשת בתי החולים הפלסטינים במזרח ירושלים. ארה"ב ביקשה מאיחוד האמירויות, ערב הסעודית וקטאר לתרום יחד מאה מיליון דולר נוספים.
גיא בן הינום, אוגוסטה ויקטוריה,  13 במאי 2020. ראובן קסטרו
בית החולים אוגוסטה ויקטוריה/ראובן קסטרו

מאחורי הקלעים

  • אתמול פנו בכירים במשרד הבריאות לבכירים אמריקנים וביקשו כי שר הבריאות ניצן הורוביץ או גורם כלשהו בדרג המקצועי של משרד הבריאות יצטרף לביקורו של ביידן בבית החולים במזרח ירושלים.
  • לפי ארבעה בכירים ישראלים שמעורים בנושא, האמריקנים השיבו בשלילה לבקשה, ואמרו כי הגעת ביידן לבית החולים "אוגוסטה ויקטוריה" מוגדרת כ"ביקור פרטי" והם אינם רוצים להפוך אותו למדיני.
  • בישראל לא אהבו את התגובה האמריקנית ואמרו כי כיוון שישראל ריבונית במזרח ירושלים הם דורשים שנציג של הממשלה יתלווה לביידן. בכירים ישראלים אמרו כי הנושא עדיין נמצא במגעים בין הצדדים.

תמונת מצב

אתמול קיים היועץ לביטחון לאומי איל חולתא דיון בנושא הבקשה האמריקנית כי ישראל תסייע לבתי החולים במזרח ירושלים. משרד הבריאות תמך והציע מתן סיוע בסך 16 מיליון שקל לבתי החולים במזרח ירושלים.
בכירים ישראלים שעודכנו בפרטי הדיון ציינו כי גם משרד המשפטים ומשרד החוץ תמכו במתן סיוע ישראלי לבתי החולים במזרח ירושלים, משיקולים של שוויון ותדמית ישראל בעולם.
לדברי הבכירים הישראלים, נציגי השב"כ וגופי ביטחון אחרים שהשתתפו בדיון הביעו התנגדות למתן מימון ישראלי לבתי החולים במזרח ירושלים, בנימוק שהדבר עלול להחליש את הרשות הפלסטינית.
לאור עמדת נציגי מערכת הביטחון, הוחלט כי ישראל לא תעביר סיוע לבתי החולים הפלסטינים במזרח ירושלים במקביל לסיוע האמריקני - כך אמרו בכירים ישראלים שמעורים בתכני הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully