וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מרבית הדמוקרטים לא רוצים את ביידן בבחירות 2024

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 17:10

על פי סקר של "ניו יורק טיימס"/סיינה קולג', 64% מהבוחרים הדמוקרטים יעדיפו לראות מועמד חדש במערכת הבחירות הבאה לנשיאות. שיעור התמיכה בביידן צנח ל-33% בלבד, בין היתר, בעקבות גילו המבוגר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צריך להיות מודאג מהאפשרות שייהפך לנשיא של כהונה אחת, כמו יריבו המושבע דונלד טראמפ. על פי סקר חדש של "ניו יורק טיימס"/סיינה קולג', 64% מהבוחרים הדמוקרטים יעדיפו לראות מועמד חדש בבחירות לנשיאות ב-2024. שיעור התמיכה בביידן צנח ל-33% בלבד בסקר.

חששות לגבי הכלכלה והאינפלציה הגואה תרמו לשינוי במצב הרוח של האומה. יותר מ-75% מהבוחרים בסקר אמרו שארצות הברית נעה בכיוון הלא נכון. רק 13% אמרו שהמדינה נעה במסלול הנכון - שפל בסקרים שעורך "ניו יורק טיימס" מאז המשבר הפיננסי לפני יותר מעשור.

מקרב הבוחרים העצמאים, שני שליש אמרו כי אינם תומכים בביצועי הנשיא. בקרב הדמוקרטים, שיעור התמיכה בביידן הוא 70%, נתון נמוך ביחס לנשיא. יתרה מכך, רק 26% מהבוחרים הדמוקרטים אמרו כי המפלגה צריכה למנות את ביידן לראשותה ב-2024.

ביידן בן ה-79 חזר ואמר כי הוא מתכוון להתמודד בבחירות ב-2024 לכהונה שנייה. עם זאת, הוא הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, והחששות לגבי גילו מדורגים גבוה בקרב הבוחרים הדמוקרטים שרוצים כי המפלגה תמצא מחליף.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וג'יל ביידן, ארבעה ביולי, 4 ביולי, יום העצמאות, 2022, הבית הלבן. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן ומשפחתו צופים בזיקוקי דינור בארבעה ביולי/רויטרס

הביקורת על ביידן והרצון לנוע בכיוון חדש היו חזקים במיוחד בקרב הבוחרים הצעירים. בסקר, 94% מהדמוקרטים מתחת לגיל 30 אמרו כי יעדיפו מועמד אחר לנשיאות.

20% ממשתתפי הסקר דירגו את המשרות ואת הכלכלה כבעיה החשובה ביותר; במקום השני דורגה האינפלציה ויוקר המחיה (15%). רק 1 מתוך 10 בוחרים אמר כי מצב הדמוקרטיה והפילוג הפוליטי הם הנושאים החשובים ביותר. נתון דומה מנה את מדיניות הנשק כסוגיה החשובה ביותר. יותר מ-75% מהבוחרים בסקר אמרו כי הכלכלה "חשובה ביותר". רק 1 מתוך 10 אמר כי המצב הכלכלי מצוין.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך הכינוס השנתי של איגוד הרובאים הלאומי (NRA) ביוסטון, טקסס, ארה"ב, 27 במאי 2022.. רויטרס
היריב המושבע, דונלד טראמפ/רויטרס

נתון אחד עשוי לעודד את ביידן. על פי הסקר, יש לו יתרון על פני דונלד טראמפ בבחירות היפותטיות ב-2024 - עם 44% לעומת 41% לטראמפ. כשהבוחרים הדמוקרטים ניצבו מול האפשרות של בחירה בביידן או בטראמפ - 92% העדיפו את ביידן.

בסקר השתתפו 849 בוחרים רשומים ברחבי ארצות הברית. הוא נערך ב-5-7 ביולי, אחרי הפיכת רו נגד וייד על ידי בית המשפט העליון, שביטל את הזכות הפדרלית להפלות. בסך הכל, סוגיית ההפלות דורגה כסוגיה החשובה ביותר בעבור 5% מהבוחרים: 1% מהגברים ו-9% מהנשים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לפני שנפל מאופניו. 18 ביוני 2022. רויטרס
הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. ג'ו ביידן/רויטרס

מדיניות הנשק, בעקבות מסעות הירי באולבדה בטקסס ובהיילנד פארק שאילינוי, דורגה כחשובה ביותר על ידי 10% מהבוחרים בסקר. מגפת הקורונה נעלמה כמעט כליל. פחות מ-1% אמרו שזאת הסוגייה החשובה ביותר. על פי הסקר, בסיס הבוחרים של ביידן נותר הבוחרים השחורים - שבקרבם, שיעור התמיכה בנשיא עמד על 62%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully