וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה מבקשים לקדם את חוקי הפטור מוויזות לפני ביקור ביידן; בליכוד מתנגדים

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 8:14

יו"ר הקואליציה ביקש לשוב ולקדם את החוקים על אף שמדובר בפגרת בחירות, ומאשים את האופוזיציה ב"חוסר הסכמה מהותי". בליכוד סירבו לכלול את החוקים בהצבעה ערב פיזור הכנסת מחשש שהקואליציה תנצל זאת לקמפיין הבחירות. "יש לקדם את החוקים מבלי לערב אינטרס פוליטי"

בווידאו: אישור בקריאה שנייה ושלישית של פיזור הכנסת ה-24/צילום: ערוץ הכנסת

יומיים לפני ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בישראל - הקואליציה מבקשת שוב לקדם את הפטור מוויזות לארצות הברית למרות אי ההסכמות עם האופוזיציה. יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד שיגר היום (שני) מכתב ליו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, שבו ביקש ממנו להגיע להסכמות ולקדם את שני החוקים הנוגעים לתוכנית הפטור כי "אין מקום וזמן ראוי יותר לזנוח את הפוליטיקה בצד ולהיות נאמנים למטרתנו העיקרית - עבודה למען אזרחי ישראל". העתק למכתב הוא שיגר גם לראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו. למרות זאת, בליכוד מתנגדים לקידום החוקים בתקופת בחירות.

מדובר בשני חוקים שמסדירים את הגישה של ארצות הברית למאגרי המידע של היוצאים והנכנסים לישראל, שהם תנאי סף להיכללות בתוכנית הפטור מוויזות. ערב פיזור הכנסת ה-24, לפני כשבועיים, בליכוד סרבו לכלול אותם ברשימת ההסכמות של החוקים שיעלו להצבעה, כדי שהקואליציה לא תוכל להציג התקדמות במגעים בתוכנית לפטור מויזות לקראת ביקור הנשיא ביידן ובמהלך קמפיין הבחירות.

בועז טופורובסקי. דני שם-טוב, דוברות הכנסת
מאשים את האופוזיציה ב"חוסר הסכמה מהותי". טופורובסקי/דוברות הכנסת, דני שם-טוב

כעת, לפני ביקור ביידן בישראל, ח"כ טופורובסקי ביקש בשם הקואליציה לקדם את החוקים למרות שמדובר בתקופת פגרת בחירות, ולכך נדרשת הסכמת האופוזיציה. במכתב כתב יו"ר הקואליציה כי "חיוב הוצאת הוויזות מהווה מכשול משמעותי עבור אזרחי ישראל, המעוניינים לבקר בארצות הברית, מכשול אשר כעת יכול להימנע, באמצעות שיתוף הפעולה הפורה בין משרד הפנים וממשלת ארצות הברית".

עוד בוואלה!

נחתם הסכם שיתוף מידע כחלק מכניסת ישראל לתוכנית פטור מוויזות לארה"ב

לכתבה המלאה
ישיבות סיעה בכנסת, בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד. יונתן זינדל, פלאש 90
בליכוד סרבו לכלול את החוק כדי שהקואליציה לא תציג אותו בקמפיין הבחירות. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא האשים במכתבו את האופוזיציה ב"חוסר הסכמה מהותי" לקדם את החוקים ומבקש לפני הביקור של נשיא ארה"ב לקדם את הנושא. "ארצות הברית היא חברתה הטובה והקרובה ביותר שיש לישראל בעולם ואל לנו להתייחס לנכונות שלה לאפשר פטור מוויזות לאזרחי המדינה, בקלות ראש. עלינו לקחת מחווה זו בשתי הידיים ולקדמה במלוא המרץ, מבלי להכניס לעניין כל אינטרס פוליטי", נכתב במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully