וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נגיש לאו"ם הצעה חדשה

19.2.2003 / 18:14

ההצעה לא תקרא לפעולה צבאית באופן מפורש; מובארק: בוש יתן לסדאם רק עוד שבועיים שלושה; טורקיה: ארה"ב לא מילאה דרישותינו תמורת הצבת החיילים; סדאם: אמריקה תגלה נחישותנו

הבית הלבן הודיע הערב, כי ארה"ב תגיש למועצת הביטחון הצעת החלטה חדשה שתקבע כי עיראק הפרה את החלטות המועצה. בקול ישראל דווח כי עדיין לא ברור אם ההצעה תוגש השבוע או בשבוע הבא. ההצעה תוגש, ככל הנראה, על ידי ארה"ב ובריטניה והיא לא תקבע באופן מפורש שיש לנקוט צעדים צבאיים נגד עיראק.

נשיא עיראק, סדאם חוסיין, אמר היום כי הוא רוצה למנוע מלחמה עם ארה"ב, אך לא בכל מחיר. "לא נתפשר על עצמאותנו, כבודנו וזכותנו לחיות כאנשים חופשיים", הוסיף סדאם. סוכנות הידיעות העיראקית דיווחה כי סדאם הזהיר גם ש"אם אמריקה תתקוף, בהשפעת השדים שאופפים אותה, היא תגלה את הנחישות של העם העיראקי, ובעזרת אללה ננצח אותה".

נשיא מצרים, חוסני מובארק, אמר היום כי הנשיא בוש יתן לעירק, ככל הנראה, רק שבועיים עד שלושה להענות לדרישה לשתוף פעולה מלא עם מועצת הביטחון. מובארק המבקר בברלין אמר את הדברים בתום פגישה עם הקאנצלר הגרמני, גרהרד שרדר. השניים אמרו, כי עיראק צריכה להגביר את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם. מובארק הוסיף, כי יש לתת לפקחי האו"ם זמן מספיק - אך מוגבל. במקביל, פורסם בביירות כי נכשלו מאמציו של מובארק לכנס החודש ועידת פסגה של הליגה הערבית לדיון במשבר בעיראק.

איראן: לא נתיר למטוסים אמריקאיים לתקוף משטחנו

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא סין, ז'יאנג זמין, שוחחו ביניהם היום בטלפון והודיעו כי הם תומכים בהמשך עבודת הפקחים בעיראק.

דובר הבית הלבן אמר היום כי לטורקיה לא נותר זמן רב להשיב לבקשת ארה"ב, בשאלה אם תתיר להציב חיילים אמריקאים בתחומה. סגן ראש ממשלת טורקיה אמר בתגובה, כי ארה"ב עדיין לא מילאה את דרישות ארצו המהוות תנאי להצבת החיילים.

ארה"ב ביקשה מאוקראינה לשלוח למפרץ הפרסי יחידה צבאית המתמחה בניקוי זיהום כימי, במקרה של תקיפה לא קונבנציונלית. הבקשה הועברה ימים ספורים אחרי שנשיא אוקראינה, לאוניד קוצ'מה, הציע לארה"ב לעשות שימוש בחיילים שהוכשרו בעקבות האסון בכור האטומי בצ'רנוביל.

שר החוץ של איראן אמר היום, כי ארצו לא תתיר למטוסים אמריקאיים לחדור למרחב האווירי שלה כדי לפעול נגד עיראק.

פאוול: צרפת, גרמניה ורוסיה מפחדות

במקביל דווח כי מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, האשים היום את צרפת, גרמניה ורוסיה כי הן מתנהגות בפחדנות, כשהן מבקשות לתת לפקחים בעיראק עוד זמן. פאוול התראיין לתחנת הרדיו הממלכתית בצרפת ואמר כי המדינות מפחדות לקחת אחריות על מלחמה אפשרית בעיראק.

המזכיר התייחס בראיון לעמדותיו של הנשיא הצרפתי, ז'אק שיראק, לפיהן, יש לתת לפקחים עוד זמן לעשות את עבודתם: "עיראק חייבת להתפרק מנשקה, השאלה היא כמה זמן עוד נעניק לה. אני חושב שהזמן נגמר. לא משנה כמה פקחים יהיו שם, או כמה זמן תיארך עבודתם, זהו לא הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully