וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ להחלפת ג'ונסון: תשעה מתמודדים - והספירה נמשכת

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 14:44

התחרות להחלפת ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מתחילה להתחמם. היום הצטרפו למרוץ חמישה מועמדים שמתכוונים להתמודד בבחירות לראשות המפלגה השמרנית, ובסך הכל יש נכון לעכשיו תשעה מועמדים

התחרות להחלפת ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מתחילה להתחמם. היום (ראשון) הצטרפו למרוץ חמישה מועמדים שמתכוונים להתמודד בבחירות, ובסך הכל יש נכון לעכשיו תשעה מועמדים. רוב המתמודדים התחייבו להוריד מסים ולפתוך פרק חדש לאחר הכהונה רבת השערוריות של ג'ונסון, שהתפטר ביום חמישי.

ג'ונסון הודיע ביום חמישי על התפטרותו לאחר ש-59 שרים וחברי המפלגה השמרנית התפטרו במחאה על התנהלותו בשורה של שערוריות מביכות ובחלקן לא חוקיות, כולל הפרה של חוקי סגר הקורונה.

שרת המסחר הזוטרה פני מורדונט הודיעה באופן רשמי היום כי היא מצטרפת לרשימת המועמדים שמונה את שר התחבורה גרנט שאפס, שר האוצר נדהים זהווי והשרים לשעבר ג'ימי האנט, סג'יד ג'ביד ורישי סונאק.

עוד במתמודדים קמי באדנוך, 42 שנבחרה לראשונה לפרלמנט ב-2017, וכיהנה כשרה זוטרה לשוויון אך מעולם לא שירתה בקבינט. באדנוך תמכה בברקזיט והתפטרה ממשלת תרזה מיי שלדעתה לא היתה קיצונית דיה בנוגע לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי.

טום טוגדנהאט, בן 49, יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט, הוא חייל לשעבר שנלחם בעיראק ובאפגניסטן. עם זאת, הוא לא כיהן בתפקיד בקבינט. טוגדנהאט הוא מבקר חריף של ג'ונסון וקורא לדף חדש למפלגה. הוא תומך בהורדת מסים ואינו תומך העלאת הביטוח הלאומי. הוא הצביע להישאר באיחוד.

התובעת הכללית סואלה ברוורמן, בת 42, כיהנה בתפקיד מאז 2020. היא חברת פרלמנט מאז 2015. היא תמכה בברקזיט.

מועמדות נוספות שעדיין לא הכריזו על רצונן להשתתף בבחירות הן שרת החוץ ליז טראס ושרת הפנים פריטי פאטל.

המועמדים להחלפת בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה. מערכת וואלה, אתר רשמי
מועמדים אפשריים להחלפת בוריס ג'ונסון/אתר רשמי, מערכת וואלה

ועדת 1922 של מחוקקים מהמפלגה השמרנית, שמקבצת את כל חברי הספסל האחורי של המפלגה בפרלמנט, תקבע את החוקים המדויקים ואת לוח הזמנים להתמודדות בימים הקרובים. המטרה היא לבחור מנהיג חדש למפלגה השמרנית וראש ממשלה חדש לבריטניה עד ספטמבר, או לכל היותר אוקטובר.

שאפס, זהווי, האנט וג'ביד הבטיחו כולם הורדות מסים, מה שמציב אותם בעימות מול סונאק, שהתקציב שלו בשנה שעברה הוביל למסים הגבוהים ביותר מאז שנות ה-50 בבריטניה.

על פי דיווח של "מייל און סאנדיי", טראס צפויה להשיק את הקמפיין שלה מחר עם ההבטחה להוריד מסים והתמודד עם יוקר המחיה. שר ההגנה בן וואלאס הודיע כי לא יתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully