וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כחול לבן ותקווה חדשה ירוצו יחד בבחירות הקרובות

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 18:26

השניים ניהלו לאחרונה שיחות בהן הוחלט כי 3 מבכירי תקווה חדשה ישובצו בשבעת המקומות הראשונים ברשימה לכנסת. סער ישובץ שני ברשימה, שאשא ביטון במקום ה-5 ואלקין במקום ה-7. אם איזנקוט יחליט על הצטרפות, הוא ישובץ במקום השלישי

בווידאו: סער מכחיש משא ומתן עם הליכוד/מערכת וואלה!

מגעים מתקדמים בין כחול לבן ותקווה חדשה לריצה משותפת בבחירות הקרובות. הצדדים מנהלים בימים האחרונים שיחות, ועל פי הפרטים שנדונו בסוף השבוע - שלושה מבכירי תקווה חדשה, מפלגתו של שר המשפטים גדעון סער, ישובצו בשבעת המקומות הראשונים ברשימה לכנסת ה-25.

לפי הפרטים המסתמנים, סער ישובץ במקום השני ברשימה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון במקום החמישי ברשימה ושר השיכון זאב אלקין ישובץ במקום השביעי. בין הצדדים תהיה הסכמה לפיה אם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחליט על ריצה בכחול לבן יחד עם היו"ר בני גנץ וסער - הוא ישובץ במקום השלישי, יחד עם שריונים נוספים בהמשך הרשימה. לפי סקר של חדשות 12 שפורסם לפני כשבוע וחצי, רשימה משותפת של סער וגנץ זוכה ל-15 מנדטים.

אדריכלי החיבור בין המפלגות הם השרים חילי טרופר מכחול לבן וזאב אלקין מתקווה חדשה, שגיבשו בשבועיים האחרונים יחד עם עורך הדין רונן אביאני, היועמ"ש של כחול לבן, את ההסכמות לחיבור. המגעים בין הצדדים ממשיכים גם בשעות אלה ואם יושגו הסכמות סופיות, תיתכן הצהרה משותפת של גנץ וסער לתקשורת הערב או מחר.

בחיבור המסתמן עם סער, גנץ רוצה לנסות להתחרות על ראשות גוש המרכז שמאל מול לפיד, למרות היתרון של האחרון בהיותו ראש ממשלת מעבר. בכחול לבן סבורים כי אם נתניהו לא יצליח להשיג את ה-61 המיוחל, תהיה לגנץ את האפשרות לעמוד בראשות ממשלה יחד עם הסיעות החרדיות שהבהירו בשבועות האחרונים כי לא יאפשרו בחירות נוספות אלא יחשבו מסלול מחדש ויבחנו הקמת ממשלה חדשה שאינה בראשות נתניהו.

בני גנץ בישיבת סיעה 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
ככל הנראה ישובץ במקום הראשון ברשימה. גנץ/ראובן קסטרו
יו"ר סייעת תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו 6 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ישובץ במקום השני. סער/פלאש 90, יונתן זינדל

הצדדים טרם פרסמו הודעה רשמית, והפרטים עוד נתונים לשינויים. על פי גורם המעורה בפרטים, השר יועז הנדל לא ישובץ ברשימה המשותפת. כעת, סער מכנס את שרי תקווה חדשה - שאשא-ביטון וזאב אלקין - כדי לדון בהסכם המתגבש עם גנץ.

באי-השיבוץ של הנדל יש גם איתות חיובי של גנץ וסער לסיעות החרדיות, שרואות בשר התקשורת "סדין אדום". זאת, לאחר שבקדנציה האחרונה קידם את הרפורמה בסלולרי הכשר, למרות התנגדותן הנחרצת של ש"ס ויהדות התורה ובקשתם האישית של הרבנים החרדים מהנדל לנהל עמו הידברות על כך קודם.

ח"כ אורי מקלב מסר על דחיקת הנדל מהרשימה, "מי שפגע בקודשי ישראל ביוהרה - עומד כעת ומחזר על הפתחים תוך ביזוי עצמי רב. למרות שהמפה הפוליטית טרם ברורה כבר אנחנו רואים את הנדל וכהנא מחזרים על פתחי המפלגות עומדים ומבוזים פעם אחר פעם ונזרקים מאחד לשני. מידית הם משלמים על הפגיעה בציבור החרדי ובקודשי ישראל. סער זרק את הנדל, ומתן כהנא מחפש בית כאשר הוא כבר לא מכהן כשר ולא מבין מדוע הוא לא רצוי באף מקום".

בתגובה לאיחוד בין גדעון סער לבני גנץ ממפלגת הליכוד נמסר: "לא מתערבים באיך השמאל מחלק את הקולות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully