וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש פה תינוק. יש פה תינוק": נער הציל בת ארבעה חודשים מספינת מהגרים שטבעה בים התיכון

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 13:00

פעולותיו של נער מטוגו זכו לתשבוחות לאחר שסרטון וידאו שלו מציל בשבוע שעבר תינוק מספינת מהגרים שטבעה בים התיכון פורסם ברשתות. כ-30 אנשים מתו בתאונה, כולל אישה בהריון

פעולותיו של נער מטוגו זכו לתשבוחות לאחר שסרטון וידאו שלו מציל בשבוע שעבר תינוק מספינת מהגרים שטבעה לחופי לוב בים התיכון פורסם ברשתות. כ-30 אנשים מתו בתאונה.

בסרטון שפירסמה חברת התקשורת הצרפתית "ברוט", בן ה-17, שזהותו לא נחשפה, שעה לעבר התינוק שאותו החזיק מעל המים עד שצוות הצלה הגיע. "אני שחיין טוב אז ניסיתי לעזור לאנשים", הוא אמר, על פי ארגון "רופאים ללא גבולות", שצוות הצלה שלו הגיע לזירה.

מישל בונל, צלם עיתונות שהיה על ספינת ההצלה, אמר ל"ברוט" כי כשהגיעו לזירה בים יכלו לשמוע את הנער צועק "יש פה תינוק. יש פה תינוק".

הצוות זרק לנער גלגל הצלה ומשך אותו ושורד אחר לספינה, והעניק סיוע חירום לתינוק בן הארבעה חודשים, שלא נשם בתחילה. התינוקת ואמה פונו למלטה, על פי רופאים ללא גבולות. ניסיונות ההחייאה של אישה בהריון לא צלחו, והיא מתה בספינת ההצלה.

71 אנשים ניצלו מהספינה, חלקם עם כוויות דלק שנגרמו כשהעור שלהם בא במגע עם דלק ומי מלח. השורדים המתינו חמישה ימים, עם האישה המתה איתם, בים, לפני שקיבלו אישר להיכנס לעיר טרנטו באיטליה.

"האירוע הטראומתי הזה קרה כתוצאה מאי הפעולה וחוסר המעורבות של מדינות גבול באירופה, כולל איטליה ומלטה, בים התיכון", אמר חואן מטיאס גיל, נציג חיפוש והצלה בארגון רופאים ללא גבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully