וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאולתר, עם זאת קטלני": כיצד ייצר היורה בשינזו אבה את הנשק?

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 13:02

לדברי היורה בן ה-41, איש הצי לשעבר, הוא השתמש ברובה מתוצרת ביתית. בתמונות מהזירה נראה נשק מאולתר בעל שני קנים מכוסה בנייר דבק שחור. מומחים לנשק: "ניתן ללמוד כיום על ייצור אקדחים במדפסות תלת ממד וייצור פצצות באינטרנט...אפשר לעשות זאת ביומיים-שלושה..."

בווידאו: יפן הולכת לקלפיות בעודה מתאבל על רצח אבה/צילום: רויטרס

האיש שמואשם בהתנקשות של ראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה ביום שישי נעצר מיד לאחר המעשה על ידי המשטרה. לדברי המשטרה היפנית, טטסויה יאמאגאמי בן ה-41 הוא מובטל שלא התנגד למעצר, והודה כי ירה באבה בנשק מתוצרת ביתית במהלך אירוע בחירות שנערך בעיר נארה.

לדברי יאמאגאמי, הוא שירת בצי היפני, כוחות ההגנה עצמית של הצי (MSDF), במשך שלוש שנים - מ-2002-2005, שם למד כיצד להרכיב ולפרק נשק.

באחרונה, הוא עבד במפעל במערב יפן במשך כשנה וחצי והתפטר במאי, על פי התקשורת היפנית.
"הגישה שלו לעבודה לא היתה בעייתית. אני מופתע ומזועזע", אמר המנהל לשעבר שלו לעיתון "מאיניצ'י שימבון". לדברי השוטרים, יאמאגאמי דיבר על הרצח באדישות ללא הבעת רגשות.

מעצר החשוד בירי בראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה במהלך נאום בעצרת פוליטית בעיר נארה, יפן, 8 ביולי 2022. רויטרס
מעצר החשוד בירי/רויטרס

עמיתיו לספסל הלימודים בחטיבת הביניים שרואיינו על ידי הרשת הציבורית NHK, אמרו כי החשוד היה אדם שקט אך לא בודד, והצטיין בספורט ובאקדמיה. "החשוד הצהיר כי שמר טינה נגד ארגון מסוים וכי ביצע את הפשע משום שהאמין שראש הממשלה לשעבר, אבה, קשור אליו", אמרה המשטרה.

קרוב משפחה של יאמאגאמי, בן כ-70, שחי במחוז אוסקה, אמר לעיתון "אסאהי שימבון" כי החשוד "עבר תקופה קשה מאז שהיה ילד בשל הקבוצה הדתית שאליה הצטרפה אמו". שם הארגון לא פורסם.

יאמאגאמי חי בנארה, עם הוריו, אח גדול ואחות צעירה. אביו ניהל חברת בנייה והלך לעולמו כשיאמאגאמי היה ילד. אמו החלה לנהל את החברה, אך החלה לתרום סכומים גדולים לקבוצה הדתית. קרוב המשפחה אמר כי היא חיפשה תשובה למשמעות החיים באמצעות הקבוצה. "היא היתה אלמנה, אני מניה שהיא חשה חוסר ביטחון לגבי העתיד", הוא אמר.

לדבריו, הוא החל לקבל שיחות טלפון משלושת הילדים שאמרו כי אין שום דבר לאכול בבית. הוא נתן להם כסף, ולפעמים הביא להם מזון.

יאמאגאמי למד בתיכון בנארה שנחשב תיכון יוקרתי בשל השיעור הגבוה של המסיימים ממנו שהתקבלו לאוניברסיטאות עלית. לאחר מכן הוא למד בבית ספר טכני והצטרף לצי היפני. אמו הכריזה על פשיטת רגל, והחברה שלה נסגרה ב-2009. לדברי קרוב המשפחה, הוא ראה את יאמאגאמי בפעם האחרונה ב-2005.

בווידאו: התנקשות ביפן: רה״מ לשעבר שינזו אבה נורה למוות במהלך נאומו/מערכת וואלה

יאמאגאמי תכנן בתחילה להתנקש בראש הארגון אך לאחר מכן שינה את התוכנית לראש הממשלה לשעבר, שלטענתו קידם את הארגון ביפן, כך על פי דיווח "קיודו ניוז". בן ה-41 אמר למשטרה כי תיכנן את המתקפה במשך חודשים.

לדבריו, הוא השתמש ברובה מתוצרת ביתית. בתמונות מהזירה נראה נשק מאולתר בעל שני קנים מכוסה בנייר דבק שחור.

המשטרה דיווחה גם כי החרימה אופנוע ומכונית שהיו שייכים ליאמאגאמי. במכונית מצאה המשטרה מגשים עטופים ברדידי אלומיניום, שבהם השתמש ביורה לדבריו כדי לייבש את אבקת השריפה, ולוחות עץ עם חורים שבהם השתמש, לטענתו, כמטרות לירי בנשק מתוצרת בית שייצר בעצמו.

כלי הנשק של המתנקש בראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה. רויטרס
הנשק המאולתר של היורה בראש ממשלת יפן לשעבר/רויטרס

על פי החשד, יאמאגאמי ייצר לפחות כלי נשק אחד לפני כמה חודשים. על פי סוכנות הידיעות "ג'יג'י", הוא השתתף בתרגילי ירי חי כשהיה בצי. השוטרים אמרו כי היורה גילה על הביקור של אבה בנארה ברשתות החברתיות. ככל הנראה הוא נסע ברכבת לתחנה שבה נשא אבה נאום פוליטי.

על פי המשטרה, יאמאגאמי הודה כי חיפש באינטרנט אחרי הוראות לייצור נשק, והזמין חלקי חילוף ואבקת שריפה ברשת. האקדח שגודלו 40-20 ס"מ, יוצר מחומרים כמו צינורות מתכת ועץ, אמרו גורמים בכירים במשטרת נארה. המשטרה לא שללה את האפשרות שגם הכדורים היו מתוצרת ביתית. חמישה כלי נשק הוחרמו בביתו של יאמאגאמי .

"ניתן ללמוד כיום על ייצור אקדחים במדפסות תלת ממד וייצור פצצות באינטרנט", אמר מיטסורו פוקודה, פרופסור באוניברסיטת ניהון, לרויטרס. "אפשר לעשות זאת ביומיים-שלושה". לדברי פרשן כלי הנשק, טטסויה טסודה, אפשר לייצר נשק ביתי בפחות מיום.

"מאולתר, עם זאת קטלני, מיוצר ביד...כלי נשק כאלה הם פשוטים לייצור", אמר נ.ר. ג'נזן-ג'ונס, מומחה נשק במכון המחקר האוסטרלי Armament Research Services.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully