וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אבה חיזק את מפלגת השלטון בבחירות לפרלמנט ביפן

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 14:51

סקרי דעת קהל לפני ההתנקשות הצביעו על תמיכה חזקה בגוש השולט, בהובלת ראש הממשלה פומיו קישידה. על פי מדגמים ראשוניים, LDP והשותפה שלה בקואליציה קומייטו, גרפו 69-83 מושבים מתוך 125

בווידאו: התנקשות ביפן: רה״מ לשעבר שינזו אבה נורה למוות במהלך נאומו/מערכת וואלה

הבוחרים היפנים הלכו היום לקלפיות לבחירות הפרלמנטריות שעשויות להעניק למפלגת השלטון הליברל דמוקרטית (LDP) רוח גבית חזקה, לאחר ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר שינזו אבה ביום שישי.

אבה נורה במהלך נאום תמיכה במפלגה בעיר נארה. הממסד הפוליטי ביפן גינה את המתקפה כ"מתקפה על הדמוקרטיה עצמה". שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן הודיע כי יגיע לביקור פתע מחר (שני) בטוקיו להביע את צערו על הרצח. גם נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול הגיע לשגרירות יפן בסיאול להביע את תנחומיו.

נכון לשעה 04:00 בבוקר, שעון ישראל, שיעור ההצבעה היה 10.44%, נמסר ממשרד הפנים, לעומת 9.7% בבחירות לבית העליון ב2019. הקלפיות נסגרו ב-13:00 שעון מקומי. על פי מדגמים ראשוניים של הטלוויזיה הציבורית NHK, הקואליצייה השלטת זכתה ב-69-83 מושבים בבית העליון.

"איבדנו את אבה, הייתי רוצה ש-LDP יגרפו הרבה קולות כדי שיוכלו לנהל את המדינה באופן יציב", אמר סאקאה פוג'ישירו, בן 67, שהצביע בטוקיו.

בווידאו: התנקשות ביפן: רה״מ לשעבר שינזו אבה נורה למוות במהלך נאומו/מערכת וואלה

הבחירות לבית העליון שכוחו מוגבל נתפשים כמשאל עם לגבי הממשלה המכהנת. סקרי דעת קהל לפני ההתנקשות הצביעו על תמיכה חזקה בגוש השולט, בהובלת ראש הממשלה פומיו קישידה. בזמן שהאומה אבלה, LDP והשותפה שלה בקואליציה קומייטו, עשויות ליהנות גם מגל של קולות סימפתיה, אמרו פרשנים.

"הקואליציה כבר היתה בדרכה לניצחון יציב", אמר ג'יימס בריידי לחברת הייעוץ טניאו. "קולות נוספים יכולים להגדיל את הפער".

נוכחות מוגברת של משטרה נראתה באירוע בחירות שבו נכח ראש הממשלה קישידה בטוקיו. גלאי מתכות הותקן במקום, אמצעי ביטחון נדיר ביפן.

תוצאה חזקה בקלפיות עשויה לסייע לקישידה לבסס את שלטונו, ולהעניק לבנקאי לשעבר מהעיר הירושימה סיכוי ליישם את היעד שלו - הגדלת ההוצאה הציבורית בצבא, ואולי אפילו לשנות את החוקה, חלום שאביה לא הצליח להגשים על פי סקרים, מרבית הבוחרים תומכים בחיזוק הצבא במדינה הפציפיסטית.

עם זאת, מותו של אבה עשוי גם לעורר סערה בתוך המפלגה, אמרו אנליסטים. המפלגה הפופוליסטית הקטנה, Japan Innovation Party, שהשיגה מושבים בבחירות הכלליות בשנה שעברה, עשויה למשוך קולות מ-LDP, אך מאחר שהיא תומכת גם כן בשינוי בחוקה, גם התחזקות שלה יכולה לסייע למטרות של LDP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully