וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הואשם בשני מקרי אונס - ויקבל עונש קל בלבד

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 14:45

רב"ט נהוראי ממן הואשם שאנס חיילת ששירתה עמו - אך בשל "קשיים ראייתיים" הורשע במעשה מגונה בלבד. בית הדין הצבאי גזר עליו, במסגרת הסדר טיעון שאליו הסכימה הנפגעת, 20 חודשי מאסר ותשלום פיצויים. "האירועים הותירו חותם משמעותי על הנפגעת, אך יש לחסוך בזמן יקר"

בווידאו: עופרי יהב, מתלוננת נגד אלון קסטיאל, מגיבה על ההחלטה לשחרר אותו שחרור מוקדם/צילום: יואב איתיאל, שלומי גבאי ולע"מ

בית הדין הצבאי של חיל האוויר גזר השבוע עונש מקל על רב"ט נהוראי ממן מקריית אתא, חייל מבסיס רמון, שהואשם בשני מקרי אונס ובמעשה מגונה בחיילת ששירתה עמו. בעסקת הטיעון שכרתו סנגוריו, עורכי הדין משה גלעד ורינת גלעד עם התובעת, סרן ירדן יהושוע, הוחלט כי בשל "קשיים ראייתיים" הוא הורשע רק במעשה מגונה. אב בתי הדין, השופטת סא"ל לידור דרכמן, רס"ן רז מרגי וסרן יובל שיינין, פסקו לו 20 חודשי מאסר בפועל, עונשי מאסר על תנאי, 15 אלף שקלים, שכבר שילם, כפיצוי לחיילת בה פגע, והורדה לדרגת טוראי.

האירועים התרחשו בדירתה של מ' בלילה של יום חמישי, 4 בנובמבר, אשתקד. ממן שירת כנהג משא בטייסת 253. רב"ט מ', ששירתה עמו בבסיס, נסעה ביחד איתו באותו היום בתחבורה ציבורית לחופשת שבת. באותו הערב הם בילו עם חברים נוספים בדירתה ובמהלך הבילוי, לאחר שהבחינה מ' כי שכחה את טלפון הנייד שלה ברכב, היא ביקשה ממנו שילווה אותה לקחת אותו. מכתב האישום המקורי עולה
שהמעשים המגונים החלו בחדר המדרגות כשעלו בחזרה לדירה. ממן הצמיד אותה לקיר, לחץ עליה בבקשות מיניות ודחף אותה כלפי מטה תוך שהוא מתעלם מסירובה, גם כשהתנגדה לו פיזית. האירוע הזה נקטע על ידי מ', כשניצלה כתירוץ הודעה שקיבלה מחברתה, והשניים נכנסו לדירה.

בית המפשט הצבאי בעופר. יותם רונן
"חיסכון בשמיעת עדותה של נפגעת העבירה". בית משפט צבאי, אילוסטרציה/יותם רונן

לאחר מכן, לפי כתב האישום המקורי, ממן, מ', חברתה וחבר נוסף פנו לישון במיטה אחת - שם תקף אותה. מיד לאחר מכן, ממן משך את מ' לשירותים, חרף סירובה, ותקף אותה בשנית. בגין שני האירועים הללו הוא הואשם בשני מקרי אינוס, אך אלה נמחקו מכתב האישום המתוקן, בו הורשע על פי הודאתו.

מ' הנסערת סיפרה על האירוע המטלטל לחברים, התלוננה ביחידה ומצ"ח פתחה בחקירה. ממן, שהואשם גם בשימוש והחזקת קנאביס באותו ערב, נעצר כשבוע וחצי אחרי האירוע ונותר מאחורי סורג ובריח מאז. על פי עובדות כתב האישום, בדירתו בקריית אתא נמצא עוד קנאביס. במעצר בבית ליד הוא סירב לבדיקת שימוש בסמים, הואשם והורשע גם בכך. בחקירתו מסר ממן את גרסתו לאירועים, אבל זו נסתרה על ידי מי שנכחו באירוע. התביעה הצבאית הציגה הרשעה בכמות לא מבוטלת של עבירות משמעתיות, לרבות איום ועלבונות כלפי מפקד. עוד עולה שחצי שנה לפני האירוע נערכה לו כבר שיחה פיקודית על יד מפקדת הטייסת, בעקבות דיווח יחידת יועצת הרמטכ"ל לענייני מִגדר (יוהל"ם) בעניינו.

חייל עם מדי משטרה צבאית, 2015. ניב אהרונסון
חייל מצ"ח, אילוסטרציה/ניב אהרונסון

"מעשיו הותירו בה צלקות נפשיות משמעותיות שלמרבה הצער מלוות אותה ומשפיעות באופן משמעותי על אורח חייה עד היום", הזכירו השופטים מתוך המסמכים שהגישה התביעה הצבאית. אולם, בתום הליך גישור ארוך אצל נשיא בית הדין הצבאי דרום וזרוע היבשה, אל"מ מאיר ויגיסר, ולמרות שהתביעה הצבאית ציינה כי האירועים הותירו "חותם משמעותי" על רב"ט מ', היא גם ציינה כי ישנם "קשיים ראייתיים משמעותיים", "חיסכון בזמן שיפוטי יקר" וכן "חיסכון בשמיעת עדותה של נפגעת העבירה" וכי מ' "הביעה את הסכמתה להסדר". עבירות האינוס נמחקו וכך נסללה הדרך לעונש הקל יחסית.

הם הרשיעו אותו בעבירה של מעשה מגונה, תוך ניצול מצב המונע הסכמה חופשית, בחיילת שיירתה עמו, ושהיו ביניהם קשרי ידידות קודמים, על רקע שירותם המשותף. "גם לאחר ביטויי התנגדות מפורשים מצידה, לאחר שהתעוררה משנתה, המשיך הנאשם במעשיו תוך הפעלת כוח", קבעו.

"אין לי מה להוסיף" אמר ממן להרכב השופטים טרם נתנו את גזר הדין, בפומבי.

עורכי דינו מסרו לוואלה! בתגובה כי "מדובר בהסדר טיעון שמשקף את הבעיות הראייתיות הגדולות שהיו בתיק ואת העדר הסכנה מן הנאשם. גם המתלוננת הסכימה להסדר הטיעון וזאת התוצאה המשפטית הטובה ביותר בנסיבות הקיימות".

מצה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלו בקרב משרתיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully