וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם ספדו לשיזנו אבה: "התנקשות מזעזעת, הפסדנו מנהיג ענק"

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 18:03

התגובות בעולם על ההתנקשות בראש ממשלת יפן לשעבר זרמו מכל רחבי תבל. נשיא דרום קוריאה אמר כי הוא שולח את תנחומיו לעם היפני. שר החוץ האמריקני בלינקן: "מזעזעים ומוטרדים עמוקות". נפתלי בנט צייץ כי אבה היה "ידיד ישראל"

תיעוד ההתנקשות בשינזו אבה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

התגובות בעולם על ההתנקשות בראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, בן ה-67, שנורה במהלך נאום לקראת הבחירות לבית העליון של הפרלמנט בעיר נארה, זרמו היום (שישי) מכל רחבי תבל.

ראש ממשלת יפן המכהן, פומיו קישידה, אמר לאחר ההודעה על מותו כי אבה הוביל את המדינה במנהיגות נהדרת. "הוא היה חבר קרוב שלי שעמו ביליתי זמן רב. קיבלתי ממנו עצות יקרות ערך ותמיכה.

"החלטנו לעולם לא להיכנע לאלימות, לכן נמשיך בקמפיין הבחירות מחר. נגן על בחירות חופשיות והוגנות בכל מחיר, ונמשיך להבטיח את הביטחון של כל אלה שמעורבים בקמפיין הבחירות".

הוא הוסיף כי "אני רוצה גם שהאזרחים יחשבו על דרכים להגנה על הדמוקרטיה שלנו. עלינו להבטיח שבחירות הוגנות וחופשיות נערכות בצורה בטוחה, ולא לתת לתקרית הזאת להשפיע על הממשל היומיומי".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ההתנקשות באבה "מזעזעת ומטרידה עמוקות". הוא כינה אותו "מנהיג עם חזון גדול".

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט צייץ כי "אני מזועזע ועצוב מהרצח הטרגי של ראש הממשלה לשעבר של יפן שינזו אבה. הוא היה מנהיג חזק ויציב וידיד ישראל. מחשבותיי עם משפחתו והעם היפני".

נשיאת טייוואן צאי יינג-וון אמרה כי "לא רק הקהילה הבינלאומית הפסידה מנהיג חשוב, אלא גם טייוואן איבדה חבר קרוב וחשוב. טייוואן ויפן הן מדינות דמוקרטיות עם שלטון החוק, והממשלות שלנו מגנות בחריפות אלימות ופשיעה" אמרה הנשיאה בהצהרה.

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול אמר כי הוא שולח את תנחומיו למשפחות האבלות של העם היפני "שאיבדו את ראש הממשלה בעל הכהונה הארוכה ביותר ופוליטיקאי מכובד בהיסטוריה היפנית. הירי היה פשע בלתי נסלח".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי אלה הן חדשות מצערות ביותר", בטוויטר. "המנהיגות הגלובלית שלו בתקופות קשות תיזכר על ידי רבים. מחשבותיי עם המשפחה שלו, חבריו והעם היפני. בריטניה ניצבת לצדכם בתקופה קשה ואפלה זאת".

מעצר החשוד בירי בראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה במהלך נאום שנשא בעצרת פוליטית בעיר נארה, יפן, 8 ביולי 2022. רויטרס
מעצר היורה/רויטרס

רפאל גרוסי, מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צייץ: "נעצבתי מאוד למשמע החדשות על מותו הטרגי של ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה. היה לי הכבוד לפגוש אותו ולעבוד עמו על סוגיות חשובות ליפן. תנחומיי למשפחה".

ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי אמר כי "המוות הטרגי של ראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה הוא חדשות מזעזעות...אבה היה אחד מהחברים הקרובים של אוסטרליה בזירה העולמית...תחת הנהגתו יפן נהפכה לאחת מהשותפות הקרובות ביותר של אוסטרליה באסיה - מורשת שממשיכה עד היום. אבה היה מנהיג באזור האינדו פסיפי, ותמך בחזון של אזור פתוח וחופשי. הסכמים חשובים נחתמו בזמנו. אבה גם היה ענק בזירה העולמית - מנהיג ב-7G, 20G והאו"ם.. למורשת שלו יש השפעה גלובלית, והשפעה חיובית ומשמעותית על אוסטרליה".

קנצלר גרמניה אולאף שולץ אמר: "אנחנו ניצבים לצד יפן גם בזמנים קשים אלה". הוא הביע את תנחומיו העמוקים למשפחת אבה.

צרפת הביעה את הסולידריות המלאה שלה עם יפן לאחר הרצח של ראש הממשלה לשעבר שינזו אבה, נמסר ממשרד החוץ הצרפתי.

ראש ממשלת איטליה מריו דראגי אמר כי "איטליה מזועזעת מהמתקפה הנוראית, שפגעה ביפן ובשיח הדמוקרטי החופשי. אבה היה גיבור גדול של הרוח היפנית ובחיים הפוליטיים הבינלאומיים במשך עשורים הודות לרוח החדשנית שלו והחזון. איטליה שולחת את תנחומיה למשפחתו, לממשלה ולכל העם היפני".

שגרירות סין ביפן הביעה את תנחומיה על מותו של אבה. "ראש הממשלה לשעבר אבה תרם אבות לשיפור היחסין בין סין ליפן בכהונתו. אנחנו מוסרים את תנחומינו על מותו למשפחתו", נמסר באתר השגרירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully