וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ה-FBI וה-MI5 הזהירו מפני ריגול כלכלי ופריצות סייבר מצד סין

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 17:27

כריסטופר ריי וקן מקאלום פירסמו אזהרה חסרת תקדים בנאום משותף לגבי הממשלה הסינית, ואמרו למנהיגי עסקים כי בייג'ין נחושה בדעתה לגנוב את הטכנולוגיה שלהם כדי להשיג יתרון תחרותי

ראש ה-FBI וראש הסוכנות המקבילה בבריטניה, 5MI, פירסמו אזהרה חסרת תקדים בנאום משותף לגבי הממשלה הסינית, ואמרו למנהיגי עסקים כי בייג'ין נחושה בדעתה לגנוב את הטכנולוגיה שלהם כדי להשיג יתרון תחרותי.

בנאום במטה 5MI בלונדון, כריסטופר ריי, ראש ה-FBI, עמד לצד עמיתו, קן מקאלום. ריי אישר שוב את החששות לגבי ריגול כלכלי ופריצות סייבר על ידי סין, כמו גם את הניסיונות הסיניים להשתיק התנגדות מחוץ למדינה.

"אנחנו רואים באופן עקבי שזאת הממשלה הסינית שמציבה את האיום ארוך הטווח החמור ביותר לכלכלות שלנו ולביטחון הלאומי, וב'שלנו', אני מתכוון לשתי האומות, לצד בעלי הברית שלנו באירופה במקומות אחרים", אמר ריי.

לדבריו, הממשלה הסינית נחושה ל"גנוב את הטכנולוגיה שלכם, את מה שמניע את התעשייה שלכם, ולהשתמש בה כדי לפגוע בעסקים שלכם ולשלוט בשוק".

סין וסייבר. ShutterStock
סין וסייבר/ShutterStock

לדברי מקאלום, 5MI מנהלת פי שבעה יותר חקירות לגבי סין לעומת לפני ארבע שנים, ומתכננת להרחיב אותן כדי להתמודד עם ניסיונות של התערבות ב"צדדים רבים של החיים הלאומיים שלנו".

"היום זאת הפעם הראשונה שראשי ה-FBI וה-5MI חלקו יחד פלטפורמה ציבורית" הוא אמר. "אנחנו שולחים את המסר הברור ביותר שאנחנו יכולים לגבי האיום המשותף: סין".

מקאלום אמר גם כי הממשלה הסינית ו"הלחץ הסמוי שלה ברחבי העולם הוא אתגר משנה משחק. זה אולי מרגיש מופשט, אך זה אמיתי וזה מלחיץ. אנחנו צריכים לדבר על האיום ולפעול".

דובר של שגרירות סין בוושינגטון, ליו פנגיו, דחה את ההאשמות ואמר לסוכנות הידיעות AP כי סין "מתנגדת בנחישות לכל הצורות של מתקפות סייבר", וכינה את ההאשמות חסרות בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully