וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמורה לאלפי שקלים: תיירים רשמו על עצמם דוחות בשביל נהגים שלא רצו לצבור נקודות

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 20:02

שני אחים מארגנטינה חשודים שהציעו לנהגים שביצעו עבירות תנועה לרשום על שמם את הקנסות עבור 2,000 שקלים. זאת, עקב פרצה בחוק המאפשרת לתושבי חוץ ותיירים לשלם קנס על עבירות ללא צבירת נקודות. במשטרה חוששים שמדובר בתופעה, לאחר שבשנה שעברה נעצר תייר בשל מקרה דומה

בווידאו: נהג שביצע עבירות תנועה חמורות ומסכנות חיים בבני ברק/מערכת וואלה!

שני אחים מארגנטינה, בני 19 ו-29, ששוהים בארץ במסגרת לימודיהם בישיבה בעיר בני ברק נעצרו בתחילת השבוע בחשד שרשמו על שמם דוחות תנועה של נהגים אחרים, שרצו להימנע מצבירת נקודות, בתמורה לתשלום של אלפי שקלים. מעצרם הוארך היום (רביעי) בארבעה ימים.

לפי החשד, הנהגים העבירו לשני הצעירים תשלום של כ-2,000 שקלים כדי שיקחו על עצמם את עונש הדוח, ובכך שמרו על עבר תחבורתי נקי. האחים עצמם הצליחו להיפטר מהנקודות הרבות שנצברו להם בזכות חוק שקובע שתיירים ותושבי חוץ, שאינם במעמד קבע, וביצעו עבירות תנועה יידרשו לשלם קנס כספי, אך לא יצברו נקודות.

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
ניידת משטרה. אילוסטרציה/קובי ליאני

החקירה החלה לאחר שבשנה האחרונה התקבלו עשרות פניות של נהגים ישראלים שקיבלו דוחות בגין עבירות תנועה וצולמו במצלמות. הנהגים טענו כי לא הם נהגו ברכב באותו הזמן, ומסרו את פרטיהם של שני האחים. באגף התנועה במשטרה שמו לב לכמות החריגה של דוחות לאותם שני הצעירים.

במשטרה חוששים כי מדובר בתופעה נרחבת. כך לדוגמא בחודש יוני 2021 נעצר אזרח זר, יוסף זילבר בן ה-34, ששהה בארץ במעמד תייר, בחשד שרשם על שמו עשרות דוחות תנועה ושלשל לכיסו סכום המוערך ב-400 אלף שקלים. במסגרת החקירה שנוהלה נחקרו כ-150 נהגים חשודים. מסתמן יוגש כתב אישום נגד זילבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully