וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר הביטקוין חוסל במושבה השקטה, התושבים נותרו המומים: "דבר כזה מעולם לא היה"

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 1:05

במשטרה טוענים כי שמו של הגבר בן ה-47 מוכר מעבירות הונאה בעבר. "יודעים שהתעסק עם כספים, זה הריח לא טוב כאילו רב הנסתר על הגלוי", סיפרו תושבים על בית העסק של הקורבן. אחרים הביעו חשש מעלייה ברף האלימות ביישוב: "מפחיד, זו עליית מדרגה מטורפת"

בווידאו: הרוג בפיצוץ מכונית בכניסה לזכרון יעקב/צילום: יואב איתיאל ומד"א

החיסול החריג שאירע היום (רביעי) בלב זיכרון יעקב שבו נרצח תושב המקום הותיר את התושבים המומים. ההרוג הוא גבר בן 47 שעסק בסחר בביטקוין ומוכר למשטרה, לדבריה מתחומים שונים, הוריד את אשתו ובנו החייל בפינת הרחוב סמוך לשעה 10:00 והמשיך כמה עשרות מטרים קדימה למגרש החנייה של המועצה המקומית. לפני שהספיק לחנות - נשמע פיצוץ עז שהרעיד את המושבה השקטה - והרכב עלה באש.

"מפחיד, זו עלית מדרגה מטורפת - מטר ליד גן טיול, עם גן שעשועים", אמר בעל עסק במרכז המושבה. "תינוקות משחקים שם. אומרים שהיה מישהו שהפעיל את המטען ופיצוץ אותו כשלא היו אנשים אבל אני לא סומך על זה".

בעל בית קפה סמוך סיפר כי הבוקר סמוך לשעה 07:00 עוד ישב אצלו האיש שלפני פחות משנה עבר להתגורר במושבה ופתח בה את העסק, "היה במצב רוח טוב, דיבר על תכניות לעתיד, רצה לפתוח מעבר לפינה מעדנייה למיגזר הרוסי", אחר כך יצא והפיצוץ היה כששב". האם והבן פתחו בזעקות שבר. שעה ארוכה אחר כך עוד ישבה האם בגן טיול הסמוך כשהיא ממררת בבכי. שוטרים תמכו בה. עוברי אורח אמרו שמיד לאחר הפיצוץ אופנוע נראה נמלט מהמקום.

הרוג בפיצוץ ברכב, זכרון יעקב, 6 ביולי 2022. יואב איתיאל
התפוצץ, איבד שליטה והתנגש במחסום של קופת חולים מכבי. זירת הפיצוץ/יואב איתיאל

איש לא יודע מה בדיוק היה טיבו של העסק. "היו שם כל מיני דברים של פלאפונים. יודעים שהתעסק בכספים. אף פעם לא הבנתי ממה עושים שם כסף בחנות הקטנה ובסמטא כזו נחבאת אל הכלים שגם כמעט לא נכנסים אליה אנשים", סיפר בעל עסק סמוך, "הריח לא טוב כאילו רב הנסתר על הגלוי".

בתקופת הקורונה עלה שמו של האיש בקשר עם ניסיון להברחה והונאה בהיקף של כ-90 מיליון שקלים כנגד אוצר המדינה. לטענת המכס הוא חבר ליבואן מוכר בתחום מוצרי החשמל לבית, ודרכו ייבא כ-30 אלף ליטרים של אלכוהול כביכול לצורך ייצור אלכוג'ל, אלא שבפועל יובא אלכוהול המתאים לייצור משקאות משכרים, שהמכס עליו הינו פי 86, כך שגירעון המס בגינו עמד לטענת המדינה על סך 2.6 מיליון שקלים. הוא נעצר אז ושוחרר, לאחר שע"פ רשות המיסים הודה במעשים אך לא בכך שעבר על החוק והוא גם קשר את עצמו והודה במקרים דומים של יבוא קודם שביצע באמצעות חברה בבעלותו וחברות של אחרים.

גורם במשטרה אמר כי הנרצח "מוכר למשטרה מעבירות בתחומים שונים, בהם סמים וכספים". החקירה הועברה ליחידה המרכזית של מחוז חוף. ראש מיפלג תישאול בימ"ר, סגן-ניצב יוני חג'ג', הגיע לזירה עם אנשיו. אנשי זק"א עשו בזירה שעות ארוכות, שלאחריהן גופת המנוח הועברה לזיהוי במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

עוד בוואלה!

חיסול בזכרון יעקב: הרוג ברכב שעלה באש סמוך לבניין המועצה

לכתבה המלאה
זירת פיצוץ ברכב, זכרון יעקב, 6 ביולי 2022. יואב איתיאל
זירת החיסול. זכרון יעקב, היום/יואב איתיאל

שברי חלקים של המכונית נמצאו אחר כך עשרות מטרים ממקום הפיצוץ. שוטרים סרקו אחר ממצאים בחצרות מבנים סמוכים.

"דבר כזה מעולם לא היה בזכרון יעקב", אומר לוואלה! רס"ן (מיל.) אילן אשכנזי בן ה-65, יליד המושבה וממשפחת מייסדיה, "זה מצער מאד". אשכנזי שבימים מאלה בשירות מילואים פעיל במחוז ירושלים של פיקוד העורף ישב לקפה בבית קפה סמוך, כשנשמע הפיצוץ העץ, "רצתי לשם אבל כבר לא היה מה לעשות. כואב הלב".

העסק של הביטקוין בזיכרון יעקב 6 ביולי 2022. יואב איתיאל
בית העסק של הקורבן/יואב איתיאל

"שמעתי בום ענק ואז ראיתי את רכב הסקודה מתנגש בעמוד ונעצר", סיפר אחד מעדי הראייה. אליו הצטרף בעל חנות במקום שאמר כי "הנרצח עבר לידי עם הרכב ומהחלון אמר שלום, חצי דקה קודם הגיע למגרש החניה ועוד לא הספיק להחנות ואז אירע הפיצוץ".

"זה היה מפחיד מאוד", אמרה לוואלה! תיירת ישראלית מארצות הברית שמתארחת אצל קרובי משפחתה בדירה הסמוכה ממש לרכב שהתפוצץ. "הייתי לבד בבית, הקרובה שלי יצאה ועברה שם דקות קודם. אני שמעתי בום. הייתי בטוחה שזה פיגוע אז ננעלתי, אחר כך הבנתי שהעץ יעלה תיכף באש ושכדאי שאצא משם אז יצאתי החוצה. זה נורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully